Beschadigde manga vervangen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply

Zou je een beschadigde manga vervangen?

ja, meteen
0
No votes
misschien als hij gemakkelijk te vinden is
4
29%
alleen als de schade erg zichtbaar is
8
57%
alleen als het echt onleesbaar is
2
14%
nee, nooit
0
No votes
 
Total votes: 14

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Beschadigde manga vervangen

Post by NeeNee »

Naar een idee van Brook500.

Als je een manga (DVD/figure/...) in je collectie hebt die door een ongelukje beschadigd/vergeeld/om de een of andere reden niet meer in perfecte conditie is, zou je een nieuwe kopen? Hoe erg moet de schade zijn vooraleer je daarover begint na te denken? Zou je veel geld uitgeven om een nieuw exemplaar te bemachtigen bij reeksen die bv. OOP zijn?

Ik geef normaal niet zo veel om kleine beschadigingen, maar als het iets ernstiger is (bv. waterschade) zou ik mij wel een nieuwe aanschaffen. Het hangt ook enorm van de reeks af; sommige mogen bij mij vrijwel in stukken uiteen hangen en sommige moeten perfect zijn. ;)

Ik ben eens benieuwd naar de resultaten van de poll hier...

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by Britt_ »

Ik zou hem enkel vervangen als de schade erg zichtbaar is EN als hij nog makkelijk te vinden is. En dus nog goedkoop is of aan normale inkoopprijs te verkrijgen valt ^-^

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by SilverOwls »

Als hij echt onleesbaar is zou ik hem wel vervangen. Op het boekenfestijn had ik eens een volume met een ferme scheur in een blad, daarvoor ging ik wel geen nieuwe kopen. Heb er gewoon een plakker op gedaan. Ah zou het nu een serie zijn die ik echt heel leuk vind zou ik het misschien nog overwegen.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by Weertangel »

Ik zal alleen een manga(of een ander boek wat dat betreft) vervangen als er echt veel schade is en hiet niet meer goed te lezen is, een klein iets zoals een scheurtje op een pagina of een kleine vlek daar kijk ik niet echt van op, maar grote schade is altijd een reden om een boek te vervangen, en dan hangt het er ook nog vanaf of ik het boek nog zou herlezen...
Last edited by Weertangel on Sat Aug 20, 2011 14:18, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by Koen »

Bij mij zal dat eerder afhangen van welke reeks beschadigd is dan wat voor beschadiging het is, eerlijk gezegd. En snel zie ik me dat niet doen - ook al ben ik enorm oplettend voor dergelijke dingen...
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by Brook500 »

Als er bij mij een deel baschadigt is, zal ik het wel vervangen als het echt zichtbaar is. Een klein scheurtje of kreukje is geen ramp voor mij. Er zijn delen bij (zoals de laatste van Young GTO) die ik wel zeker ga vervangen na een tijdje. :wink:
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by Marv »

Alleen als het erg beschadigd is. En zelfs dan zal het wel even duren.

Soms koop ik expres boeken of strips die een scheur hebben. In de Fnac krijg je zo 20% korting en in een stripwinkel kreeg ik Martha Washington voor 20€ ipv 40€ omdat de lijm los was gekomen en het geheel integraal uit de kaft viel.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by Berserker500 »

Als het goed zichtbaar is zal ik het zeker vevangen.
Een scheur in de rug van één van mijn favoriete reeksen is voor mij ondraaglijk.
De prijs van het boekje speelt volgens mij ook een belangrijke rol want een duur boekje zou ik toch niet zo snel vervangen als bv. een tweedehands boekje.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by NeeNee »

Marv wrote:Soms koop ik expres boeken of strips die een scheur hebben. In de Fnac krijg je zo 20% korting en in een stripwinkel kreeg ik Martha Washington voor 20€ ipv 40€ omdat de lijm los was gekomen en het geheel integraal uit de kaft viel.
Dat doe ik alleen als de schade herstelbaar is. Een stel flink gekreukte pagina's bijvoorbeeld, of een deel van de kaft die losgekomen is. Met een beetje lijm en moeite krijg je dat wel weer goed.

Scheuren zijn bij mij een grote no-no, want met plakband wordt je boek toch nooit meer hetzelfde.

Berserker500 wrote:Als het goed zichtbaar is zal ik het zeker vevangen.
Een scheur in de rug van één van mijn favoriete reeksen is voor mij ondraaglijk.
Idem. Bij sommige reeksen zou ik zoiets nooit kunnen zien.

Wat bij mij ook veel verschil maakt is of het stoort bij het lezen. Een snee in de rug die je voortdurend onder je vingers voelt is vervelender dan een gekreukt hoekje, zelfs al is het laatste meer zichtbaar. Dat eerste zal ik dus ook eerder vervangen.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by PrIEsTER »

Mij stoort het. Maar uiteindelijk ben ik toch te lui om beschadigingen te herstellen of naar de winkel te gaan om een nieuw exemplaar te kopen (en ik zie dan toch in de winkel manga die meer op het to-read-lijstje staan...)

PS: wil niemand een beschadigd exemplaar van DB UE in NL ruilen? :D

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Beschadigde manga vervangen

Post by The Donkey »

alleen als de schade zo heftig is dat het me gaat irriteren.
njaa das al redelijk snel, heb dan ook flink wat manga's vervangen in het verleden:P
meeste waren door beschadigingen in de verzending, sommige omdat ik tegenaan stoot en er een beschadiging in de kaft kwam...
njaa probeer het tot een minimun te houden, je ziet het niet als ze in de kast staan en ik spendeer het geld liever aan nieuwe manga:P

Post Reply