Guest review: Hatsukoi Limited

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Guest review: Hatsukoi Limited

Post by Brook500 »

Mangaka: Kawashita Mizuki
Genre: Shonen
Status: compleet - 4 delen
Talen: japans (Shueisha/origineel), frans (Kaze manga/komt binnenkort)

Deze korte 4-delige serie is van dezelfde mangaka van het bekende(re) Ichigo 100%. Hatsukoi Limited was haar volgende werk na Ichigo 100%

Hatsukoi Limited is een romantisch, humoristisch reeks over een groep tienermeisjes die samen met andere leeftijdgenoten, familieleden en kennissen de prikkels van de liefde leren kennen.
Ayumi, Nao, Kei, Koyoi en Rika zijn de meisjes van het 2de Middelbaar. Misaki, Yuu en Meguru zijn de meisjes van het 5de Middelbaar.

Het verhaal begint zich te focusen op Ayumi die op een dag een liefdesbrief krijgt van Misao, een jongen van het 5de middelbaar, die een angstaanjagend gezicht en grote lichaamsbouw heeft voor zijn leeftijd. Bang dat zij is wil Ayumi tijd maken voor een antwoord te kunnen geven.
Direct daarna wordt Ayumi gekidnapt door een groep jongens, die haar willen gebruiken als Misao's lokaas. Uiteindelijk komen ze ook nog eens Misao's zwakke plek te weten, maar dan komen ze opeens voor een verrassing te staan die ze niet verwacht hadden.

En zo worden de 8 meisjes die in dit verhaal allemaal voorkomen onder de loep genomen.
Het is een leuke serie waarbij de lezers direct met het verhaal mee zijn. Het is niet beter dan Ichigo 100%, maar ook niet slechter vind ik persoonlijk.
In HL gaat 't wel sneller op gang en het einde van deze serie is ook eentje waarvan ik tevreden was.
De tekenstijl is lichtjes beter dan Ichigo en de personages zijn één voor één aangenaam om te volgen. Vooral Ayumi en Misako zijn mijn favorieten. Vooral Misako omdat die zo hot is. :drool:
Net zoals bij Ichigo komt er in HL ecchi voor, maar het heeft zeker niet het To Love Ru-gehalte. :wink:

Voor diegene die naar een goed uitgewerkt romantische shonenreeks zoeken waar ecchi beperkt blijft, is Hatsukoi Limited zeker een aanrader. Vooral diegene die Ichigo 100% ooit gelezen hebben moeten deze reeks ook eens proberen. :)
Last edited by Brook500 on Thu Oct 20, 2011 14:38, edited 2 times in total.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest review: Hatuskoi Limited

Post by Weertangel »

Goede review afgezien van wat typefoutjes, zal hem zeker eens opzoeken :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Guest review: Hatuskoi Limited

Post by Koen »

De typfout in de subject springt het meest in 't oog ;) Recensie voor de rest niet gelezen, ontdek de reeks liever zelf binnenkort als ie in 't Frans uikomt. :)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Hatuskoi Limited

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Goede review afgezien van wat typefoutjes, zal hem zeker eens opzoeken :)
Koen wrote:De typfout in de subject springt het meest in 't oog ;) Recensie voor de rest niet gelezen, ontdek de reeks liever zelf binnenkort als ie in 't Frans uikomt. :)
Ja ik weet 't. Ook al controleer ik mijn reviews telkens weer nog altijd heb ik nog een typfoutje hier & daar.
Over de reeks zelf zeker een aanrader voor diegene die Ichigo 100% goed vonden. :wink:
Image

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Hatuskoi Limited

Post by Hinote »

Na het review te hebben gelezen kreeg ik zin om de serie te lezen. Bleek dat ik het al enkele jaren geleden had gedaan. xD
Wil het best wel FR-versie aanschaffen in de toekomst.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Hatuskoi Limited

Post by Brook500 »

Hinote wrote:Na het review te hebben gelezen kreeg ik zin om de serie te lezen. Bleek dat ik het al enkele jaren geleden had gedaan. xD
Wil het best wel FR-versie aanschaffen in de toekomst.
Eind oktober komt deel 1 uit. :wink:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Hatsukoi Limited

Post by Brook500 »

Hatsukoi Limited 1

Bezig om mijn beschikbare delen eens te herlezen. Blijft leuk om te lezen. Vooral de eerste 2 chapters waren top, maar al de andere waren ook wel op niveau. :wink:
Op het einde van ieder deel krijgen we een bonuschapter te zien van Saoko, een klasgenoot van Ayumi, die nogal heel nonchalant en verstrooid is. Zelfs zo verstrooid dat ze in haar haast haar ondergoed was vergeten aan te doen. :lol:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Hatsukoi Limited

Post by Brook500 »

Hatsukoi Limited 2

Meguru, klasgenote van Misaki en Sakura, leidt een rustig leven maar wanneer Takei, een medelid van de zwemclub van hun vorige school opduikt, vraagt aan haar om samen een zwemclub op te richten voor de school. Het probleem is dat zij haar schaamt voor iets.
Terai probeert met Rika hand in hand te lopen maar slaagt daar gewoon niet in. :?
We krijgen ook nog de traditionele kerst, nieuwjaar en valentijnsdag te zien. :wink:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Hatsukoi Limited

Post by Brook500 »

Hatsukoi Limited 3

Valentijn komt eraan en vooral Misaki probeert met haar chocolate haar liefde voor Yuji te bewijzen.

Hatsukoi Limited 4 (einde)

Etsu, Mamoru en Hiroyuki vluchten weg om hun zinnen te verzetten maar de meisjes proberen hun te achtervolgen.
En mooi eind van een mooie reeks die in de buurt komt van Ichigo 100%, maar het mocht nog wel enkele delen langer duren.
Image

Post Reply