Guest Review: Blue Exorcist

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Koen »

Enerzijds zal Naruto wel wat van z'n pluimen (lezers) verliezen, anderzijds denk ik ook dat het Narutopubliek misschien niet bij Archonia koopt, en BE minder gemakkelijk te vinden is dan Naruto... Een Kiekeboe verkoopt 20 keer meer dan een doorsnee strip maar in een top 10 van een SSZ zal hij niet bovenaan prijken...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Okee, we wisten al van de anime en de film, nu komt er dus ook een theaterstuk.
http://www.animenewsnetwork.com/interes ... ay-in-2012

Ik vraag me af hoe demon!Rin eruit zal zien on stage... XD

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

Die uier gaat zo droog als een vijg zijn als ze uitgemelkt is. :D

Dat toneelstuk van Bleach was ook belachelijk, heb er maar een paar min van gezien wel.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Vraagje: als jullie een Blue Exorcist website zouden oprichten, hoe zou je die dan noemen? XD

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Weertangel »

Exorcistblue.com.

Als die domeinnaam nog vrij is. :?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:Vraagje: als jullie een Blue Exorcist website zouden oprichten, hoe zou je die dan noemen? XD
ben je van plan een fan site te maken?
ik ben altijd wel in voor een potje programmeren als je nog iemand zoekt:D

qua naam? mmm, moeilijk blueexorcist.com werkt niet lekker, typ er ff wat uit om te zien of die wat zijn:P

be.com
bexorcist.com
blue-exorcist.com (die lijkt me goed, maar betwijvel of die beschikbaar is...)

als het om een fan site gaat kan je natuurlijk ook iets dat dat laat blijken er in zetten (blueexorcistfansite.com zeg maar:P)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

^ Het probleem is dat er wel meer Blue Exorcist sites zijn, en dat we dus liever een iets originele naam zouden willen hebben. Ik bedoel, Koen had deze site ook manga&animesite.be kunnen noemen, maar het is toch hetzelfde niet. :wink:

Ben je een fan van de reeks, The Donkey? Ik kan nog wel één of meer mede-admins gebruiken, dus als je echt interesse hebt, ben je welkom. Er is normaal al iemand anders bereid om de site op te starten, maar ik ben liever niet afhankelijk van één persoon.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:^ Het probleem is dat er wel meer Blue Exorcist sites zijn, en dat we dus liever een iets originele naam zouden willen hebben. Ik bedoel, Koen had deze site ook manga&animesite.be kunnen noemen, maar het is toch hetzelfde niet. :wink:

Ben je een fan van de reeks, The Donkey? Ik kan nog wel één of meer mede-admins gebruiken, dus als je echt interesse hebt, ben je welkom. Er is normaal al iemand anders bereid om de site op te starten, maar ik ben liever niet afhankelijk van één persoon.
hehe nope heb de serie niet gelezen:P
admin? als in forum admin of site admin?
met hoeveel mensen doe je dit? en wie is de main-scripter zeg maar?
al een begin dat ik kan bekijken?

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Saki »

Gehennaworld.com :p

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

The Donkey wrote: admin? als in forum admin of site admin?
met hoeveel mensen doe je dit? en wie is de main-scripter zeg maar?
al een begin dat ik kan bekijken?
Wat is het verschil? :mrgreen:

Iemand op een ander forum zou het scripten doen. We zijn nog op zoek naar een goede naam en mensen om te helpen, dus voorlopig is er nog niets concreet.
Saki wrote:Gehennaworld.com :p
Zoiets, ja. Alhoewel ik deze nu persoonlijk niet zo geweldig vind (sorry). :P

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:
The Donkey wrote: admin? als in forum admin of site admin?
met hoeveel mensen doe je dit? en wie is de main-scripter zeg maar?
al een begin dat ik kan bekijken?
Wat is het verschil? :mrgreen:

Iemand op een ander forum zou het scripten doen. We zijn nog op zoek naar een goede naam en mensen om te helpen, dus voorlopig is er nog niets concreet.
Saki wrote:Gehennaworld.com :p
Zoiets, ja. Alhoewel ik deze nu persoonlijk niet zo geweldig vind (sorry). :P
mjaa is denk ik meer hoe ik het zie:P
forum admin zie ik als een super mod, kan net wat meer dingen aanpassen en kan ook dingen als een nieuw subforum invoeren. hij heeft dan echt de leiding over hoe het forum gerunt word (wat natuurlijk ook met meerdere mensen kan). een gewone admin is iemand die de gewone site beheerd, hij zorgt er voor dat alles blijft werken en dat er zo nodig nieuwe dingen worden ingevoerd:P

als het gaat om het bouwen en onderhouden van de site ben ik zeker in om mee te praten (moet ff zien wat jullie precies in gedachten hebben om te weten of ik het aan kan (zowel qua tijd/druk als kunnen)). forum admin weet ik niet, als ik actief ben op een forum is dat geen probleem, maar aangezien ik de serie niet ken, betwijvel ik of ik daar echt actief zal zijn op het forum.

hoe houden jullie contact? dan praat ik ff mee en zie dan wel wat ik doe;) (mits dat oke is natuurlijk:P)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

The Donkey wrote:mjaa is denk ik meer hoe ik het zie:P
forum admin zie ik als een super mod, kan net wat meer dingen aanpassen en kan ook dingen als een nieuw subforum invoeren. hij heeft dan echt de leiding over hoe het forum gerunt word (wat natuurlijk ook met meerdere mensen kan). een gewone admin is iemand die de gewone site beheerd, hij zorgt er voor dat alles blijft werken en dat er zo nodig nieuwe dingen worden ingevoerd:P

als het gaat om het bouwen en onderhouden van de site ben ik zeker in om mee te praten (moet ff zien wat jullie precies in gedachten hebben om te weten of ik het aan kan (zowel qua tijd/druk als kunnen)). forum admin weet ik niet, als ik actief ben op een forum is dat geen probleem, maar aangezien ik de serie niet ken, betwijvel ik of ik daar echt actief zal zijn op het forum.

hoe houden jullie contact? dan praat ik ff mee en zie dan wel wat ik doe;) (mits dat oke is natuurlijk:P)
In dat geval bedoelde ik site admin. Forum admin doe ik zelf wel (of kan ik gemakkelijk hulp voor vinden als het nodig is). Het is vooral het computergedeelte waarvan ik zelf te weinig ken.

We zijn momenteel plannen aan het maken op een ander forum, zie hier. Je zult een beetje moeten zoeken, de commentaren over het forum staan tussen de gewone posts heen (ik wilde het niet te opvallend maken voor het geval de mods dat soort discussie niet appreciëren :P). Als je het vervelend vind om een account aan te maken, kan ik eventueel ook een QT opstarten.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Blue Exorcist 1 staat nog steeds in de top 5 van Top Sellers bij Archonia.
https://www.archonia.com/mangashop/en/main/top/

Maar Blue Exorcist 7 is nergens te zien. Vreemd. Je zou toch verwachten dat het nieuwste nummer populairder zou zijn.

PEDIT:
Wacht, "Currently not in stock at supplier"? Zijn ze al uitverkocht? :shock:

Dat zou wel cool zijn... :)

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by MrXarnus »

NeeNee wrote:Blue Exorcist 1 staat nog steeds in de top 5 van Top Sellers bij Archonia.
https://www.archonia.com/mangashop/en/main/top/

Maar Blue Exorcist 7 is nergens te zien. Vreemd. Je zou toch verwachten dat het nieuwste nummer populairder zou zijn.

PEDIT:
Wacht, "Currently not in stock at supplier"? Zijn ze al uitverkocht? :shock:

Dat zou wel cool zijn... :)
Denk dat er veel mensen zijn die deel 1 kopen om het eens uit te proberen, maar daarna de reeks niet meer volgen :? .

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

^ Nee, deel 2 en 4 staan ook nog steeds in de top 20. En toen ik vorige keer keek, stond deel 6 er ook bij.

Er zijn op dit moment geen andere reeksen met drie delen in de top 20.

Post Reply