Guest Review: Blue Exorcist

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Marv wrote:Ik denk dat de serie zelf me overtuigd heeft. ;)
If anything maakte je het erger. :P
^ Echt? :lol:

Maar je bent toch maar weer beginnen kijken. 8) Ik had maar half en half verwacht om iemand die de reeks nog niet kende geïnteresseerd te krijgen, laat staan iemand die de serie al geprobeerd en opgegeven had.

(En hoezo maakte ik het erger? Heb ik echt zoveel slechte dingen gezegd? :shock: )

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

Ik was de reeks beginnen kijken en had ze hoe dan ook een kans gegeven. Uit welke van mijn posts leid jij af dat ik ze opgegeven had?

Je maakt het niet erger ofzo alleen leek je het op te hemelen voor meer dan het is. Het is en blijft een bijzonder weinig originele reeks al zit de uitvoering wel goed.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

^ Dit hier:
Marv wrote: Ik heb de eerste 2 eps gezien van Blue Exorcist en vond het inderdaad heel basic. (...) Nu uiteindelijk maakt het niet zoveel uit dat het een 13-in-een-dozijn-verhaal/personages/... zijn, het is de uitvoering die belangrijk is. Jij lijkt overtuigd te zijn. Ik zal het nog een paar eps de kans geven (2 eps is wat weinig mss) en dan zal ik wel beslissen.
klinkt heel erg alsof je hem na twee afleveringen had opgegeven, of dat in elk geval van plan was. Maar goed, als je sowieso was blijven kijken, zoveel te beter.

En ophemelen, ach ja... ik was echt verbaasd dat ik de reeks zo leuk vond. :mrgreen: Dat was mijn oorspronkelijke punt, weet je nog? Het hangt aaneen van de clichés en toch werkt het op de een of andere manier beter dan de meeste andere shonen. Bizar.

Ik vraag mij af of hij in Japan ook groot gaat worden. Voorlopig zie je er nog niet veel van in de verkoopcijfers...

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by pietel »

NeeNee wrote:Ik vraag mij af of hij in Japan ook groot gaat worden. Voorlopig zie je er nog niet veel van in de verkoopcijfers...
Zoals wel vaker gebeurt, zorgt de anime voor een sterke stijging van de mangaverkoop.
Het laatste uitgegeven volume 6 dateert van voor de anime. Sinds dan zijn in de wekelijks verkooptops regelmatig volumes verschenen van Exorcist, nog eens 35.000 van volume 1,
eens 30.000 van volume 3 enzovoort.
De totale verkoop van elk mangadeel is ongeveer verdubbeld ten opzichte van een half jaar geleden (beredeneerde gok)

en de anime lijkt mij heel populair. Als het kon, was er ondertussen al wel een tweede seizoen aangekondigd, maar we zullen moeten wachten tot er meer materiaal is.

Het gaat ineens heel duidelijk zijn als volume 7 uitkomt in de komende weken. nummer 6 had 141.000 verkocht in de eerste week.
ik gok 280.000 stuks voor 7.
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

NeeNee wrote:^ Dit hier:
Marv wrote: Ik heb de eerste 2 eps gezien van Blue Exorcist en vond het inderdaad heel basic. (...) Nu uiteindelijk maakt het niet zoveel uit dat het een 13-in-een-dozijn-verhaal/personages/... zijn, het is de uitvoering die belangrijk is. Jij lijkt overtuigd te zijn. Ik zal het nog een paar eps de kans geven (2 eps is wat weinig mss) en dan zal ik wel beslissen.
klinkt heel erg alsof je hem na twee afleveringen had opgegeven, of dat in elk geval van plan was. Maar goed, als je sowieso was blijven kijken, zoveel te beter.
Misschien is mijn kortetermijngeheugen gewoon naar de zak. Ik zou dat niet geschreven hebben als jouw pro's me niet aangespoord hadden het nog een kans te geven. :)
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Blue Exorcist 3 is het tweede best verkopende boek op Archonia deze maand. ^^
http://www.archonia.com/mangashop/en/manga/top/

En 26 bij de manga op Amazon. Niet slecht. :)
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/bo ... v_b_2_4366

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Koen »

De manga doet het enorm goed in Japan. Hernomen van het Mangaverse.net forum
Tirage initial :

Tome #05 (Sorti le jour de l'annonce de l'anime) : 120 000
Tome #06 (Sorti en avril 2011 lorsque l'anime a débuté) : 260 000
Tome #07 (5 mois après le début de l'anime) : 1 000 000
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

^ Dat is inderdaad een indrukwekkende stijging. En de Engelse manga doet het ook erg goed. *is blij* :)

Ik hoop echt dat dit een populaire reeks wordt. En dat er forums over komen. Het net staat vol met losse commentaren, maar echt serieuze discussie heb ik nog niet gezien.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by pietel »

die 1.000.000 is het print-aantal. De verkoop stijgt niet zo snel natuurlijk, maar de uitgever verwacht blijkbaar grote dingen

hier is nog een artikeltje:
http://www.mangatherapy.com/post/991735 ... popularity
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

^ "I can imagine the HUGE amount of RinxYukio fanfiction/fanart out there in the vast landscape of the Internet."

Aye... zo erg dat je amper iets anders vindt. -_-
Last edited by NeeNee on Wed Mar 07, 2012 2:25, edited 1 time in total.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by The Donkey »

pietel wrote:die 1.000.000 is het print-aantal. De verkoop stijgt niet zo snel natuurlijk, maar de uitgever verwacht blijkbaar grote dingen

hier is nog een artikeltje:
http://www.mangatherapy.com/post/991735 ... popularity
deze serie heeft al een tijdje mn aandacht, maar op die site staat "Blue Exorcist the One Piece of Jump Square?!", is het echt One Piece achtige serie? want dat moet ik meteen maar een paar deeltjes bestellen:P al is het half zo goed als One Piece dan is het nog steeds geweldig:D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

the donkey wrote: deze serie heeft al een tijdje mn aandacht, maar op die site staat "Blue Exorcist the One Piece of Jump Square?!", is het echt One Piece achtige serie? want dat moet ik meteen maar een paar deeltjes bestellen:P al is het half zo goed als One Piece dan is het nog steeds geweldig:D
Ik vind het veel beter dan One Piece. :P

Het is een shonen, redelijk mainstream... de protagonist heeft wel iets van Luffy. :mrgreen: Als je over het algemeen van shonen houdt, dan is de kans klein dat je hem helemaal niet leuk vindt. :)

In dat artikel ging het overigens om een vergelijking qua populariteit, niet qua inhoud. De verhaallijn lijkt niet echt op One Piece.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by The Donkey »

lol veel beter van One Piece, maar One Piece vind je niet zo leuk:P
njaa klinkt toch goed, zal eens een stuk online lezen om het zeker te weten:)
had hem trouwens al bijna gekocht in engeland, maar durfde het niet helemaal aan omdat ik geen idee had waar het over ging:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

the donkey wrote:lol veel beter van One Piece, maar One Piece vind je niet zo leuk:P
Klopt. Maar Blue Exorcist dus wel. :wink:
had hem trouwens al bijna gekocht in engeland, maar durfde het niet helemaal aan omdat ik geen idee had waar het over ging:P
Exorcisten. :P

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

Ben een maand geleden ofzo de anime beginnen kijken maar liet na ep 15 de reeks onbewust links liggen. Vergeten verder te kijken gewoon, raar want het was net dat actievolle stuk in het bos. Vreselijk saai stuk eigenlijk, de hele opzet gewoon. Maar gisteren dan toch maar eens ep 16 bekeken en vreemd genoeg is die nasleep veel interessanter. Introductie van de nieuwe Paladin, het proces en de inval van Amaimon (dat niet echt steek houdt maar bon). Rin die zonder veel moeite wint, was niet echt vet om te zien maar het toont dat zijn potentieel groot is blablabla. Ook vet dat iedereen het nu weet gewoon.

@ Neenee: Jij zei toch dat je nog altijd niet wist wat Mephisto zijn beweegredenen net zijn he? (ik ook niet) En ook of zijn "demon zijn" geweten is door de Orde. Wel over dat laatste is er geen dicussie mogelijk want ze verwijzen naar zijn 200 jaar lange dienst voor de Orde en die Paladin vermeldt ook "zijn soort". Nu ja, wss weet je het wel maar ben te lui om die posten te herlezen. :)
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

Post Reply