Guest Review: Blue Exorcist

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Marv wrote:@ Neenee: Jij zei toch dat je nog altijd niet wist wat Mephisto zijn beweegredenen net zijn he? (ik ook niet) En ook of zijn "demon zijn" geweten is door de Orde. Wel over dat laatste is er geen dicussie mogelijk want ze verwijzen naar zijn 200 jaar lange dienst voor de Orde en die Paladin vermeldt ook "zijn soort". Nu ja, wss weet je het wel maar ben te lui om die posten te herlezen. :)
Dat wist ik inderdaad al een tijdje. :) Wat ik mij afvraag is of ze ook weten dat hij de zoon van Satan is, en indien ja, waarom iedereen zo'n spel maakt van Rin terwijl er toch een precedent is.

En indien nee, wat hebben ze dan gedaan de laatste 200 jaar dat ze dat gemist hebben? Het is niet alsof hij superveel moeite doet om het geheim te houden of zo. -_-

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Huh. :? Blijkbaar heeft de anime nu officieel alle ambitie laten varen om op de manga te lijken en is een eigen weg ingeslagen waarin Yukio opeens Paladin wordt en alle demonen begint uit te moorden. What the..? O_o

Wat een vreemde beslissing, om zo vroeg al het bronmateriaal volledig overboord te gooien. Zelfs als ze zouden willen, er is intussen te veel gebeurd om ooit nog de draad van de manga weer op te pikken. En bovendien... die verhaallijn... :shock: :oops: :wallbash:

Don't like. -_-

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

De anime gaat maar 25 eps tellen dus wss veranderen ze daarom koers. Soul Eater deed het ook, Full Metal Alchemist ook. Ik dacht echt dat ze er een langlopende anime reeks van gingen proberen te maken, de reeks heeft potentieel en ze lijkt enorm populair te zijn. Zelfs Kekkaishi hield het 50 eps uit.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by pietel »

Ik heb liever een goed anime-origineel einde, dan filler om de manga te laten bijbenen.
Soul Eater deed het goed. En volgens velen was de eerste FMA anime ook heel goed, hoewel ik de plotholes nooit heb kunnen uitstaan.

Als het populair genoeg is, krijgt ie wel ooit een remake. Beter dan weer een uitgemolken shonen-franchise.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

pietel wrote:Ik heb liever een goed anime-origineel einde, dan filler om de manga te laten bijbenen.
Keyword "goed".

Deze heeft zo ongeveer het effect alsof Bulma halverwege Dragon Ball Z zou ontdekken dat ze een Saiyan-staart heeft gegroeid, en dan opeens sterker blijkt te zijn dan Goku, en dan besluit dat ze alle Z Warriors en de gehele mensheid maar even moet gaan uitroeien, want dat vindt Vegeta vast fijn. "Plotholes" komt niet eens in de buurt.
Last edited by NeeNee on Fri Sep 16, 2011 18:30, edited 1 time in total.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

:D

Vanaf welke einde begint het af te wijken? Kijken of ik de sprong opmerk.


@ Pietel: True, so very true.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Marv wrote: Vanaf welke einde begint het af te wijken? Kijken of ik de sprong opmerk.
Ik geef je één tip: Yukio is een mens.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

Ik was een beetje meurg gisteren. Tis te zien aan die vorige post. :P

Ik zie in ep 17 en 18 al hints dat er iets aan de hand is met Yukio. Die vlek op zijn arm in 17, die plotse pijn in ep 18.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

^ Dan zit je dus al te ver.

Maar die episodes zijn nog.. redelijk te doen. Afgezien van het manisch-depressieve gedrag van zijn klasgenoten dan.

Klas: "We moeten Rin redden! We zullen ons leven wagen voor onze vriend!"
Zelfde klas, enkele uren later: "Nee hoor, met de zoon van Satan willen we niets te maken hebben! Ga weg van ons, gij demon!"

Um, dat wisten jullie voor het proces ook al... :roll:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Hah! Blijkbaar is "Rin" het Japanse woord voor lucifer. :D

Jawel, Lucifer. Kato is echt wel gek op haar betekenisvolle namen. :lol:

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

Vanaf welke episode begint het dan af te wijken? (gewoon uit nieuwsgierigheid)

Gisterenavond ep 19 gezien. Prima timing want de ep was so saai (filler over een verjaardagsfeestje) dat ik zonder problemen in slaap viel erna.


En trouwens, betekent rin echt lucifer? Want ik kom alleen maar fosfor tegen, voorbeeld van pars pro totem ofzo?
Nu ja, ik heb het nog nooit gehoord. Meestal zeggen ze gewoon "macchi". :P Wel leuk gevonden van die mangaka.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Marv wrote:Vanaf welke episode begint het dan af te wijken? (gewoon uit nieuwsgierigheid)
Het laatste stuk dat min of meer overeenkomt met de manga is de eerste training met die kaarsen, maar dan zonder die spion en verwijzing naar zijn dagelijkse controles (in plaats daarvan zegt Shura dat hij een groot risico loopt om door een demon bezeten te worden, aangezien hij zijn gevoelens verdringt en demonen gebruik kunnen maken van die opgekropte frustraties). En dat zijn vrienden opeens bang van hem zijn, al gebeurde dat in de manga in een heel andere context.

Maar de episodes daarvoor bevatten ook al veel 'extras'. Het breken van zijn zwaard, dat kristal, Amaimon die het proces binnenvalt, dat alles komt in de manga niet voor. (Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom er zoveel tegenspraak zit tussen deze stukken en het materiaal uit de manga; vooral in het geval van zijn manisch-depressieve vrienden lijkt het alsof ze een extra arc toegevoegd hadden en toen, oeps, nee, wacht, in de manga zijn ze nu kwaad op hem, laat ons dat maar gebruiken - maar dat sloeg toen natuurlijk nergens meer op.)
Gisterenavond ep 19 gezien. Prima timing want de ep was so saai (filler over een verjaardagsfeestje) dat ik zonder problemen in slaap viel erna.
Ik vond 'm wel grappig. :D

En die conversatie op het einde was interessant (ook al is het waarchijnlijk volledig in tegenspraak met de manga).
En trouwens, betekent rin echt lucifer? Want ik kom alleen maar fosfor tegen, voorbeeld van pars pro totem ofzo?
Nu ja, ik heb het nog nooit gehoord. Meestal zeggen ze gewoon "macchi". :P Wel leuk gevonden van die mangaka.
Op een ander forum werd het vertaald als "fosfor/lucifer". Ik weet niet zeker wat de precieze betekenis is, maar het is in elk geval weer een duidelijke link naar de duivel.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

Ep 20 was hoe het moet zijn. Vooral het stuk met de vlammen was geslaagd. Daar hebben ze veel te lang mee gewacht om die te gebruiken. Doordat de vlammen echt gevaarlijk zijn, ga je er als kijker tenminste in mee als hij ze moet gebruiken.

Ik heb wel het gevoel dat de serie nooit echt uit zijn startblokken zal schieten en we een finale krijgen om maar een finale te hebben. Spijtig want ondanks het schrijnend gebrek aan originaliteit, zit alles wel leuk in elkaar. Alhoewel het gevoel me af en toe bekruipt dat de mangaka nogal bewust koos voor deze marktvriendelijke aanpak en een hit zocht ipv een goed verhaal, vind ik het voor een shounen best goed. Mss ooit de manga eens oppikken, heb het gevoel dat de serie nu pas begint. :)

Anyway, eerst die laatste 5 eps nog zien.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by NeeNee »

Om je een idee te geven van wat er momenteel in the manga gebeurt, *spoiler* Rin is door het Vaticaan ter dood veroordeeld en er is een nieuwe Demon King opgdoken die op het punt staat om Kyoto uit te roeien.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guest Review: Blue Exorcist

Post by Marv »

Klinkt wel spannend maar doet me ook weer denken aan Bleach. :P
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

Post Reply