Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by Hercule »

Maar we gaan nu wel een beetje heel erg off-topic...
Misschien een appart topic maken; "hoeveel besteed je per week aan boddschappen".
Vlees is duur
In Nederland valt dat wel mee. Iedere zondag bekijk ik wat de bonus aanbiedingen zijn bij de AH en meestal zijn de hamburgers,gehakt of kip in de bonus.
Voor 2,00 heb je dan 500 gram gehakt en deze week was de kip in de bonus. 1,90 voor 500 gram kippenvleugels is niet duur.
Als je er dan een pot groenten van hak bij doet en een zak aardappel kroketjes van Albert heijn dan heb je al voor 5,50 een stevige maaltijd voor 2/3 personen.
Als je de hele week ong 5,50 aanhoud voor het avond eten (incl vlees) dan ben je ong 40 euro kwijt.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by Koen »

Jullie kijken wel heel erg naar de voedselprijzen. Als er nu iets is waar ik niet op bespaar en niet echt naar de prijs kijk is het wel eten. Als een manga te duur is laat ik die links liggen, maar mijn pot choco mag genen bucht zijn, das choco voor fijnproevers of gene choco ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by Weertangel »

Ok, eten is duur, maar laten we ons nu op het hoofd onderwerp focusen in plaats van af te dwalen...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by NeeNee »

Ik denk dat iedereen het erover eens is dat je kunt kopen zolang je geld hebt.

Al vind ik alles opdoen persoonlijk wel een beetje overdreven.

mushimaru-chan
Posts: 7
Joined: Sat Jul 30, 2011 16:56

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by mushimaru-chan »

Ik doe ongeveer 100 euro per con op en tussendoor koop ik misschien 2 of 3 manga's per maand wanneer het school is. Ik vind dit niet zo veel. Want ik ben nog jong en ik heb mijn geld niet echt nodig voor andere dingen dus geef ik het maar uit aan mijn hobby. (ik heb wel een spaarboekje enzo hoor)
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by MrXarnus »

mushimaru-chan wrote:Ik doe ongeveer 100 euro per con op en tussendoor koop ik misschien 2 of 3 manga's per maand wanneer het school is. Ik vind dit niet zo veel. Want ik ben nog jong en ik heb mijn geld niet echt nodig voor andere dingen dus geef ik het maar uit aan mijn hobby. (ik heb wel een spaarboekje enzo hoor)
Heb beetje dezelfde situatie maar ik geef al rap 150 euro uit op cons,en voor de rest koop ik 1 of 2 manga's per maand.
Ik heb naast anime en manga nog gamen als hobby dus daar moet ik ook wat aan uitgeven,maar het is al 2 jaar geleden dat ik een game duurder dan 30€ gekocht heb.Mijn plan is na elke con te kijken hoeveel ik overheb en dat al klaarleggen voor de volgende.Ik wil graag een vakantiejob doen maar ik ben nog ietsje te jong volgens mijn ouders (ik ben 16) dus moet ik nog enkele maandjes wachten tot ik wat kan werken.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by Weertangel »

16? da's oud genoeg om een vakantie baantje te gaan doen, dus niet aarzelen!!
Mijn ouders drongen toen ik zo oud was er zelfs op aan,wat ik niet erg vond trouwens. 8)
Maar ja, ik heb geen idee hoe het in Belgie is op dat gebied, dus misschien zijn er alleen rotbaantjes te krijgen dat je ouders daarom voorzichtig zijn.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by MrXarnus »

Weertangel wrote:16? da's oud genoeg om een vakantie baantje te gaan doen, dus niet aarzelen!!
Mijn ouders drongen toen ik zo oud was er zelfs op aan,wat ik niet erg vond trouwens. 8)
Maar ja, ik heb geen idee hoe het in Belgie is op dat gebied, dus misschien zijn er alleen rotbaantjes te krijgen dat je ouders daarom voorzichtig zijn.
Nou, ik heb wel een soort van vakantiejob gedaan voor een week bij mijn vader op het werk.12,5€ euro per dag kreeg ik ervoor en dat was voor mij genoeg.Volgende zomer zal mijn vader wel ergens een goede job voor mij kunnen vinden. (Wordt waarschijnlijk rekken vullen in de supermarkt.)

User avatar
Gurenn
Posts: 238
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by Gurenn »

12,5 euro per dag is je reinste misbruik van goedkope werkkrachten, zoiets moet je MINSTENS op twee uur tijd verdienen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by NeeNee »

Ik geef eigenlijk vrij weinig uit op cons tegenwoordig (€50 is weinig). Vroeger wel, maar sinds ik ontdekt heb dat het op het internet de helft goedkoper is, koop is vrijwel alles daar. Tenzij er koopjes te doen zijn, natuurlijk. :)

Dat heeft overigens niet tot minder uitgeven geleid. :?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:Ik geef eigenlijk vrij weinig uit op cons tegenwoordig (€50 is weinig). Vroeger wel, maar sinds ik ontdekt heb dat het op het internet de helft goedkoper is, koop is vrijwel alles daar. Tenzij er koopjes te doen zijn, natuurlijk. :)

Dat heeft overigens niet tot minder uitgeven geleid. :?
lol, gelukkig ben ik er op erg jonge leeftijd achter gekomen dat het internet standaard 20% (als het niet flink meer is) goedkoper is dan een winkel of wat dan ook:P
was denk ik 6 toen ik voor het eerst wat met mn vader bestelde, en tjaa vanaf mn 12 dat ik mn eigen bestellingen deed (onder toezient oog van vaders natuurlijk:P)
tegenwoordig wil ik helemaal geen cash meer hebben, je kan voor 20 cents zelfs pinnen, waren zou ik cash dragen als ik toch 90% van mn aankopen op internet doe?
(njaa heb altijd 10 of 20 euro op zak voor als ik spontaan besluit met vrienden wat te gaan drinken:P)

maarja, wat is te veel... imo is niets te veel.
klinkt miss wat kort door de bocht, maar als je het geld er voor over hebt en je de financiele middelen hebt waarom niet? ik heb mijn geld altijd uitgegeven aan hobbies, maar mn vrienden niet, die sparen het op, njaa hebben ze mooi die 800 euro op de bank, maar wat heb je daar aan? ik bedoel, ik heb lol van het geld dat ik uitgeef. je moet natuurlijk wat rekening houden met je inkomsten, TE veel is als je meer uitgeeft dat je kan besteden (dus inkomen - alle kosten die je zoiezo hebt, wat dan over blijft is vrij te besteden)

maarja stel je geeft 1000 euro uit in de maand aan een hobby, dan gaan mensen je wel raar aankijken:P ligt er dus helemaal aan aan hoeveel je verdient:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by NeeNee »

the donkey wrote: lol, gelukkig ben ik er op erg jonge leeftijd achter gekomen dat het internet standaard 20% (als het niet flink meer is) goedkoper is dan een winkel of wat dan ook:P
was denk ik 6 toen ik voor het eerst wat met mn vader bestelde, en tjaa vanaf mn 12 dat ik mn eigen bestellingen deed (onder toezient oog van vaders natuurlijk:P)
tegenwoordig wil ik helemaal geen cash meer hebben, je kan voor 20 cents zelfs pinnen, waren zou ik cash dragen als ik toch 90% van mn aankopen op internet doe?
Ah, nee. Ik gebruik vrijwel altijd cash. Mijn kredietkaart is om dingen te kopen op het internet, mijn bankkaart (debetkaart) is om geld uit de muur te halen. Voor de rest zijn het altijd de ouderwetse biljetjes. :mrgreen:

Tenzij het echt om aankopen van meerdere honderden euro's gaat, natuurlijk. Maar dat kom je met manga nu ook niet zo vaak tegen. :roll:

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by Tamara »

Ik gebruik ook nog veel contant geld. Bij de bakker moet je nog 25 cent betalen om minder dan €15 te pinnen en aangezien ik daar altijd alleen een heel brood koop... Mijn wol en garen haal ik in een winkeltje in het dorp (goedkoper dan webwinkels!) waar je niet kunt pinnen. Daarnaast heeft mijn bankpas een poephekel aan dat 'nieuwe pinnen' (met de chip in plaats van de strip) en werkt de helft van de tijd niet. In de supermarkt moesten ze zelfs een keer het pinkasje opnieuw opstarten :lol:

Daarnaast is het gewoon handig bij het budgetteren. Door aan het begin van de week geld op te nemen voor de boodschappen, wordt het veel moeilijker om over je budget heen te gaan. Het resultaat: meer geld over voor manga :D

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by Weertangel »

Tamara wrote:Ik gebruik ook nog veel contant geld. Bij de bakker moet je nog 25 cent betalen om minder dan €15 te pinnen en aangezien ik daar altijd alleen een heel brood koop... Mijn wol en garen haal ik in een winkeltje in het dorp (goedkoper dan webwinkels!) waar je niet kunt pinnen. Daarnaast heeft mijn bankpas een poephekel aan dat 'nieuwe pinnen' (met de chip in plaats van de strip) en werkt de helft van de tijd niet. In de supermarkt moesten ze zelfs een keer het pinkasje opnieuw opstarten :lol:

Daarnaast is het gewoon handig bij het budgetteren. Door aan het begin van de week geld op te nemen voor de boodschappen, wordt het veel moeilijker om over je budget heen te gaan. Het resultaat: meer geld over voor manga :D
Als je problemen hebt met pinnen denk ik dat het tijd is voor een nieuwe pas, want ik kon pas geleden niet meer pinnen omdat de chip te beschadigt was.. dus gewoon even doen :)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussie nr. 38: Hoeveel is te veel?

Post by Tamara »

Nah, die chip werkt prima als ik telebankier, dus ik geef lekker de schuld aan het nieuwe pinnen :P

Post Reply