Ultimate Evil

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Ultimate Evil

Post by Kira »

Volgens mij was er nog geen slechteriken-topic. Het maakt niet uit naar wat het uitloopt :popcorn:

Wat inspiratie...
-Jouw favoriete slechterik (met uitleg uiteraard)
-Wat een goede slechterik zeker moet hebben/kunnen
-Een opsomming van de meest verwijfde slechterikken (Johann uit Monster en Ryuma uit Mushrambo zijn goede voorbeelden xD)
-Wat je denkt bij slechteriken in manga/anime: stel je jezelf voor dat er echt zo'n gek bestaat of vind je ze eerder leuker dan de goede?
-...

Begin maar te discussiëren :P
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ultimate Evil

Post by Weertangel »

Ohh!! een onderwerp naar mijn hart :twisted:
Maar waar uit te kiezen...
Nou, om te beginnen eentje uit een manga-serie en daarvoor kies ik
Momo Velia Deviluke uit To Love Ru en To Love Ru:Darkness.
Lala's 2 zusje houdt er nogal lustvolle ideén op na hoe Rito(Lala's vriendje en soon to be king of the universe!) als ie koning wordt zijn leven moet leiden, namelijk met een harem!!

Wat ik zo leuk aan haar vindt is dat in tegenstelling tot andere bad guys ze geen middelen schuwt om mensen te manipuleren zonder geweld te gebruiken en vollop gebruik maakt van de planten waar ze vrienden mee is(ze kan met planten praten) en haar eigen lichaam terwijl ze doet alsof ze een totaal onschuldig meisje is(tot ergernis van haar tweelingzus Nana)....

Ze laat goed zien wat iemand kan doen die weet hoe je iemands Lust kan buigen voor je eigen doel-einden. :twisted:

2de bad guy is: Alucard!!!
De vampierkoning uit de Hellsing series!
als je jezelf ooit afvroeg wat een Sadomasochist is, dan geeft Alucard je een paar goede voorbeelden!
als iemand die houdt van slachten en sterke tegenstanders is Alucard de ultieme uitdrukking van een anti-held met sterke nadruk op anti heh :) en je zult net zo hard met hem meelachen whahahaha!!!!
Voor een goed voorbeeld zoek de Hellsing Ultimate OVA op en kijk de eerste 2 episodes aan.

Als dat je niet afschrikt, dan zal niets je nog kunnen afschrikken! :twisted:

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Ultimate Evil

Post by Kira »

Meestal probeer ik me -bij alles wat fictie is- voor te stellen dat het echt is. Behalve als de slechteriken dingen kunnen die criminelen in de echte wereld niet kunnen. Trouwens, bij bijvoorbeeld Dragonball Z zit het vol met slechteriken die niet zo zouden zijn moesten ze een gewoon mens zijn. (Ja eigenlijk... hoe zou bv. Vegeta zijn als hij gewoon een mens was?) Eveneens als ik een slechterik cool vind, denk ik ook niet aan hoe vreselijk zijn daden zijn. Maar mijn favo bad guys kunnen ook allemaal onnatuurlijke dingen dus het komt op hetzelfde neer.

De tofste slechterik blijft voor mij Raditz. :mrgreen: Voor mij moet een slechterik zowiezo méér genieten van iemands pijn, dan genieten van dat hij wint en beter is dan de rest. Daarvoor ben je toch de slechterik? :p Vele slechteriken zijn wel sadistisch (Dankje NeeNee dat je me het juiste woord gaf voor wat ik bedoelde: sadistisch), maar toch is ''de macht'' precies nog geweldiger voor de meeste bad guys.

En Raditz ziet er ook gewoon zo cool uit, maar dat vind ik van elke Saiyan uit Dragonball Z xD

Ik heb dit ooit eens uitgelegd aan NeeNee, maar dat maakte alleen duidelijk dat ik slecht ben in iets uitleggen... :lol:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ultimate Evil

Post by Weertangel »

Heh, Die Saiyans zijn mij wat te arrogant en te zelfverzekerd om echt van ze te kunnen genieten. :?

En trouwens, sadistische slechterikken kunnen soms zo voorspelbaar zijn, tenzij het de meer suptielere types zijn (zoals ik) dan kun je er nog van genieten heh.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Ultimate Evil

Post by Kira »

Hangt ervan af. Als ze hun hele leven als een spel bezien, is het uit met de pret voor mij. HIermee bedoel ik dat als het lijkt dat ze gaan freaken als ze hun tegenstander geen 20 stappen voor staan. Alhoewel Dakki van Hoshin Engi ook wel geweldig is...

Oh, en de criminelen van Detective Conan zijn ook een voor een flauw. Dan heb ik het vooral over die die na een paar hoofdstukken al de cel invliegen; maar hetzelfde van die zwartepakkenmakken en Kaito Kid. Beide zitten gewoon de hele serie wat mysterieus te doen. :|

Is sadomasochist wat ik denk dat het is?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ultimate Evil

Post by Weertangel »

Kira wrote:
Is sadomasochist wat ik denk dat het is?
Ja, heb de term moeten opzoeken notabene!
Had wel het goede boek ervoor : The Book of Vile Darkness (D&D souceboek) dus was makkelijk gevonden heh.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Ultimate Evil

Post by Hercule »

Maar wat was er nou zo slecht aan Raditz? Hij deed alleen maar dingen die hem waren opgedragen en om nou te zeggen dat ie genoot van de dingen die hij deed... niet echt.
Goed het was geen good guy en hij ging dood voordat hij de kans had een change of heart te krijgen maar onder het ultieme kwaad versta ik personages zoals Kid Buu.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Ultimate Evil

Post by Kira »

Ik volgde eigenlijk enkel de eerste twee saga's, en het begin van saga 3 heb ik ook gezien. (Maar toen was ik ermee gestopt omdat het er wat over begon te gaan) Maar volgens mij heb ik dus nooit Kid Buu gezien...

Ik heb trouwens nooit gezegd dat Raditz onder het ultieme kwaad behoort; ik vind hem gewoon de coolste slechterik 8) Eveneens dat andere sterker zijn dan hem, is voor mijn geen reden dat hij niet slecht genoeg is... En hem werd trouwens nooit echt iets opgedragen, toch? Dit had ik bij alle Saiyans: ze volgen misschien soms eens een bevel op, maar als het erop aankomt kunnen ze er even goed een weigeren. (Behalve

Maar meestal is de 'hoofdslechterik' van de serie (of het super sterke hulpje ervan) voor de meeste de coolste slechterik. Maar meestal vind ik die juist ne stoeme pipo, waar ik me vaak bij afvraag hoe dat die aan zoveel macht kwam. Maar da's natuurlijk mijn mening. :p
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ultimate Evil

Post by NeeNee »

Om maar even te herhalen wat ik eerder al over Raditz zei: Ik vond het gevecht met Raditz veel te kort om echt indrukwekkend te zijn. Ik bedoel, hij smijt ze drie keer in het rond, wordt gevloerd door een kleuter (!) en dan meteen lek geschoten. :roll: Hij heeft niet eens het slimme gedacht gehad om Goku tegen een rots te gooien (serieus, dat is het eerste wat je doet als iemand je langs achteren vasthoudt, toch?).

Voor mij is Vegeta de coolste slechterik. Hij luisterde naar niemand en was volstrekt onvoorspelbaar, wat in deze serie echt werkte. Bovendien had hij weldegelijk nog een soort van reden voor wat hij deed, en was hij niet gewoon aan het moorden om te moorden. En hij is slim, natuurlijk. Als het op strategie aankomt denk ik dat hij gemakkelijk één van de slimste personages uit Dragon Ball is. Jammer dat hij wat te trots is voor zijn eigen goed, maar dat is een Saiyantrekje.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Ultimate Evil

Post by Kira »

NeeNee wrote:en was hij niet gewoon aan het moorden om te moorden.
Maar je bent wel de slechterik voor iets he...

En ik was vergeten te zeggen dat ik het jammer vond dat Raditz zo afhankelijk deed van zijn scouter. (Het noemde toch scouter he?) Maar het kan evengoed zijn dat het bij elke Saiyan is, maar dat die na een tijd wel doorhebben dat ze plots veel sterker kunnen zijn.

Oh, en over die zelfverdedigingstechniek. Ik neem snel even een screenshot van wat ik op YouTube vond.
Image

Jammerrrrrr maar helaas: Goku heeft Raditz vast met de armen over de schouders heen. Moest hij Raditz vasthouden bij zijn buik, dan zou het inderdaad erg dom zijn om hem niet tegen een rots te gooien. Maar nu: zelfs al is degene die vastgehouden wordt, in dit geval Raditz, sterker dan de andere; het lukt niet je los te krijgen, laat staan tegen een rots te smijten. We hebben tijdens Lichamelijke Opvoeding Judo gehad en toen zagen we 4 basis verdedigingstechnieken, dit was er een van. (Niet prettig als je leerkracht vrij pedofiel lijkt -mag niet aan meisjes lesgeven- en jou vraagt om met hem het voor te doen. Zeker niet bij een waar je op elkaar moet liggen met je kop tegen zijn oud geslachtsorgaan)

Wat is wel niet snap is dat in eind aflevering 3 Raditz vrij stond, en in begin aflevering 4 stonden ze plots zo!! Niemand is toch zo dom om zich zo vast te laten houden?? Ik vraag me af hou het in de manga is...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ultimate Evil

Post by NeeNee »

^ Ik bedoel, smijt jezelf achterwaarts tegen een rots (of desnoods tegen de grond) zodat je tegenstander geplet wordt tussen de rots en jezelf. zoals Nappa deed toen Chiaotzu op zijn rug kwam hangen.

En ik houd niet van pure slechteriken. Ze moeten een reden hebben, of er moet iets goeds inzitten. Anders vind ik ze niet leuk.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Ultimate Evil

Post by Kira »

Geloof me, tegen de grond lukt niet... *gênant* Logisch ook, want als je je laat 'vallen' dan zeg maar, houdt de ander het tegen omdat hij gewoon kan beslissen wat je schouders doen. (Schotten tegen zijn ballen lukt ook niet, want zijn benen houden dat tegen) Maar dat van een obstakel is een heel goed idee! Als je een stap naar voren zet, doet degene die je vasthoud dat ook. Maar als je het je lukt te rennen (wat voor een Saiyan wel moet lukken) is het natuurlijk niet zo moeilijk!

Enkel staat er op het eerste zicht nergens een obstakel, behalve Piccolo. (Vreemd, want bij dat gevecht van Vegeta stonden er vele berg-dingen!)
Image

Image

Nou ja: op het eerste zicht! Achter Raditz staat nog dat krater-geval! Dat moet inderdaad werken om Goku los te krijgen. En als ze vallen zal Piccolo niet schieten met ook Gohan daarbij. (Maar zelfs dan nog, hij was nog niet 'opgeladen')
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ultimate Evil

Post by NeeNee »

^ Vergeet niet dat Raditz kan vliegen en Goku niet. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Goku zo zwaar is dat hij hem niet kan tillen, dus zich verplaatsen zou geen probleem moeten zijn.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Ultimate Evil

Post by Kira »

*k*t Firefox, had ik het weer voor xD Opnieuw dan maar...*

Dat was ik helemaal vergeten xD Vliegen is inderdaad erg voor de hand liggend! Achteraf gezien was hij eigenlijk wel niet zo slim nee :?
NeeNee wrote:En ik houd niet van pure slechteriken. Ze moeten een reden hebben, of er moet iets goeds inzitten. Anders vind ik ze niet leuk.
Eigenlijk had ik niks anders van jou verwacht :wink: Dat is natuurlijk ieders eigen mening. Maar heb je het dan eigenlijk meer voor helden?

Iemand die ik ken zijn favo slechterik was trouwens (erg duidelijk) Azula van Avatar. Na wat aanmoediging had ik nog eens een Nickelodeon-cartoon gekeken, maar ik vond haar gewoon iemand met erg veel macht. Sowieso draait ze door als ze haar macht zou verliezen! Nog mensen die dat vonden of ben ik de enige hier?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ultimate Evil

Post by NeeNee »

Kira wrote: Eigenlijk had ik niks anders van jou verwacht :wink: Dat is natuurlijk ieders eigen mening. Maar heb je het dan eigenlijk meer voor helden?
Nee. Die zijn saai. XD

Ik houd het meeste van characters die ergens tussenin zitten. Als ze mij vragen naar mijn favoriete helden & schurken dan laat ik de indeling vaak gewoon vallen omdat ik toch niet weet in welke categorie ik ze moet plaatsen. :lol:
Iemand die ik ken zijn favo slechterik was trouwens (erg duidelijk) Azula van Avatar. Na wat aanmoediging had ik nog eens een Nickelodeon-cartoon gekeken, maar ik vond haar gewoon iemand met erg veel macht. Sowieso draait ze door als ze haar macht zou verliezen! Nog mensen die dat vonden of ben ik de enige hier?
Heb je de finale al gezien? :)

Azula was niet mijn favoriet, nee. Beetje te... eng. Maar ze is wel bijzonder populair binnen het fandom.

Post Reply