Voor altijd VERPEST!

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Voor altijd VERPEST!

Post by NeeNee »

Ja, ik ken mijn tropes. :wink: Naar een idee van Koen.

Je hebt het allemaal wel eens meegemaakt: je volgt een bepaalde manga of anime, vindt het helemaal geweldig... en dan opeens "Wtf? Dat meen je niet! Hoe hebben ze in vredesnaam ZOIETS STOMS kunnen laten gebeuren?!" :shock: :x :cry:

Komt het meest voor bij eindes, maar occasioneel ook wel eens eerder in de reeks. De vraag is dan, wat betekent dit voor de serie als een geheel? Is het hele verhaal nu verpest, of vind je het nog steeds goed behalve het einde? In hoeverre kun je nog van een manga genieten als je weet dat een paar albums later alles naar de haaien gaat?

Opinies, graag. :fadein:

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Britt_ »

Dan doe je zoals ik en lees je het einde niet ;)
Ik probeer er meestal over te kijken. Als de manga over het algemeen goed is, ga ik me wel even kut voelen over dat ene moment/einde, maar ga ik over het algemeen wel een tevreden gevoel behouden.

Ik heb er al mee leren leven dat ze mijn favo karakters toch wel meestal liquideren of op vreemde manier laten verdwijnen of naar de achtergrond verplaatsen <_<

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Weertangel »

Als het op comics en manga aankomt ligt het vooral aan de serie zelf of ik na een grote permanente(en slechte) plot twist (zoals halverwege xXxholic als Yuuko ********) nog door lees, soms wel, soms niet.
In geval van xXxholic maar 1 keer, en bij de serie Medaka Box helemaal gestopt...
Maar normaal lees ik een serie altijd 1 keer uit tenzij ik het echt niet kan luchten en de keren dat ik dat totnutoe heb gedaan kan ik op 1 hand tellen, en ik lees VEEL!

Zelfde geldt voor leesboeken, zal het altijd uit lezen ook al wordt het te gek voor woorden.

Is ook de reden dat ik altijd heel secuur ben over welke serie ik wil gaan volgen, sinds ik mij er dan ook compleet ingooi.

En zelfs gaat een serie halverwege compleet de kloten op,je kunt bij series die meer losse verhalen ertussen hebben zitten altijd gewoon de delen lezen voordat gebeurde.
doe ik nu met xXxholic, lekker makkelijk :)

Slechte eindes ben ik tot nu toe weinig tegengekomen, en die paar die dat wel hadden kon ik na een tijdje wel mee leven, al irriteert het me soms nog...

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Kira »

Toch maar weer eens DN Angel vernoemen... (dat heb ik echt al vaak gedaan denkik xD)

''De Secondewijzer van De Tijd'' oftewel Deel 3 (wat begint eind manga 6) is echt het meest vreemde wat ik ooit heb gelezen. Alles werd erg onduidelijk, warrig en chaotisch. Soms moest je tot drie bladzijden verder lezen om te snappen wat er drie bladzijdes geleden gebeurde, en dan snap je nog steeds niet wat er op het moment zelf gebeurd! Ik weet nog dat ik daar probeerde in mezelf te herhalen wat ik van het verhaal snap, in de hoop dat ik het wat beter zou begrijpen. Eveneens het plot was niet tof meer en vooral vreemd; ze werden in een schilderij gezogen en ze moesten iets vinden, en voor de rest hoorde je nog vele rare dingen. (Maar het is een tijd geleden dat ik het heb gelezen (in april 2009), dus herinner me niet alles meer van zoiets...)

Kenny van MangaKana-forum vond trouwens hetzelfde, ik ben dus niet de enige.
Ik ben met de manga gestopt... Het werd te ingewikkeld en het was niet meer leuk(het verhaal)
Van mij hadden ze evengoed kunnen stoppen na deel 6, het verhaal eindigt dan misschien wat vreemd maar het verhaal is tenminste niet verpest.

--

Maar als het om een einde gaat denk ik dat ik het gewoon zou negeren. Als het in het midden van het verhaal plots helemaal de andere richting uitgaat (want Deel 1 van DN Angel vond ik super tof, en Deel 2 vond ik gewoonweg geweldig!!), is het natuurlijk iets helemaal anders. Je kan toch niet verder lezen, als je weet dat het gewoon niet meer goed kan komen? Stoppen is dan de beste optie.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by NeeNee »

Kira wrote:Eveneens het plot was niet tof meer en vooral vreemd; ze werden in een schilderij gezogen en ze moesten iets vinden, en voor de rest hoorde je nog vele rare dingen.
Jij moet nooit Nightmare Inspector lezen. :mrgreen:

Ja, ik heb destijds DNAngel 8 gelezen en ik vond ook dat het een beetje surreëel was. Maar ik had de rest niet gezien (behalve een hoofdstukje van deel 1), dus ik dacht dat het gewoon de reeks was.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Kira »

DN Angel 8 zit inderdaad al in De Secondewijzer van De Tijd (Blijkbaar was het van eind manga 6 tot begin manga 9).

Nightmare Inspector? Volgens Wikipedia gaat het over een 'dream eater'. Da's inderdaad wel... vreemd. :lol:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by NeeNee »

^ Hij gaat mensen hun dromen binnen. En dan gaat het dus vaak... wat vreemd, ja.

Het is best een leuke reeks, als je ertegen kunt dat niet alles even rationeel verloopt. :)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Kira »

Wat bedoel je precies met rationeel?

--

Ik heb op zich niks tegen een plot als 'In een schilderij terechtkomen', zolang het niet stompzinnig, chaotisch en warrig uitgewerkt wordt. Ik vind onrealistische dingen zelfs tof! Eveneens moest je ook bij Deel 1 & 2 van DN Angel je verstand erbij houden als je het las; maar dat was juist iets wat het wel tof maakte. Ook lang staren naar sommige chaotische prentjes tot je helemaal doorhebt wat wat wel niet is, hoorde erbij xD (Dit laatste kwam niet zo vaak voor) Bij Deel 3 was het er gewoon over, zeker met het vreemde plot. Ik sla anders even willekeurig (ja, willekeurig!!) een pagina open en dicteer:
''Waarom hebben mijn voorouders ontembare monsters op de wereld gezet? Waardoor waren zij betoverd? Door wie waren zij bezeten? Waarom hebben ze voor valse goden gespeeld, zelfs ten koste van hun geweten en hun hart?''

Ik herinner me niet dat iemand aan zo'n bullshit dacht, maar ja: het zegt genoeg voor mij :lol:

Maar wat ik dus wil zeggen is dat ik niks tegen iets onrealistisch heb, maar het juist tof vindt.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Brook500 »

Ik ben al van één manga zeker Eyeshield.
Tot 3 delen voor 't einde was die echt heel goed. Dan kwam de World Cup wat dus niet nodig was & de finale eindigt echt op een manier van 'dit kan niet waar zijn'. :(
Nogal een geluk is de laatste chapter nog wat beter gegaan maar mijn leesplezier is wel erg gezakt door die voorlaatste chapter.
Over 't algemeen koop ik graag series die goed zijn qua verhaal/plot & een mooie tekenstijl, maar 't einde moet dan ook het niveau van de reeks blijven houden. Al dan niet beteren. :wink:
Voor de rest zijn er weinig keigoeie series waarvan ik 't einde minder vindt.
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Jarus »

AAAAHHH ik ken zoiets maar al te goed.
Kimi No Iru Machi had zo een moment dat ik echt dat NEEEEEE :o
Maar ja ik ben wel door blijfen lezen want ik vind de serie wel erg leuk.
En toen kreeg ik weer een hartaanval bij het lezen van eht volgende hoofdstuk.
Maar op dat soort momenten heb ik echt van ik stop er mee.
Maar dan is er weer wat nieuws uit en lees ik weer verder op naar mijn volgende hartaanval.
Misschien raak ik er nog wel aan verslaafd :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by PrIEsTER »

Of overlijd je aan één van je hartaanvallen :mrgreen:

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Weertangel »

Nou, het is een intersante serie, vindt hem tot nu toe beter dan Suzaka :)

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Voor altijd VERPEST!

Post by Jarus »

Hij is 10 keer beter dan suzaka.
Maar jeetje de keuze die de beste man gemaakt heeft :?
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

Post Reply