Herleesbeurten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Herleesbeurten

Post by Brook500 »

Zijn er leden hier die af & toe wel eens manga herlezen?
Ik moet persoonlijk zelf nog wat reeksen een herleesbeurt geven, maar soit.
Ik vind herleesbeurten altijd wel eens leuk om te doen. Soms kom ik situaties tegen van 'ach ja' of 'wist ik totaal niet meer'. :?

De reeksen die ik momenteel herlees zijn:

In 't nl: Berserk, One Piece, Naruto (als de nieuwe delen uitkomen dan lees ik zo snel mogelijk)
In 't frans: Bakuman, Gantz, Vagabond (een deel van Vagabond had ik een tijdje geleden al in 't engels gelezen)

Wat vind jij van reeksen die je herlezen?
En de welke series heb je onder andere al eens herlezen?
Image

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Herleesbeurten

Post by Hinote »

Een serie herlees ik meestal na ongeveer 2 jaar, tijdens vakantieperiodes.
Momenteel ben ik niks aan het herlezen maar ik heb wel een lijst van titels waaraan ik binnenkort ga beginnen.

De series die aan een herleesbeurt toe zijn: Genshiken en Fullmetal Alchemist voordat het laatste deel wordt aangeschaft.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Herleesbeurten

Post by Berserker500 »

Ik heb ook wel een aantal reeksen die ik aan het herlezen ben.

nl: Dragonball,Berserk,Ikigami,One Piece en Naruto
fr: Bakuman, Claymore, Gantz, Fairy Tail, To Love Ru en ben net begonnen aan Prince du Tennis.

reeksen die ik graag zou herlezen: Death Note en Monster maar door lees achterstand met Franse manga kom ik er niet toe.


NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Herleesbeurten

Post by NeeNee »

Ik herlees vaak manga. Niet noodzakelijk de hele reeks, maar gewoon, nummers die ik leuk vind.

Alhoewel ik soms ook wel een keer voor een vanaf-het-begin herleesbeurt ga... maar dat is toch zeldzamer. Een tijdje geleden heb ik YuYu Hakoshu en Inuyasha deels opnieuw gedaan, maar momenteel is er eigenlijk geen enkele.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Herleesbeurten

Post by Weertangel »

Ik ben op het moment To Love Ru op mijn pc aan het herlezen en Rosario+vampire Season 2 omdat ik voral volume 4 super vindt( En Kokoa is ook heel gaaf om te zien!! veel beter dan in de anime!)

Heb tussendoor ook even snel Negima! van vol 1 tot 22 even weer doorgelezen, en Birds Of Prey :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Herleesbeurten

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:reeksen die ik graag zou herlezen: Death Note en Monster maar door lees achterstand met Franse manga kom ik er niet toe.
Je vergeet Detective Conan. :)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Herleesbeurten

Post by Berserker500 »

Vermits ik nog een aantal delen mis heb ik die topper nog niet meegeteld.
Maar vanaf het moment dat ik ze allemaal heb hou ik een Détective Conan marathon. :D

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Herleesbeurten

Post by PrIEsTER »

Ik zou beter nog eens Hoshin Engi herlezen. Want ik ben totaal niet meer mee met de namen :?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Herleesbeurten

Post by Brook500 »

PrIEsTER wrote:Ik zou beter nog eens Hoshin Engi herlezen. Want ik ben totaal niet meer mee met de namen :?
Dat ga ik later ook nog eens doen maar dan de franse versie. Een echte challenge want de namen zijn niet in 't japans maar in 't chinees. :?
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Herleesbeurten

Post by The Donkey »

ben er 2 jaar tussen uit geweest dus heb hier en daar wat herlezen,
maar was er snel zat van, omdat ik de verhalen te goed onthou en er compleet geen spanning meer in het verhaal zit:P
maar met kortere series is het zeker de moeite waard, als je niet eens in de paar maanden een nieuw deel leest,
vergeet je toch dingen:)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Herleesbeurten

Post by NeeNee »

the donkey wrote:ben er 2 jaar tussen uit geweest dus heb hier en daar wat herlezen,
maar was er snel zat van, omdat ik de verhalen te goed onthou en er compleet geen spanning meer in het verhaal zit:P
Dat is bij mij het probleem met detectives. Een keer ik ze gelezen heb, onthoud ik ze over het algemeen heel lang, dus dan is het niet echt een uitdaging meer. :)

Maar de meeste goede shonen lees ik wel graag opnieuw, die zijn gewoon zo meeslepend dat je wilt blijven lezen zelfs als je weet wat er gaat gebeuren.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Herleesbeurten

Post by The Donkey »

haha ik heb het net andersom:P
njaa ik kan onthou het verhaal niet meer, maar zodra ik ga lezen weet ik de dader wel weer.
met shonen onthou ik eigenlijk het hele verhaal wel, maar soms mis ik wat kleine dingen (zoals met One Piece in vol 14;))
niet echt de moeite waard om dan de hele serie te herlezen, maar ben wel erg blij dat ik het ff kan terug kijken:P

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Herleesbeurten

Post by Weertangel »

NeeNee wrote:Maar de meeste goede shonen lees ik wel graag opnieuw, die zijn gewoon zo meeslepend dat je wilt blijven lezen zelfs als je weet wat er gaat gebeuren.
Dat heb ik vooral bij de serie Negima! op het moment, heb hem in een paar maanden tijd al 4 keer of zo herlezen(de boeken die ik thuis heb,dat is, delen 1tm 22) en ik krijg nog steeds een grijns op mijn gezicht als ik het aan het lezen ben, op een of andere manier is de Moë factor in die serie precies goed voor mij!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Herleesbeurten

Post by Britt_ »

Ik herlees geregeld mijn reeksen. Het helpt wel alsje niet veel manga hebt uiteraard :) Alsook ik lees elke avond voor het slapengaan graag een beetje. Een mange (her)lezen gebeurt dan wel geregeld ;)

Post Reply