Discussie nr. 35: OOP reeksen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by NeeNee »

Bij nader inzien is Kazan in het Engels eigenlijk nog vrij eenvoudig te vinden. Amazon.co.uk heeft ze allemaal (tweedehands dan), en aan redelijke prijzen. (Als iemand de Franse nummer 1 kwijt wil mag hij mij trouwens iets laten weten.)

Ik vind het vooral bizar als redelijk recente, succesvolle series niet meer beschikbaar zijn. Van Deadman Wonderland bijvoorbeeld zou je toch verwachten dat die snel opgepikt wordt door een andere uitgever - of vergis ik mij als ik denk dat die reeks succesvol was?

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by barbapapa »

De meeste volumes zijn niet moeilijk te vinden, maar er is er denk ik één volume (2 of 7) die enkel aan hoge prijzen staat.
Edit: Hmm, na net te checken lijkt het precies toch verandert...
Alleen die verzending komt totaal gezien wel duur uit. 30€ voor alle boekjes, en dan nog eens 30€ om ze hier te krijgen.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by Kira »

Is er soms een manier om te achterhalen of een bepaald iets 'OOP' is? Want ik wacht nu al sinds begin 2010 op een dvd die ik heb besteld bij de Fnac. Het is dan wel geen anime, maar dan nog xD Maar bij de Fnac kan het altijd wel lang duren, ik heb bv. een jaar moeten wachten op Origine van Kaze.

Voor de rest kan ik niet echt meespreken over het verzamelen van OOP reeksen.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by barbapapa »

Hoera, net GYO 1 (de 1e editie) aangekregen van United Publications :) Heeft me 9€ gekost incl. verzending. ラッキー

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by barbapapa »

M'n volgende OOP manga is een feit: Kazan!
Deel 1-3 en 7 via Amazon (25€)
Deel 4-6 via United Publications (15€)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by NeeNee »

barbapapa wrote:M'n volgende OOP manga is een feit: Kazan!
Deel 1-3 en 7 via Amazon (25€)
Deel 4-6 via United Publications (15€)
Proficiat. Ik heb ook net het laatste deel besteld. :)

Hoeveel zijn de verzendkosten bij United Publications?

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by barbapapa »

NeeNee wrote:
barbapapa wrote:M'n volgende OOP manga is een feit: Kazan!
Deel 1-3 en 7 via Amazon (25€)
Deel 4-6 via United Publications (15€)
Proficiat. Ik heb ook net het laatste deel besteld. :)

Hoeveel zijn de verzendkosten bij United Publications?
Toen ik er Gyo 1 bestelde was het 4 pond; je moet altijd een mailtje sturen voor een exact bedrag te weten. Maar aangezien die Kazan's nog geen 4€ per stuk waren heb ik het gewoon blind besteld.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by barbapapa »

Vrij bizar, mn bestelling is net verstuurd en het heeft me nog minder dan de vorige keer gekost (2,5 pond).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by NeeNee »

^ Hm, misschien dat ik King of Thorn 5 ook maar daar bestel dan. Zelfs aan 4 pond zal het mij goedkoper uitkomen.

Je moet nu wel nog nummer 7 hebben. :)

Ik heb zojuist mijn eerste OOP ElfQuest boek gekocht, aan €7 inclusief verzendkosten. De rest zal mij wel meer kosten. :?

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by barbapapa »

Deel 1-3 en 7 via Amazon (25€)
;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by NeeNee »

^ Oeps. Okee, die had ik gemist. :)

Ik dacht al, wat een verschil in prijs. :lol:

Maar was dat dan zonder de verzendkosten erbij? Want die kosten je nog eens zoveel.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by barbapapa »

Prijzen zijn allemaal incl. :D
Zonder verzendkosten kwam ik misschien in totaal op 10€ uit voor die 4 boekjes, dus ja...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by NeeNee »

Koen wrote:Ik heb eigenlijk weinig met OOP-gedoe. Ik volg de Franse markt vanaf de start en koop in principe direct wat ik wil. Het gebeurt dus zelden dat ik na enkele jaren ineens het licht zie en nog een reeks wil oppikken waarvan de rechten al verlopen zijn. Het gebeurt maar blijft toch beperkt.
Ik ben er pas veel later bijgekomen, en als ik op zoek ga naar nieuwe manga om te lezen, zijn dat over het algemeen reeksen die al een tijdje bestaan. Ik vind het ook veel leuker als je af en toe een paar volumes tegelijk kunt kopen (of zelfs een hele reeks) en niet elke keer moet zitten wachten op een nieuw deel.
Dat winkels slechts enkele maanden manga's stock houden, lijkt me ook niet meer dan logisch. Als je ziet hoeveel manga's er verschijnen... Een winkel is nu eenmaal beperkt in z'n ruimte en er bestaan studies dat nieuwigheden toch maar de eerste x aantal weken/maanden verkocht worden. Dus als economische entitiet lijkt het me waanzin ergens één exemplaar te houden voor als die reeks toevallig eens binnen ettelijke jaren nog een koper zou interesseren. Stockage is een enorme kost dus logisch dat de meeste winkels werken volgens het principe van de nieuwigheden te volgen en de rest enkel op bestelling. Ik zou het zelf in elk geval niet anders doen ;)
Mja, maar voor een online winkel met vertakkingen in verschillende landen lijkt mij dat toch veel minder een probleem. Daar zie je dan ook vaker dat ze dergelijke albums gewoon laten liggen tot ze uiteindelijk toch nog verkocht geraken.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by NeeNee »

Wie had ooit gedacht dat de overschotjes van Tokyopop ooit nog verzamelstukken zouden zijn.

Ook opvallend is dat de latere albums vaak veel duurder zijn. Blijkbaar begonnen ze altijd met een hoge oplage, om het daarna met elk album te laten zakken... beetje een raar system als je het mij vraagt, maar Tokyopop was dan ook niet helemaal normaal.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 35: OOP reeksen

Post by barbapapa »

Zelf pas een OOP OEL manga van Tokyopop op de kop getikt: MBQ van Felipe Smith; die daarna Peepo Choo in Japan ging schrijven! Ben het beginnen lezen, en is vrijwel even getikt als Peepo Choo, al is het iets explicieter (indien dat mogelijk was) en is de boodschap in Peepo Choo toch wat sterker. Deze is een iets persoonlijkere manga, over een kerel die gefrustreerd is door het gebrek aan creativiteit in de comics scene.

Post Reply