Discussie nr. 40: Opvolgers van de grote 3

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Hinote »

Naruto roept wel de hele tijd dat hij de beste wilt worden maar eigenlijk wilt hij gewoon erkenning van zijn dorp.

Bij de series uit over ''de beste worden'' draait het niet om de feit dat ze de beste worden, maar de weg die ze hebben afgelegd om de beste te worden.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Kira »

Weet ik hoor. Maar wat wil je daar precies mee zeggen? Het is toch logisch dat je de weg ernaartoe ziet, in plaats van dat hij in hoofdstuk 1 alles heeft bereikt?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Hinote »

Je had het de hele tijd over personages en hun 'wil' om de beste te worden. Het leek gewoon alsof je vergat dat ze er ook iets voor deden. (Niet grof bedoeld of zo)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by NeeNee »

^ Ik begrijp Kira wel. Ik vind series waar de held de beste wil worden just because vaak ook minder interessant.

Het is leuker als er een externe motivatie bijzit. Maar dan ook weer niet zo erg dat het personage alles onder dwang doet.

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Hinote »

Zulke soort series zijn meestal ook eerder gericht op kleine kinderen. Dus is het best wel vrij normaal dat jullie het wat minder vinden.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Jarus »

MIsschien moeten sommige mensen dan eens hanza sky proberen.
Hier het verhaal dat ik even van internet geplukt heb.
The main character is a delinquent feared in the whole region. He tried to start a new peaceful life full of love instead of blood but his past immediately catches up to him and reveals his true identity to everyone in the class. He meets a girl in trouble and decides to revert to his old self just to save her.... except she doesn't really need saving, beats him up and calls him weak!. He fell in love with this "flower that blooms in the battlefield" and decided to try to join the karate club (she's the captain) just to get close to her... but things aren't that easy....
IK vind deze manga wel een klein beetje iets anders hebben dan je gemiddelde shonen.
Maar oordelen jullie zelf maar.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Weertangel »

Heb hem net gelezen, een hele leuke serie met intersante twists en personages! en je leert wat over karate!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by NeeNee »

http://www.manga-news.com/index.php/act ... de-nouveau

Okee, het lijkt mij wel duidelijk dat Bleach er nu vrijwel uit ligt.

Meest voor de hand liggende opvolgers zijn Fairy Tail, dat al een hele tijd vrij stabiel op de derde plaats staat, en het nieuw opkomende Blue Exorcist, dat uitzonderlijk goed scoort voor zo'n jonge serie maar nog niet echt de kans heeft gehad om zich te bewijzen op lange termijn.

Toriko heb ik niet gevolgd, dus ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Gintama en Bakuman schijnen gestabiliseerd te zijn in de subtop en zullen waarschijnlijk niet al te veel meer stijgen.

Nura zou ook nog kunnen stijgen, die is nog vrij jong. Het wordt interessant om te zien of we nu echt een blijvende verschuiving krijgen in de top 3.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by barbapapa »

Toriko is veel leuker dan de doorsnee shounen. Maar het is echt wel een old-school type Jump manga (dat maakt hem net zo veel leuker voor mij).

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by lloerdy »

barbapapa wrote:Toriko is veel leuker dan de doorsnee shounen. Maar het is echt wel een old-school type Jump manga (dat maakt hem net zo veel leuker voor mij).
*added to shopping list*

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Weertangel »

Persoonlijk denk ik dat Beelzebub ook een goede kans maakt als eventuele opvolger, hij is online populair genoeg, en op de sites waar ik hem volg staat ie meestal in de top 3,(naruto op 1) dus ik zou die ook niet vergeten!

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Gurenn »

Online populariteit betekent niks, ook Bleach is nog zoveel populairder dan Beelzebub.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Weertangel »

Zeggen dat online populariteit niets betekent vind ik de ver gaan, want het lot van sommige series hangt soms af van hoe populair ze online zijn, en of ze misschien ook in andere talen worden uitgegeven.
Dus niet alleen maar de verkoopcijfers zijn belangrijk om te weten wat populair is.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Gurenn »

De Japanse markt is veel groter dan die van de rest van de wereld samen, bij het bepalen van de grote drie gaat het erom wat in Japan populair is.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Hercule »

Persoonlijk denk ik dat Beelzebub ook een goede kans maakt als eventuele opvolger, hij is online populair genoeg, en op de sites waar ik hem volg staat ie meestal in de top 3,(naruto op 1) dus ik zou die ook niet vergeten!
Ik vind Beelzebub een van de leukste titels van het moment maar het is wel een reeks die al een tijdje in de bottom 5 van het SJ tijdschrift staat. Nou is de volume verkoop erg hoog dus Beelzebub zal niet zo snel gecanceld worden maar een top 3 titel zal Beelzebub niet worden.
Toriko is veel leuker dan de doorsnee shounen. Maar het is echt wel een old-school type Jump manga (dat maakt hem net zo veel leuker voor mij).
Toriko vind ik dan weer de minste SJ titel van het moment maar het is wel de reeks waarvan ze bij SJ zelf denken dat het een top 3 titel zou kunnen worden. Vandaar dat Toriko een tijdje prominent op de cover heeft gestaan. Vaak samen met Naruto en Luffy.

Overigens zou ik Bleach nog niet afschrijven. Fairy Tail kent misschien een goede volume verkoop en Blue Exorcist mag dan geprofiteerd hebben van de anime, nog altijd verkoopt de merchandise van Bleach beter dan beide series tezamen.
Image

Post Reply