Discussie nr. 40: Opvolgers van de grote 3

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Discussie nr. 40: Opvolgers van de grote 3

Post by Jarus »

Juist zoals de titel het al zegt.
Maar dan moet ik natuurlijk nog even vermelden welke grote 3.
Iets wat naar mijn menig one piece, naruto en bleach zijn.
Uiteraard als ik het mis heb hoor ik het graag.
En dan de reden waarom ik dit vraag is omdat ik her en der wat lees op het www.
Zoals het bijna stoppen van one piece en naruto.
Of het waar is is natuurlijk nog maar de vraag maar toch.
Dus wat zien jullie als de beste opvolgers van deze series??
Ik zelf word wel happy van ao no futsumashi, ao no exorcist of blue exorcist of hoe je het ook wilt noemen.
Geweldig verhaal kijk ook elke week weer erg uit naar de anime.
Maar goed en jullie??
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by NeeNee »

Fairy Tail is een veelgenoemde kandidaat. Hij staan nu al samen met de anderen in de top van de verkoopcijfers.

Blue Exorcist is een erg klassieke maar goede shonen, het zou me niet verbazen als hij populair wordt. Al lijkt het mij nu nog een beetje vroeg om te voorspellen of hij echt groot gaat worden.

We zoeken nog een opvolger voor Naruto...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by The Donkey »

wowwow, back up a bit!
naruto en one piece lopen ten einde?!
serieus?!:(
damn dat zijn echt series die ik liever nooit zie stoppen, zeker one piece:S

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Weertangel »

Nou, een serie wiens naam ik ook regelmatig hoor vallen online is History's Strongest Disciple Kenichi
een lekker goede aktie shonen die ook geweldig loopt heerlijk wegleest :)

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Jarus »

Maar het punt van dit topic is dus opvolgers op te noemen. :lol:
Of in paniek te raken dat je serie misschien stopt :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by pietel »

De grote 3 zijn de grote 3 omdat ze de drie bestverkopende series zijn uit Shonen Jump.
Is het de bedoeling dat we eender welke titel zoeken die het beste zal verkopen als die 3 verdwijnen?
of moet het al een typische shonen actie-avonturenserie zijn?
of moet het een Shonen Jump manga zijn? Want iets zoals HSD Kenichi (als het nu niet populair is, zal het dat ook nooit worden) is zowiezo kansloos omdat het wordt uitgegeven in Shonen Sunday.
De enige die echt in aanmerking komt is Bakuman. Die is shonen jump en verkoopt bijna evenveel als Bleach.

Maar One Piece staat nog lang niet op het punt om te stoppen. Oda heeft gezegd dat hij bij de Whitebeard-oorlog halfweg was met het verhaal.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by The Donkey »

pietel wrote:De grote 3 zijn de grote 3 omdat ze de drie bestverkopende series zijn uit Shonen Jump.
Is het de bedoeling dat we eender welke titel zoeken die het beste zal verkopen als die 3 verdwijnen?
of moet het al een typische shonen actie-avonturenserie zijn?
of moet het een Shonen Jump manga zijn? Want iets zoals HSD Kenichi (als het nu niet populair is, zal het dat ook nooit worden) is zowiezo kansloos omdat het wordt uitgegeven in Shonen Sunday.
De enige die echt in aanmerking komt is Bakuman. Die is shonen jump en verkoopt bijna evenveel als Bleach.

Maar One Piece staat nog lang niet op het punt om te stoppen. Oda heeft gezegd dat hij bij de Whitebeard-oorlog halfweg was met het verhaal.
dank u voor deze gerust stellende woorden:D
maar zoals je zecht, Bleach is wat stervende imo, maar betwijvel of die er mee stopt.
Bakuman is een leuke manga, maar hij mist de coole gevechten, dus denk niet dat die het ooit zo ver zal schoppen.
ik denk dat tegen de tijd dat een van deze series stopt hij slecht verkoopt doordat er een nieuwe serie in het spel is.
dus tot dat we een serie krijgen die bleach (die ik zie als de zwakste van de 3) weet te toppen, denk ik niet dat we echt iets kunnen zeggen:P

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by barbapapa »

grote 3 mn kont

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by NeeNee »

barbapapa wrote:grote 3 mn kont
Daarom noemen we het ook Grote 3 en niet Beste 3.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Jarus »

pietel wrote:De grote 3 zijn de grote 3 omdat ze de drie bestverkopende series zijn uit Shonen Jump.
Is het de bedoeling dat we eender welke titel zoeken die het beste zal verkopen als die 3 verdwijnen?
of moet het al een typische shonen actie-avonturenserie zijn?
of moet het een Shonen Jump manga zijn? Want iets zoals HSD Kenichi (als het nu niet populair is, zal het dat ook nooit worden) is zowiezo kansloos omdat het wordt uitgegeven in Shonen Sunday.
De enige die echt in aanmerking komt is Bakuman. Die is shonen jump en verkoopt bijna evenveel als Bleach.

Maar One Piece staat nog lang niet op het punt om te stoppen. Oda heeft gezegd dat hij bij de Whitebeard-oorlog halfweg was met het verhaal.

Gewoon wat jij denkt wat het best die plek zou kunnen vullen.
Of wat net zo goed is/kan zijn.
Ach maakt het eigenlijk ook uit kijk maar wat je leuk vind :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Hercule »

maar zoals je zecht, Bleach is wat stervende imo, maar betwijvel of die er mee stopt.

Betwijvel het ook ten zeerste. Bleach verkoopt goed en Tite Kubo heeft gezegd nog minstens 10 jaar door te willen gaan.
Mocht Bleach ooit stoppen dan zou me dat nadelig lijken voor Viz want welke reeks moet er naast naruto dan de SJ gaan verkopen :p

Van alle titels die op dit moment lopen in de Japanse SJ maakt Toriko denk ik grote kans om ooit heel groot te worden. Persoonlijk heb ik niets met Toriko maar men is die reeks enorm aan het promoten.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by The Donkey »

Hercule wrote:
maar zoals je zecht, Bleach is wat stervende imo, maar betwijvel of die er mee stopt.

Betwijvel het ook ten zeerste. Bleach verkoopt goed en Tite Kubo heeft gezegd nog minstens 10 jaar door te willen gaan.
Mocht Bleach ooit stoppen dan zou me dat nadelig lijken voor Viz want welke reeks moet er naast naruto dan de SJ gaan verkopen :p

Van alle titels die op dit moment lopen in de Japanse SJ maakt Toriko denk ik grote kans om ooit heel groot te worden. Persoonlijk heb ik niets met Toriko maar men is die reeks enorm aan het promoten.
One Piece! of een leuke serie als Eyeshield 21 erin zetten?
ik weet niet in hoeverre ze aan beperkingen zitten door de naam Shonen Jump te dragen?
miss kan Fullmetal Alchemist erin, die doet het ook erg goed in de US:D
maarja, snap ook niet zo goed waarom ze het nog proberen in de US...
wie wil er nu oude hoofdstukken lezen en dan eens per maand!
njaa ik vind het geweldig dat ze een shonen jump willen uitgeven, maar de manier waarop het nu gaat vind ik niets.
aan de andere kant betwijvel ik of het zou werken als ze het wekelijks uitgeven, of de allenieuwste hoofdstukken zouden doen:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by NeeNee »

the donkey wrote: One Piece! of een leuke serie als Eyeshield 21 erin zetten?
ik weet niet in hoeverre ze aan beperkingen zitten door de naam Shonen Jump te dragen?
miss kan Fullmetal Alchemist erin, die doet het ook erg goed in de US:D
maarja, snap ook niet zo goed waarom ze het nog proberen in de US...
wie wil er nu oude hoofdstukken lezen en dan eens per maand!
njaa ik vind het geweldig dat ze een shonen jump willen uitgeven, maar de manier waarop het nu gaat vind ik niets.
aan de andere kant betwijvel ik of het zou werken als ze het wekelijks uitgeven, of de allenieuwste hoofdstukken zouden doen:P
We hebben het uiteraard wel over nieuwe titels in de Japanse versie. Dat is een pre-publicatiemagazine, ze gaan er heus geen oude dingen als Eyeshield en FMA inzetten. :)

Voor een discussie over de westerse Shonen Jump kun je hier gaan (of een nieuw topic maken).
viewtopic.php?f=9&t=1214

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by The Donkey »

Hercule wrote: Mocht Bleach ooit stoppen dan zou me dat nadelig lijken voor Viz want welke reeks moet er naast naruto dan de SJ gaan verkopen :p
ik reageerde hierop...
de Viz versie van de shonen jump is dus de US versie.
lijkt me overduidelijk dat het veder om het japanse blad gaat.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Opvolgers van de grote 3

Post by Hercule »

One Piece! of een leuke serie als Eyeshield 21 erin zetten?

One Piece staat er in maar is niet zo populair, OP staat dan ook zelden op de cover. Beelzebub zou een groot succes kunnen worden maar die zou niet door de keuring komen waarschijnlijk.
Image

Post Reply