Gantz

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Gantz

Post by Weertangel »

Ik heb de serie nu tot het laatse nieuwe hoofdstuk gelezen en moet zeggen dat het echt een super serie is!
Is lang geleden dat ik een "Alien invasion" serie gelezen heb, en deze heeft zeker meer charme dan sommige series van vroeger.

Ik ga binnenkort eens de Anime's checken, en ik kijk ook uit naar de 2 films die dit jaar uitkomen! van een paar screens die ik gezien heb wordt het super!!!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Brook500 »

Weertangel wrote: Ik ga binnenkort eens de Anime's checken, en ik kijk ook uit naar de 2 films die dit jaar uitkomen! van een paar screens die ik gezien heb wordt het super!!!
Van de anime kan ik al zeggen dat ze goed zijn. Leuke muziek. Alleen spijtig dat de anime na de Boeddha-missie in filler eindigd :( . Hopelijk komt er nog een vervolg van als de manga gedaan is.
Naar de 2 films kijk ik zeker enorm uit. Je moet de trailers maar eens bekijken op youtube, Weertangel. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Brook500 »

Gantz 28

De Final Phase is nu zeker begonnen. Met de komst van gigantische robotten & reusachtige aliens. 8)
Het is meer een kijkboek dan een leesboek, maar dat bederft de pret totaal niet. :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Berserker500 »

Deel 10-13
Na het bloedbad dat Izumi heeft aangericht komen ze allemaal samen in de kamer voor het volgende gevecht.
Het idool Reika maakt eindelijk haar opwachting. :D
Het gevecht tegen de dino's is één van de meest indrukwekkendste tot nu toe en Kurono is zelfs leider van de Gantz troepen geworden.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Berserker500 »

Deel 14-15
Op het einde van de dino-missie maken de vampieren hun opwachting.
Later na snel een missie te hebben afgerond krijgen de Gantz troepen direct een nieuw maar zeer onverwacht doelwit.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Berserker500 »

Manual
Zeer interesante lectuur maar is zeer tijdslopend.
Ik vond het wel leuk gedaan dat het gedeelte van de anime volledig in kleur was.
Zeker al die interviews waren leuk om te lezen.
IK vond het eigenlijk wel straf dat ze hier in een interview al spraken van de mogelijkheid van een film van Gantz en nu zoveel jaren later is dat dan werkelijkheid geworden. :D

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Berserker500 »

Deel 16-20
De Ogre-missie is zeer intens en de Gantz troepen hadden het enorm moeilijk met de eind baas.
Na de missie maken ze gebruik van hun gewonnen punten vermits de meeste nu 100 punten hebben.
Later komen de vampieren in actie en maken jacht op de Gantz troepen.
Kurono krijgt het zeer lastig tegen deze sterke tegenstanders.
Het ziet er naar uit dat de tweede phase op het punt staat te beginnen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Berserker500 »

Deel 21-27
De Gantz troepen komen voor hun volgende missie in Osaka terecht waar er geen eind lijkt te komen aan de stroom van Aliens.
Zeker de eind baas was gewoon niet kapot te krijgen met al zijn vormen.
We beginnen langzaam ook meer te weten te komen over de Gantz bol.
Op het einde begint in kleur de laatste fase en het ziet er niet goed uit voor de mensheid.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Brook500 »

Gantz 29

Er komt even stilte voor de storm & Kurono probeert samen met Tae & zijn medestudenten onderdak te vinden om even te kunnen rusten, maar daarna verdwijnt Kurono voor Tae haar ogen & moeten ze een missie uitvoeren in een soort buitenaardse stad.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Brook500 »

Gantz 30

Kurono probeert het ruimteschip binnen te dringen om de gevangenen te redden.
Weer eens een supertempo qua 'lezen' en ook het 'zoo'-stukje was cool om te zien. :D

Gantz 31

Wanneer Sakurai voor een bende Aliens staat met zijn vriendin in zijn armen, kan hij zijn woede niet meer te baas.
Ondertussen wilt de rest van het Gantz-team hulp zoeken bij de andere teams.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Berserker500 »

Deel 28
Het lijkt dat het einde van de mensheid nabij is maar Kurono geeft niet op en is vastbesloten om terug te vechten.
Ik heb eindelijk nog eens verder kunnen lezen. :D

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Brook500 »

Gantz Osaka 1

Zoals de titel het zegt zullen deze delen zich op de Osaka-missie focussen met extra's die in de manga zelf niet voorkwamen. Ik had in principe verwacht dat er bij de eerste 18 chapters enkele nieuwigheden zouden zitten maar uiteindelijk zijn het maar een paar tiental pagina's die nieuw zijn. Hopelijk zullen de laatste 2 delen wat meer extra's bevatten. :|
Voor de rest vind ik wel een mooie (en zware uitgave). :)
Nogal een geluk had ik dit deel op tijd gepreorderd bij Archonia want na een tijd was de prijs met + €3 gestegen. Dus eigenlijk dicht bij de originele prijs (ik heb hem voor een ongeveer € 15 kunnen kopen). :mrgreen:
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Gantz

Post by The Donkey »

^ is dat een soort bundel met extra's? of echt een side-story/spin-off?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Gantz

Post by Brook500 »

The Donkey wrote:^ is dat een soort bundel met extra's? of echt een side-story/spin-off?
Het eerste deel heeft eigenlijk weinig extraatjes te bieden, met een korte inleiding over het leven van het Osaka-team. Niet meer dan een 15 à 20 pagina's van de ongeveer 340. Voor de rest gaat het over de arc zelf. Eigenlijk is het meer iets dat de fans van de serie moeten hebben.
Ik hoop dat de andere 2 delen wat meer zullen bieden. :|
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Gantz

Post by The Donkey »

maar is het nu geschreven tekst over een arc uit de gewone serie of is het de daadwerkelijke manga en dan gebundelt? (met wat extra dingetjes).
heb geloof ik alleen deel 1 van de serie gelezen, dus ben ook niet bekend met de arc's en dergelijke;)

Post Reply