Genshiken

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Genshiken

Post by The Donkey »

zo'n ongelovelijk bekende serie die bijna niet weg te denken is uit de echte otaku zn kast en geen topic?!
dat kan zo niet langer;)

voor de mensen die niet bekend zijn met Genshiken : http://en.wikipedia.org/wiki/Genshiken


nu vroeg ik mij af of de novel ook de moeite waard is?
heb de bijde anime's verslonden, de manga ook (al kom ik er op een of andere manier nooit aan toe de laatste paar delen te kopen:P)
en ik lees nooit boeken, maarja dit is toch wel erg verleidelijk:P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Genshiken

Post by Brook500 »

Genshiken heb ik al eens een keer gelezen in 't engels. En ben ooit van hetzelfde te doen met mijn franstalige uitgave. :wink:
Het is inderdaad een serie die iedere otaku wel eens moest gelezen hebben. Je leeft al na de eerste volume direct mee in 't wereldje. :)
Ik vind het over 't algemeen een goede reeks, alleen was ik blij dat ik 't laatste deel had uitgelezen. :?
De eerste 5 delen waren top, maar daarna was het bezoeken van de conventies keer op keer toch wel wat eentonig & was het verhaal wat minder. :(
Maar de humor is toch wel iets dat mij goed bijgebleven is. :D
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Genshiken

Post by pietel »

Wa zegt ge nu. De serie is het best als Ogiue erbij komt! Ik ben nu eindelijk met mondjesmaat de anime aant zien,
die ik eens ooit in een impulsieve bui gekocht heb. Maar de manga heb ik al herlezen, die is echt geweldig.
En hoe meer otaku ik zelf wordt, hoe meer referenties ik snap en hoe beter ik het vind.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Genshiken

Post by Brook500 »

pietel wrote:Wa zegt ge nu. De serie is het best als Ogiue erbij komt! Ik ben nu eindelijk met mondjesmaat de anime aant zien,
die ik eens ooit in een impulsieve bui gekocht heb. Maar de manga heb ik al herlezen, die is echt geweldig.
En hoe meer otaku ik zelf wordt, hoe meer referenties ik snap en hoe beter ik het vind.
Oguie is geen slecht personage, maar er zijn er beter vind ik.
Het probleem is dat ik door wat gaten in mijn geheugen enkele stukken ben vergeten in de manga waardoor ik het nog eens zou moeten herlezen.
Ik heb de eerste anime-box al gezien, maar het tweede seizoen heb ik nog niet kunnen bekijken.
Maar ik vind de personages in 't eerste gedeelte veel leuker dan diegene die er later bijkomen. (Alhoewel dat zusje van het hoofdpersonage (naam vergeten :robot: ) heel vervelend is.)
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Genshiken

Post by The Donkey »

die was idd erg vervelend:P
maar het herhaaldelijke vond ik compleet niet storend!
meer omdat in de wereld van de otaku je nu eenmaal veel hetzelfde doet:P
herkende dat juist bij me zelf ook heel erg, elke keer weer op zoek naar andere
figures en daarmee uren op het net spenderen:P
njaa zijn geen con's maar ach;)

niemand die de novel gelezen heeft?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Genshiken

Post by pietel »

Hmm misschien vind ik de tweede helft beter omdat de vrouwen het overnemen, maar je kan niet ontkennen dat ook de personages uit de eerste helft pas het meest tot hun recht komen in de tweede helft. Madarame met zijn schattige fascinatie van Saki, Tokepi (of hoe heet die dikke) die eindelijk een beetje karakter kweekt en vooral de relatie tussen Sasahara en Oniue, menselijk, romantisch en komisch tegelijk.

De eerste helft zijn iets meer otaku-cliches, de tweede helft iets meer de menselijke kant achter de otaku. Heel grofweg ingedeeld, want het gaat natuurlijk heel gradueel en het is logisch dat je de personages pas echt begrijpt verder in de serie, maar toch.

novel niet gelezen..
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Genshiken

Post by pietel »

haha aflevering 9 van de anime: een volledige aflevering over Madarame die alleen met Saki in het genshiken-lokaal zit. Hilarisch!
In de manga is dat maar één hoofdstukje, dus het verbaast mij dat het een hele aflevering krijgt, maar het werkt perfect zo.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Genshiken

Post by The Donkey »

njaa normaal is 1.5 manga hoofdstuk een aflevering voor een anime, maar dat word nogal eens mee gesjoemelt:P
komt volgens mij ook meer omdat het in dit geval gwn niet goed aan zou sluiten om een half deel van de volgende aflevering te gebruiken;)

Post Reply