Inuyasha

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Inuyasha

Post by NeeNee »

In navolging van Conan, een internationaal Inuyasha-topic. (Voor reviews van de stopgezette Nederlandse versie, zie viewtopic.php?f=9&t=1020.)

Ik zal waarschijnlijk wel de enige zijn die hier in post, maar soit. :P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:Ik zal waarschijnlijk wel de enige zijn die hier in post, maar soit. :P
Vrees niet. Ik ben er ook nog. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Inuyasha

Post by NeeNee »

Als er hier nog Inuyasha-fans zitten, er is een nieuw forum.

http://inuyashafan.freeforums.org/index.php

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

Hoog tijd om dit topic wat nieuw leven in te blazen.

Deel 1
Kagome wordt door een monster meegesleurd in de oude waterput van bij haar thuis.
Wanneer ze ontwaakt bevind ze zich in het Sengoku tijdperk.
Ze maakt kennis met de brutale Hanyo Inu-Yasha.
Samen gaan ze op pad om de fragmenten van de Shikon parel te vinden.
Hun eerste tegenstander is Yura met haar web van haren.
Ik ben echt tevreden van het werk van Kana.
Er worden wel veel Japanse termen gebruikt maar de meeste worden allemaal verklaard via de woordenlijst.
Alleen de naam van dat soort duizendpoot achtig beest werd niet verklaard.
Als extra krijgen we wat meer informatie over de auteur.

Deel 2
Na afgerekend te hebben met dat haargeval krijgen onze helden bezoek van de grote broer van Inu-Yasha, Sashomaru.
Deze blijft gewoon mijn meest favoriete personage van de reeks.
Wel spijtig dat ze zijn naam veranderd hebben maar dat wordt misschien later nog aangepast.
Dit eerste gevecht tussen de 2 broers blijft leuk.
De vertaling zit nog altijd goed en zolang de woordenlijsten blijven komen hoor je mij niet klagen.
Last edited by Berserker500 on Sat Nov 16, 2013 15:11, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Inuyasha

Post by NeeNee »

^ Als dat over de Nederlandstalige versie gaat, kun je het beter in het Nederlandstalige topic plaatsen. :wink:

viewtopic.php?f=9&t=1020

Of lees je ze in het Frans? Ik heb er nog nooit op gelet of die versie ook een woordenlijst heeft...

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

Ik ben eigenlijk begonnen aan een lees marathon van de Franse versie.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Inuyasha

Post by NeeNee »

Is die intussen nu al afgelopen?

Ik weet dat de Engelse versie de laatste delen er aan recordtempo heeft doorgedraaid (jaren geleden al) en dat de Franse toen flink achterliep.

Ik moet ze ook nog eens opnieuw lezen... ik heb trouwens die 3-in-1 versie ook eens vastgehad, maar die dingen zijn echt loodzwaar. :shock:

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

De Franse versie zit ergens rond deel 52 dacht ik maar vermits ik ze heb liggen tot deel 51 leek mij het een goed moment om te beginnen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

Deel 3
In dat stukje tegen dat masker zie je duidelijk hoe koppig Inu-Yasha kan zijn.
Het is echt wel grappig dat hij eerst excuses vraagt voor hij een poot wil uitsteken.

Deel 4
De kleine Shippo komt bij de bende en Inu-Yasha levert een zware strijd tegen de Raiju broertjes.
Op het einde excuseert Kana zich voor het foutieve Sashomaru uit deel 2 en verzekert ons dat het in de toekomst het juiste Sesshomaru gaat zijn.
Deze fan is gerustgesteld. :D

Deel 5
Waar Inu-Yasha voor het eerst mens wordt blijf ik een goed stuk vinden en zelfs wanneer hij weinig kracht heeft hij nog altijd zijn brutale bek.
Later krijgen we de verrijzing van Kikyo maar die kan er niet bepaald mee lachen dat ze terug is.
Blijft toch fijn dat deze reeks op zo'n vlot tempo loopt.

Deel 6
Miroku de perverte monik komt eindelijk meespelen.
Die vent blijft gewoon hilarisch.

Deel 7
Naraku verschijnt ten tonele en maakt een deal met Sesshomaru.
Met zijn tijdelijke mensen arm bewijst Sesshomaru aan Inu-Yasha dat die nog veel te leren heeft over zijn zwaard.
Deze keer is Inu-Yasha zwaar toegetakeld in zijn gevecht en Naraku maakt daar gebruik van door Royakan op hem af te sturen.
Ik heb altijd het dat verhaal van hoe Naraku tot stand is gekomen wel leuk gevonden.
Maar hij blijft wel een zeer slecht karakter hebben.

Deel 8
Dat stuk waar Kagome heel de show te zien krijgt tussen Inu-Yasha en Kikyo blijft zo intens.
Kagome haar gezicht achteraf wanneer Inu-Yasha doodleuk zegt dat hij ze alle twee graag ziet is best wel komisch.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

[b]Deel 9[/b]
Tegen Tokajin bewijst Inu-Yasha nog maar eens dat zelf als mens hij niet weet van opgeven.
Ook al scheelde het niet veel of hij was er aan.
Dan begint eindelijk de arc van de demonen jagers.
Ook hier laat Naraku zijn kans niet liggen om mensen te manipuleren.

[b]Deel 10[/b]
Naraku zet Sango op tegen Inu-Yasha maar die laat zich niet doen.
Onze vrienden hebben er nu een sterke bondgenoot bij.
Het ontstaan van de Shikon parel wordt onthult door Sango.
Nu begint de serie echt los te lopen.

[b]Deel 11[/b]
Naraku brengt Kohaku terug tot leven in de hoop Sango te kunnen manipuleren.
Wat blijft die vent toch een slecht karakter hebben.

[b]Deel 12[/b]
Inu-Yasha en Kagome maken kennis met de hanyo Jinenji die zwaar word gepest door de dorpelingen.
Je ziet duidlelijk dat Inu-Yasha goed begrijpt wat hij doormaakt en die stukjes waar wat meer opent tegenover Kagome blijven altijd wel leuk..

[b]Deel 13[/b]
We maken kennis met Totosai, de smid die Tessaiga heeft gesmeden.
Die oude vent is gewoon hilarisch.
Het komt nog maar eens tot een confrontatie tussen Inu-Yasha en Sesshomaru en deze keer heeft hij een draken arm bij.
Het blijft toch altijd wel grappig dat Inu-Yasha veel praat heeft hoewel Sesshomaru veel sterker is.

[b]Deel 14[/b]
Sesshomaru is zwaar toegetakeld na zijn gevecht en er verschijnt een klein meisje genaamd Rin die hem eten komt brengen.
Wanneer dan Rin sterft door wolven besluit Sesshomaru Tenseiga te testen en ze komt terug tot leven.
Dit bewijst dat Sesshomaru toch niet zo slecht is want de kleine Rin zal met hun mee beginnen rondtrekken.
Rin blijft een zeer leuk personage.
De Wolf demon Koga maakt zijn opwachting.
Die krijgt al vrij snel interesse in Kagome.
Inu-Yasha zijn jaloezie is hilarisch en die 2 worden echten rivalen en ze zijn alle twee even stom. :lol:

[b]Deel 15[/b]
Nu begint Naraku al zelf monsters te maken om met Inu-Yasha af te rekenen.

[b]Deel 16[/b]
Na een paar mislukte pogingen stuurt Naraku deze keer een monster dat gedachten kan lezen.
Ik begin ondertussen al die lezersbrieven in de Franse versie echt wel beu te worden.

[b]Deel 17[/b]
Sesshomaru heeft een duivels zwaard laten maken en komt het uittesten op Inu-Yasha.
Weer een nieuwe creatie van Naraku en van keer gaan Inu-Yasha en Koga moeten samen werken.
Op het einde nog een interview met de auteur wat altijd leuk is.
Last edited by Berserker500 on Sun Nov 24, 2013 19:56, edited 2 times in total.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

Deel 18
Naraku is dankzij de ziel van Onigumu niet in staat Kikyo te vermoorden.
Inu-Yasha worstelt nog altijd met zijn gevoelens tegenover Kikyo.
Kohaku is zijn geheugen kwijt maar Naraku heeft hem blijkbaar niet meer nodig en stuurt Kagura om het fragment van de Shikon te bemachtigen.
Blijft zeer vlot lezen en ik was blij dat er hier eindelijk eens geen lezersbrieven bij waren. :D

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

Deel 19
Inu-Yasha transformeert weer in demon vorm in een gevecht door het feit dat hij nog altijd last heeft met het gewicht van zijn zwaard.
Wel grappig dat het juist Sesshomaru is die zijn ravage komt stoppen.
Nu hij zelfs een bende rovers heeft afgeslacht in zijn ravage is voor Inu-Yasha de maat vol en hij gaat naar Totosai om raad.

Deel 20
Inu-yasha moet het opnemen tegen een oude vijand van zijn vader om zijn zwaard te kunnen meesteren.
Blijft een leuk gevecht waar Inu-Yasha onbewust de ultieme techniek van Tessaiga ontketend.
Nu heeft hij gevaarlijk speelgoed in zijn handen. :lol:
Later krijgen onze vrienden nog bezoek van de zwarte miko die natuurlijk samen werkt met Naraku.

Deel 21
Het ziet er naar uit dat Naraku net als Inu-Yasha zijn maandelijks moment van zwakte heeft.
De relatie tussen Miroku en Sango blijft zo geestig.
Dan heb je eindelijk zijn stuk dat je denkt van dat er eindelijk iets gebeurt tussen hen en dan verprutst die idioot het weer met zijn pervert gedrag. :lol:
Hij zal dat toch eens moeten afleren.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

Deel 22
Dat stuk met die kleine Shiori blijft zo'n leuk stukje om te volgen.
Ik blijf toch altijd verhaaltjes met een andere hanyo wel leuk vinden.
Nu Inu-Yasha zijn zwaard versterkt heeft wordt het tijd om Naraku op te sporen.

Deel 23
Naraku lokt Sesshomaru in een poging hem te absorberen maar dat draait anders uit dan verwacht.
Inu-Yasha komt ook nog meespelen maar Naraku gaat er weer van door.
Koga was hilarisch toen hij een opmerking maakte op Inu-Yasha die Naraku had laten lopen.
Het gebekvecht tussen die 2 blijft leuk. :lol:

Deel 24
Die losse verhaaltjes blijf ik één van de sterke punten vinden van deze reeks.
Dat stukje met die aapjes die op zoek zijn naar de godensteen van hun apen god is zo leuk om te volgen.
Later begint dan eindelijk één van mijn favoriete arcs uit de reeks namelijk het gevecht tegen de bende van 7.
Jakotsu is gewoon hilarisch.
Kana levert weer mooi werk af met nu al een paar delen achter elkaar wat extra informatie over het sengoku tijdperk en over al die verschillende yokai.
Dit vind ik toch leuker om te lezen dan al die eindeloze lezersbrieven.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Inuyasha

Post by NeeNee »

Die bende van 7 was ook een van mijn favoriete stukken. Het was tijd dat we nog eens een meer solide vijand kregen. :)

Jakotsu is bizar. Langs de ene kant is hij ongelofelijk wreed, maar tegelijk is hij waarschijnlijk de minst intentioneel kwaadaardige van het stel. De andere broers hadden ook allemaal interessante persoonlijkheden (behalve die bullebak die in het eerste hoofdstuk al doodgaat. Dat was pathetisch :P).

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Inuyasha

Post by Berserker500 »

Deel 25
De andere leden van de bende van 7 maken hun opwachting.
Ze hebben toch allemaal zo'n leuke persoonlijkheden.
Vooral dan Suikotsu die van brave dokter transformeert in een bloeddorstige killer.
Maar jakotsu blijft toch mijn favoriet samen met Bankotsu.

Deel 26
De leider van het stel, Bankotsu maakt zijn opwachting.
Inu-Yasha gaat direct de confrontatie aan.
Het ging eens tijd worden dat Inu-Yasha eens een vijand had die ook een groot zwaard meezeult.
Kana trakteert ons in deze 2 delen met een verklaring van de namen van de bende.
Alleen spijtig dat ze in hun uitleg over Bankotsu een aantal zaken verklappen die nog moeten komen.

Post Reply