Detective Conan

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Detective Conan

Post by Ash Ketchum »

Noes, je kan 25 niet lezen zonder meteen 26~!

Ik moest trouwens ook weer erg wennen aan het Duits lezen met het herlezen van Conan: ik las al twee jaar het in Japans, dus ik moest weer even op al die basiswoorden komen als Opfer en zo :P En toevallig las ik vanmorgen m'n laatste Duitse Conan (54).

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Detective Conan

Post by TomCat »

Het is alweer een tijdje geleden, maar na een ongeplande pauze van ruim 3-4 maanden heb ik gisteren eindelijk weer een manga gelezen toen de nieuwe Conan door de brievenbus plofte. Ik ben echter te lui om mijn recensie terug te vertalen naar het Nederlands, dus jullie moeten het met een LINK naar mijn blog doen.

En binnenkort eindelijk een beginnetje maken aan de laatste delen uit de reeksen Hikaru no Go en Hoshin Engi.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Hééé, Detective Conan 66 is bleek roze? :shock:
http://www.archonia.com/mangashop/en/article/120473/

En dat terwijl de kleuren de laatste tijd zo donker waren (ik zweer je dat ze steeds donkerder werden naarmate de reeks verder ging). Ik vraag me af of ze dat bewust veranderd hebben.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Detective Conan

Post by Tamara »

Het origineel had kersenbloesem als foto. Ik denk dat ze de kleur daaraan ontleent hebben. 65 heeft een rode foto, dus die is in het Frans rood. Op 67 staat vuurwerk, dus dat wordt misschien geel?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Detective Conan 16
Het eerste verhaal met Kid, en we krijgen al meteen zijn gezicht te zien. Ik ben verbaasd. Hij maakt wel een straffe entree, met zijn aan arrogantie grenzend zelfvertrouwen. En we zien Mifune nog eens terug! Ik mag die kerel. ^^

Voor de rest eerder matige verhaaltjes. Wel opvallend dat er in dit album maar één dode valt, dat moet zo ongeveer een record zijn.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Net de laatste 4 ongelezen Conans uit de doos gehaald, en... het zijn allemaal roodtinten! :shock:

Wat een zot idee. Volume 18 en 19 vloeken echt vreselijk met elkaar, die wil ik zo niet in mijn kast zetten. -_- 23 en 24 vloeken ook, maar net iets minder erg. (67 was trouwens donkerrood. De vuurwerktheorie lijkt niet op te gaan.)

DC 18
Een volume waar ik lang op gewacht had. Dat verhaal met die brand wat leuk. Die erachter waren nog veel leuker. :wink: Ik was wel verrast dat ze het al wist van Conan en haar ***, ik dacht altijd dat ze daar nog nooit over gepraat hadden.

DC 19
Ook een erg goed nummer. Topniveau! Ik vond die kerel in het derde verhaal al meteen verdacht. :mrgreen: Bij het laatste verhaaltje vraag ik mij wel af waarom ze zo zeker zijn dat er twee daders zijn, hij had ook gewoon een casettebandje kunnen afspelen. Maar ik heb 20 nog niet, dus ik zal moeten wachten... ;_;

Jammer dat er later niet meer vaste personages geïntroduceerd worden, een beetje interactie tilt het verhaal toch meteen naar een hoger niveau. Daarom ook vind ik de verhaaltjes met Heiji altijd zo leuk. ^^

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 23
Huh. De setting van het eerste verhaal is precies hetzelfde als die van de eerste Gomera-zaak. Dat is de eerste keer dat ik het gevoel heb dat ik een kopie aan het lezen ben. :?

Het tweede verhaal is wel interessant. Het komt inderdaad te weinig voor dat ze van mening verschillen. Jammer dat er zo weinig mee gedaan wordt.

De derde zaak doet mij dan weer denken aan een gelijkaardige truc met Kogoro, maar ik geloof dat dat later in de reeks was.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Detective Conan

Post by Kira »

Kijk eens op bladzijde 86 van manga 4.

Image
(In het echt is hij wel groter) De leerkracht gaf me hier 9,5 voor :D (Ik heb kei veel gefoefeld btw :p)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Detective Conan

Post by MrXarnus »

Kira wrote:Kijk eens op bladzijde 86 van manga 4.
(In het echt is hij wel groter) De leerkracht gaf me hier 9,5 voor :D (Ik heb kei veel gefoefeld btw :p)
Awesome, je kunt veel beter tekenen dan ik :lol: . 9,5 dik verdient zou ik zeggen.
(Over schoolwerk gesproken, ik had voor frans Hatsukoi Limited samengevat in zo'n 2 bladzijden, he wat over de personages gepraat en dat was een 10 waard zo te zien...

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Detective Conan

Post by Kira »

Bedankt! ^^ Iemand anders in m'n klas had trouwens ook iets getekend uit een manga. Maar ik weet niet meer de welke...

En ik zou het ook nog wel over zoiets willen schrijven bij Frans, maar wij moeten meestal schrijven over hoe leuk we onze leerkracht vinden enzo :wallbash:

*maar nu ga ik offtopic*
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 24-25
Pff! Dat laatste stuk in volume 24 is zo geweldig, en dan is het weer terug naar de gowone huis-, tuin- en keukenverhaaltjes. Wat een anticlimax.

En daarna horen we er een hele tijd niets meer van. Zouden ze hem gezegd hebben om het trager aan te doen met de hoofdverhaallijn?


DC 27
Dit is die zaak waar ik het over had in volume 23. De setting is gelijkaardig, maar de context is gelukkig wel heel anders.

De verhaaltjes met Rans moeder zijn altijd leuk.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 29
Mijn allereerste Conan. Hoe nostalgisch. :fadein:

Als ik het nu teruglees, is het verbazend dat ik het verhaal zo goed kon volgen, ondanks het grote aantal bekende personages dat erin voorkomt. Dat is misschien wel de grote kracht van de reeks, dat je de meeste verhaaltjes zonder problemen apart kunt lezen, maar dat er ook een tweede laag inzit voor die de hele serie gevolgd heeft. Het maakt het in elk geval toegankelijker dan een manga als Bleach of Naruto, die je vrijwel vanaf het begin gevolgd moet hebben om te snappen wat er gebeurt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 36
Die zaak met de bom is een van de langste die we al gehad gebben, zeker? Zit wel goed in elkaar.

DC 37
En hier hebben we eindelijk nog eens een zaak die te maken heeft met de zwartepakkenmannen. Het is van volume 24 geleden.

Geen wonder dat ik in het begin dacht dat ze er maar eens in de 15 albums in kwamen. Ik ben op het slechtste punt begonnen. :lol:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 40-41
Weer zwartepakkenmannen. Dat stuk met de twintig vermommingen had ik vorige keer niets van begrepen. Nu ik de nodige achtergrond heb, weet ik tenminste waar ze het over hebben, maar ik vind het nog steeds behoorlijk vergezocht.

DC 42
Die zaak op het einde doet mij erg denken aan de klifhanger in het laatste album (volume 67). Ik hoop maar dat het motief niet hetzelfde is, anders wordt het wel een beetje een déjà-vu.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 44
Hee, deze had ik nog niet gelezen. Super. ^^

En wat een geweldig album is het geworden. Die zaak met Kid is echt heel leuk, hoe ze zo rustig zitten te praten terwijl ze elkaar stiekem proberen uit te schakelen. :lol:

Maar de meeste zaken met Kid zijn leuk. Op één of twee uitzonderingen na. :)

Post Reply