Detective Conan

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Detective Conan

Post by Ash Ketchum »

Tamara wrote:Zo, ik ben weer terug bij af en af is acht jaar geleden. Ik heb de eerste vijf delen van de serie opnieuw in het Duits gekocht. Kost toch geen drol.
O_o

Is dat niet soort van... demotiverend? Waarom niet (eerst) verder met waar je gebleven was?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

^ Ze had haar Duitse albums weggedaan om de reeks in het Nederlands te kunnen kopen. Nu Kana ermee gestopt is, koopt ze de Duitse weer terug om de reeks in één taal volledig te kunnen hebben.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Detective Conan

Post by Tamara »

Ik heb mijn oude Duitse uitgaves jaren geleden al verkocht en ik weet echt niet meer wat er in deel 24 gebeurde...

En die eerste 24 delen, ach, zo duur is het nu ook weer niet. €4,77 per stuk -> zo'n €115. Verdeeld over een paar maandjes valt dat best mee. Vooral nu ik weer wat Engelse reeksen heb afgerond. Oh en ik heb de oude stapel natuurlijk voor €80 verkocht, dus...

Ach tja, ik had graag een muur van regenboogkleurige albums gehad, maar een muur van muur is ook zo slecht nog niet. Inu Yasha ga ik waarschijnlijk opnieuw kopen in het Engels. Die VizBig-editie kost evenveel als drie Duitse boekjes, maar is van hogere kwaliteit.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Tamara wrote:Ik heb mijn oude Duitse uitgaves jaren geleden al verkocht en ik weet echt niet meer wat er in deel 24 gebeurde...
Heb er al eens in gekeken. De BO-zaak met Pisco. Dat wordt weer een epic deel. :D
Ik zal die één van de volgende dagen wel eens reviewen met nog een paar andere delen. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Tamara wrote: Ach tja, ik had graag een muur van regenboogkleurige albums gehad, maar een muur van muur is ook zo slecht nog niet.
Die regenboogkleurtjes zijn inderdaad fantastisch. Toen ik de reeks in mijn nieuwe boekenkast zette, zei mijn moeder "Oh, dat zijn mooie!" :lol:

Wat mij wel opvalt is dat de Nl albums iets bleker van kleur zijn dan de Franse. Ligt dat aan de uitgave of zijn ze de reeks begonnen met pastelkleurtjes om daarna steeds donkerder te worden?

Image
Inu Yasha ga ik waarschijnlijk opnieuw kopen in het Engels. Die VizBig-editie kost evenveel als drie Duitse boekjes, maar is van hogere kwaliteit.
Alleen een beetje raar dat ze halverwege van leesrichting wisselen. Ze gingen de reeks vanaf het begin ongespiegeld opnieuw uitgeven, maar ik weet niet of ze daarmee de originele boekjes bedoelden of alleen de Vizbig edities.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Detective Conan 24

De zaak met Sato is afgerond.
Bij de volgende zaak maken we kennis met Araide, een dokter die later meer tevoorschijn komt.
En dan komt er een BO-zaak waar Conan & Haibara Gin & Vodka proberen te volgen.
We komen ook een nieuw lid van de BO tegen die met Sherry wil afrekenen.
Weer eens een grote plotdevelopment. Met Gin valt niet te sollen. Zijn intelligentie is super. 8)

Detective Conan 25

Tegenover het vorig deel is deze wat minder qua niveau, maar gelukkig kunnen Heji & Kazuha de schade beperken.
Op 't einde gaan de Detective Boys & Agasa kamperen.

Detective Conan 26

Conan recupereert van zijn verwondingen.
Daarna is er het Teitanschoolfeest met een theatervoorstelling met natuurlijk gevolgd door een moord.
Opeens verschijnt Shinichi daar, alhoewel Kazuha iets verdacht vindt aan hem.
Weer een niveau hoger dan het vorige deel. :D

Detective Conan 27

Kogoro wordt zelf verdachte van een moordzaak. Zal Eri hem beschermen of moet hij zijn eigen bonen dopen? :?
Daarna 2 zaken met Sato & Takagi tegen een Pyromaan & Jodie, de nieuwe lerares Engels van Ran, in een Lunapark.
Wat blijft die Jodie toch grappig met haar Engels. :D
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Detective Conan

Post by Ash Ketchum »

NeeNee wrote:
Tamara wrote: Ach tja, ik had graag een muur van regenboogkleurige albums gehad, maar een muur van muur is ook zo slecht nog niet.
Die regenboogkleurtjes zijn inderdaad fantastisch. Toen ik de reeks in mijn nieuwe boekenkast zette, zei mijn moeder "Oh, dat zijn mooie!" :lol:
Conan covers zijn geen Conan covers als ze geen bakstenen-patroon en een foto hebben :( Ik vind juist die random kleuren zo saai... De Duitse versie is misschien dan ook het interessants; ze hebben de bakstenen-motief, de foto en verschillende kleurtjes bij het volume-nummer.

Image

(Nederlands, Engels, Duits, Frans, Japans, Koreaans)

En ik heb perfecte redenen om al deze verschillende versies te hebben. Het is niet eens dat ik per se internationale versies spaar.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Detective Conan

Post by Tamara »

Weet je wat? De Duitse covers zijn vanaf nu mijn favoriet. Het heeft alle belangrijke elementen in de juiste hoeveelheden.

Het is goed zo. Het is goed dat ik mijn Duitse versie destijds heb verkocht, want het heeft een nieuwe fan opgeleverd. Het is goed dat ik de Nederlandse editie heb gespaard, ook al liep het slecht af, want het bewijst dat ik de serie een warm hart toedraag. Nu ga ik weer fijn aan de Duitse beginnen en als ik 5 boekjes per maand koop (het kost toch geen drol!), ben ik zo weer bij. Detektiv Conan binge-lezen, yay! :D

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Detective Conan

Post by Ash Ketchum »

Heh, ik denk er de laatste tijd ook over na om alles weer vanaf het begin te herlezen voor reviews / Duits ophalen / vergeten verhalen. En op zich, als ik per keer 10 delen lees, dan zijn het slechts 7 sessies...

Conan, waar het allemaal mee begon en waar ik nog steeds zo van hou <3

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Hinote »

NeeNee wrote:Wat mij wel opvalt is dat de Nl albums iets bleker van kleur zijn dan de Franse. Ligt dat aan de uitgave of zijn ze de reeks begonnen met pastelkleurtjes om daarna steeds donkerder te worden?
Het was me niet opgevallen dat ze steeds donkerder werden. De 10 eerste volumes hebben in Frans exact dezelfde kleur dus het ligt niet aan de uitgave.

Ik vind die kleuren wel leuk. Bepaalde verhalen link ik namelijk met de kleur van de kaft. Dus als ik iets wil herlezen kan ik het sneller terugvinden.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Detective Conan 28

Wanneer de Detective Boys alweer gaan kamperen, is er juist een groep jagers op zoek naar een grote, angstaanjagende beer.
Kogoro krijgt bezoek van een knappe vrouw (altijd ellende dus).
Conan gaat samen met Heji & de rest naar een eiland waar ze de oudste dorpeling haar verjaardag vieren.

Detective Conan 29

Tijdens een zaak komen we te weten waarom Megure (Maigret in 't frans) altijd een hoed op heeft.
Gin kan niet lachen met de vermommingen van Vermouth, een lid van de BO die in deel 24 al te zien was.
Conan & Haibara worden samen met Jodie & Araide geconfronteerd in een buskaping.
Na die zaak komt er een nieuwe verdachte tevoorschijn. Weer iemand van de BO?
Tijdens de volgende zaak maken Conan & de Detective Boys kennis met honden die genoemd zijn naar detectives.
Alweer eens een topdeel met veel plotdevelopment. :D De serie wordt spannender.

Detective Conan 30

Weer een Sato-Takagi-zaak. Zal Cupido's pijl eindelijk eens raak schieten? :P
Een groep detectives worden uitgenodigd voor een etentje & een spel, maar hun levens worden bedreigd. Onder hem is Hakuba (die ook in Magic Kaito tevoorschijn komt). :)
En daarna komt Kid weer eens even langs. :D
We krijgen ook een beeld van hoe dom & vergeetachtig Genta is.
Van plot minder dan de vorige maar Kaito Kids verschijning maakt veel goeds (ook is 't maar voor een paar bladzijdes).

Detective Conan 31

Kogoro heeft een dubbelganger! In verschijning, maar niet qua karakter & domheid. :P
Daarna een wat mindere zaak, maar dan komt er weer eens bezoekje aan Osaka & het Kendo-toernooi waar Heji, de onverslaanbare, ook aan meedoet. :D
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Hinote wrote:
NeeNee wrote:Wat mij wel opvalt is dat de Nl albums iets bleker van kleur zijn dan de Franse. Ligt dat aan de uitgave of zijn ze de reeks begonnen met pastelkleurtjes om daarna steeds donkerder te worden?
Het was me niet opgevallen dat ze steeds donkerder werden. De 10 eerste volumes hebben in Frans exact dezelfde kleur dus het ligt niet aan de uitgave.
Ja, als je naar die foto van mijn kast kijkt kun je vrij duidelijk het verschil zien. Het verschil tussen de Nederlandse en Franse uitgaven valt het meeste op omdat er een gat van 12 delen tussen zit, maar ik zie nu dat de Franse boekjes ook steeds donkerder worden.

Image
Ik vind die kleuren wel leuk. Bepaalde verhalen link ik namelijk met de kleur van de kaft. Dus als ik iets wil herlezen kan ik het sneller terugvinden.
Deel 12 is bordeau-rood! :D

Ja, het maakt het inderdaad soms wel gemakkelijker om een favoriet album terug te vinden. De covers heb je verder niet zoveel aan, want vaak is er zelfs geen verband met de verhalen binnenin.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Detective Conan 32

In Osaka worden er begeleiders van een rondleiding in een historisch gebouw levend verbrand. Heji probeert zijn vader te overtuigen van z'n kunnen.
Tijdens een reunie met Yoko & The Earth Ladies wordt één van hun met een snijwonde naar het ziekenhuis gebracht.
Wanneer de Detective Boys een zekere James Black van een misverstand redden, proberen ze het raadsel van 'P & A' op te lossen. Vooral Haibara laat haar donkere kant zien met mogelijke oplossing. :lol:

Detective Conan 33

Sato wordt door een toevallig misverstand opeens de verloofde van Shiratori. Takagi zit met 2 problemen.
Een valentijns-moord & een videorecorder-moord. Meer & meer komt de mysterieuze man tevoorschijn.
Ran probeert een huistaak van Jodie op te lossen. En ja, zelf Conan weet niet echt de betekenis van het teken 'X'. :)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:En ja, zelf Conan weet niet echt de betekenis van het teken 'X'. :)
Dat vond ik echt niet te geloven. We hebben hier een 16-jarige die Japans, Engels en Duits spreekt, die over zowat elk onderwerp kan meepraten en mensen voortdurend verstomd doet staan met zijn kennis, maar hij weet níet wat "xxx" onderaan een brief betekent?

Ik neem maar aan dat het een cultuurfenomeen is.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Berserker500 »

Als ik me niet vergis wist Ran ook niet de betekenis van het "xxx" teken.

Post Reply