Detective Conan

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Nee, maar Ran is nu ook niet bepaald het grootste licht van de hoop. Van haar verbaast mij dat niet. :wink:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Als ik me niet vergis wist Ran ook niet de betekenis van het "xxx" teken.
idd, omdat Ran 't niet wist heeft zij 't aan iedereen rondgevraagd. Hetgene wat Conan ook deed.
Ik durf er zefls voor te wedden dat Heji dat ook niet kan zeggen. :P
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Detective Conan 34

Conan heeft een vermoede wie Vermouth is. Hij gaat daarna samen met Heji ook op bezoek bij Jodie.
De DB krijgen te maken met een moord op een voetbalhooligan.
Tijdens de zaak met de draaitafel krijgt Ran steeds meer last van duizeligheid.
Vlak daarna krijgen we een flashback van Shinichi & Ran die Yukiko bezoeken in New York. :D
Zeer interessante extra's in dit deel: 2 detectiveprofiels, een landkaart van Japan met de belangrijkste plaatsen, een recept & een beetje uitleg over de Jaguar waarmee Yukiko in NY reed. :wink:

Detective Conan 35

De NY-zaak komt op z'n einde. Ran herinnert zich de mysterieuse man die zij heeft ontmoet. Shinichi & Ran redden daarna een misdadiger die zelfmoord wilde plegen. :D
Terug naar het heden. In een huis gebeuren er rare dingen dat Rans grootste fobie: spoken, geesten, enz...
De DB ontmoeten Gunma die op zoek is naar de ontsnapte Kichiro. Een seriemoordenaar die banden heeft gehad met de BO. :wink:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Detective Conan 36

Wanneer Takagi tijdens een missie zich vermomd, krijgt hij opeens een mep & een triestige blik van Sato naar zich gericht.
Daarna komt er een flashback over een fout afgelopen missie.
Weer eens een spannende plotdevelopment die bijna dit deel bevat. :D

Detective Conan 37

De zaak met Takagi & Sato wordt beëindigt, maar Cupido wordt nog altijd gehinderd.
Daarna wordt er tijdens een moord op een speldessiner opeens een link met Tequila gemaakt & later krijgen Conan & Agasa een telefoon van Vodka.
Een spannend deel met alweer een hectische plotdevelopment. 8) :D
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Detective Conan 38

Conan krijgt het warm wanneer Gin & Vodka hem op de heilen zit.
Daarna krijgen we een zaak met traditionele poppen. Een klus voor de Detective Boys.
Ran zoekt naar de naam van een worsteltechniek.
Heji & Kazuha worden gegijzeld. Heji wil iets 'belangrijkst' zeggen tegen haar.

Detective Conan 39

Conan & Heji krijgen een mysterieuse zaak over het Rode Paard.
De DB gaan alweer met Agasa op kamping.
Een jonge superster komt bij Kogoro aankloppen om zijn echte moeder te vinden.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Detective Conan 40

Sato & Takagi maken een afspraakje (tenminste dat denkt/hoopt Takagi toch :P ).
Agasa hoopt dan weer zijn eerste geliefde terug te vinden.

Detective Conan 41

Kogoro heeft het alweer eens verknald waardoor Eri alweer eens te hulp moet komen.
Wanneer zij & Yukiko elkaar tegenkomen blijken ze elkaar goed te kennen van vroeger.
Haibara krijgt na een zaak meer de indruk dat ze gevolgd wordt.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Detective Conan 42

Conan & Haibara vinden dat Jodie zich steeds verdachter gedraagt. Die neemt Haibara mee & ze worden achtervolgt door Araide. Wanneer die zijn ware identiteit vrijgeeft, krijgen we een beetje informatie van Jodie verleden.
Zalig deel met (alweer) een interessante plotdevelopment. Met een wel heel groot mysterie over Vermouth. Akai gaat ook even in actie komen. :D

Detective Conan 43

Na de zaak met de Infinity-auto's gaat Haibara naar Jodie & weigert een voorstel die zij van haar kreeg.
Nadat Heji & Kazuha (alweer :P ) een discussie hebben, doen ze weddenschap door als eerste de volgende zaak op 't lossen.
Daarna gaan ze naar de finale van het baseballtoernooi. :o
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Detective Conan

Post by Ash Ketchum »

Ben begonnen met mijn Grote Detective Conan herleesproject. Ben nu bij... 24 (na 3 dagen). Nog maar 48 delen te gaan!

Sommige verhalen heb ik echt maar een keer gelezen en ik kon me bij de herleesbeurt bijna niets van herinneren... Ik moet trouwens weer even wennen aan het Duits, het is serieus bijna jaren geleden sinds ik laatst Duitse manga heb gelezen!

Ben ook m'n gedachten over elk deel aan het uittikken voor m'n blog, maar dat kost nog best redelijk wat tijd :P Verwacht een linkje in een of twee dagen?

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Berserker500 »

Als ik alle delen van Detective Conan heb ga ik ook eens beginnen aan mijn herlees marathon maar ik blijf twijfelen of ik mijn nl delen zou vervangen door de Franse om alles in één taal te hebben.
Ik blijf natuurlijk de scans up to date volgen want anders zou ik de wachtijden tussen volumes niet overleven.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Detective Conan

Post by Ash Ketchum »

Detective Conan 1 t/m 10 -> niet spoiler-free, juist omdat ik de serie wilde herlezen met de kennis van nu (dus ik wijs op dingen die later terugkomen, terugkerende thema's etc.).

Ik heb nu 1 t/m 30 gelezen, maar ik hou nu wel even een pauze, want 70 delen achter elkaar is toch wel een beetje teveel van het goede.


User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Brook500 »

Dat zijn coole reviews, Ash. :D
Ik blijf vooral die originele achtergronden onder leuk vinden. Ik had er ooit eens aan gedacht om daarom de duitse versie te kopen, maar ik twijfel nog altijd. :?
Image


User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Detective Conan

Post by Ash Ketchum »

Detective Conan 72

Het einde van de Londen/Holmes arc is leuk, maar de rest is nogal standaard. Een wie-van-de-drie verhaal in een spookhuis op een universiteitsfestival (oh, dat lijk is echt een lijk) en twee Detective Boys verhalen. Beide verhalen zijn, voor DB standaarden, nog best leuk omdat Conan niet de hoofdrol heeft (gevangen genomen/ziek in bed) en daarom Haibara in de schijnwerper staat als leider van de DB's.

Maar de standaard-heid van deze volume valt vooral extra op omdat de voorgaande twee volumes erg goed waren.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Detective Conan

Post by Tamara »

Detektiv Conan 1-24 opnieuw gekocht in het Duits, plus deel 25 om het vooral niet af te leren ^_^ He tis een tijd geleden dat ik iets in het Duits heb gelezen, maar het gaat me goed af tot nu toe.

Post Reply