Detective Conan

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 20
Ik wist het, ik wist het! Ik wist dat hij het was op het moment dat hij die kruisboog van Ran overnam (en niet door zijn naam). Ik vond al dat hij te veel persoonlijkheid had voor een gewoon neverpersonage.

Wel een foutje van de Franse vertalers: een valse tip in een boek heet een Red Herring, niet Red Helling.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 21
Een zaak waar Conan bijna geen rol in speelt, dat zie je ook niet vaak.

Die flashback is interessant. Was dat zijn eerste zaak?

En daar is Sato eindelijk. Ze neemt Conan al meteen serieus. En dingske beeld zich meteen vanalles in, de idioot.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 22
Hehe, die zaak op de trein was leuk! Ik wist wel dat ze zouden komen opdagen. ^^

En het verhaaltje erna zit ook goed in elkaar. Is dat de eerste keer dat we Makoto zien? Ik dacht dat hij een grotere rol zou hebben (verbaast me dat ze nog zolang op hem gewacht heeft).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 68
Die eerste zaak had ik allang door. Maar die met kid was wel erg goed, leuk gevonden. Ik geloof trouwens dat het de eerste keer is dat Conan hem zo te slim af is.

En volume 69 is intussen ook al uit! Het gaat mij spijten dat ik daarna weer twee maanden moet wachten.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 69
Dingske heeft best wel talent als acteur. Volgens mij heeft hij zijn roeping gemist.

En Conan zou beter moeten weten dan Ai uit te dagen. Kom op, zeg, je wéét toch dat ze een duister kantje heeft? Dan vraag je er niet om.

Nu wachten op volume 70...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Oeps, blijkbaar heb ik een nummer gemist. Ach ja.

DC 71
Eerst krijgen we een kort romantisch verhaaltje over inspecteur Chiba. Een jeugdliefde, natuurlijk. Is er ook maar één iemand in deze serie die niet nog steeds verliefd is op zijn crush uit de lagere school? (Afgezien van Miwa en haar aanbidder.) :roll:

Daarna reist het hele gezelschap af naar Londen en volgt er een lang, lang verhaal met veel raadsels en bommenleggers. 144 pagina's, en het is nog niet af... is dat het langste dat we al gehad hebben? Niet dat ik het erg vind, want het is superboeiend. (Dit terzijde, maar in het hele boek staat welgeteld één paginanummer. Really, Kana?)

Een ander pluspunt is dat ik de indruk heb dat het Engels in de serie opeens aanzienlijk verbeterd is. :) Het is nog niet perfect, maar er staan tenminste geen flagrante fouten meer in zoals vroeger. Aan de Franse vertalers zal het wel niet liggen, dus ik vermoed dat Aoyama iemand heeft gevraagd om hem te helpen met deze grote Londen-zaak. Ik hoop maar dat hij dat hierna ook blijft doen, het is toch leuker lezen als je je niet voortdurend ergert aan de taalfouten.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 72
Hm, ik was een beetje teleurgesteld in dit album. :? Het eerste verhaaltje was al redelijk evident, en daarna volgen er twee 'gevaarlijke' zaken die volledig te vermijden waren geweest als ze gewoon iets meer hun hersens hadden gebruikt (ga éérst naar buiten, bel de politie, en begin daarna te keuvelen over waarom die lui er zo verdacht uitzagen. Niet omgekeerd). Van de kinderen wil ik nog wel aannemen dat ze niet altijd het beste inschattingsvermogen hebben, maar Conan en Aï hebben geen excuus. Ik hoop dat de schrijver niet te veel op dit soort trucjes gaat leunen, want mij stoort het nogal. En twee keer na elkaar.. huh.

Gelukkig ziet de volgende zaak er weer interessanter uit.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Vraagje: Zijn deze nummers heruitgaven, of extra verhalen die geen deel uitmaken van de originele reeks?

Die eerste doet mij een beetje denken aan die zaak met het gouden kasteel...

Image
http://www.amazon.de/gp/product/3770476 ... KAKR8XB7XF

Image
http://www.amazon.de/gp/product/3770479 ... KAKR8XB7XF

Image
http://www.archonia.com/mangashop/en/ar ... ck+edition

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan

Post by Bart »

NeeNee wrote:Vraagje: Zijn deze nummers heruitgaven, of extra verhalen die geen deel uitmaken van de originele reeks?
Voor zover ik de korte inhoud begrijp zijn het thema-nummers waarin de thematisch relevante, eerder verschenen verhalen, gebundeld worden. (Hoofdstukken met Kaito Kid in voor het eerstvernoemde deel, hoofdstukken met de 'mannen in het zwart' in het laatste, ...)

Bij de 'Valentijns-editie' staat er wel iets bij van 'verhelderende exclusieve inhoud'; gezien de opzet van de andere uitgaves vermoed ik echter dat het meer over rand-extra's gaat dan echt nieuwe verhalen.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Ah, bedankt.

Dat is dus niet echt de moeite om te kopen dan.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 73
De eerste twee verhaaltjes waren nogal middelmatig, maar het derde was echt spannend (vooral omdat Ran & co erbij betrokken waren). Dat is één van de zeldzame keren dat ik op scans verder gelezen heb omdat ik perse wilde weten hoe het afliep. :lol:

En we hebben een nieuw personage! Een meisjesdetective, eindelijk. Ik vraag me af of ze ook een grote rol gaat spelen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

DC 74
Het einde van de gijzelingsactie, een beloftevol nieuw personage dat lijkt te blijven, en een gloednieuwe ingewikkelde zaak met Heiji? Yes please! :D Geen enkele Detective Conan is slecht, maar nu is hij toch echt weer goed bezig.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan

Post by NeeNee »

Hier moet ik nog even over doorgaan. Volume 75 was vrij middelmatig, maar dan kregen we dit:
NeeNee wrote:Detective Conan 76
Deze is LEEEUK! :D Eerst heb je een moordzaak waar Conan ontvoerd wordt en de drie nieuwe detectives hem achterna gaan. Maar minstens één van de detectives is niet wie hij lijkt te zijn! Wie van de drie? *dun dun duuun*

Daarna krijgen we een iets gewonere zaak met een plezant einde, en dan wordt inspecteur Takagi ontvoerd! Spannend... :o Echt één van de betere albums.
Vooral deze scene op het einde was geweldig. Inspecteur Sato is nu mijn held. :D

Image

Image

Die vent zit daar te snoeven over zijn geweldige plan, heeft waarschijnlijk jaren op dit moment gewacht... en zij is totaal niet onder de indruk, komt gewoon lijnrecht ter zake want zijn plannen interesseren haar niet. Ik hou ervan als personages niet meer tijd verspillen dan nodig is. ^^

(In de Franse versie zegt ze trouwens niet "Listen here before you do anything rash", maar eerder "Listen here before I pound you"... Wat een stuk toepasselijker is, aangezien hij al de verkeerde heeft gekidnapt en zo.)

Post Reply