TOKYOPOP stopt ermee!

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Koen »

Omnibussen zijn financieel interessant voor zowel uitgeverij als lezer, maar ik ben er niet echt fan van. Te dik leest niet gemakkelijk. Voor de rest ben ik niet moeilijk hoor ;)
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Tamara »

Koen wrote:Omnibussen zijn financieel interessant voor zowel uitgeverij als lezer, maar ik ben er niet echt fan van. Te dik leest niet gemakkelijk. Voor de rest ben ik niet moeilijk hoor ;)
Die van Seven Seas zijn iets dikker dan twee normale Amerikaanse pockets en hebben verder hetzelfde formaat. Ze zijn dus niet monsterlijk groot zoals die (prachtige) VizBigs.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Hercule »

Tamara wrote:
Is er wel eigenlijk ook maar 1 Amerikaanse manga uitgever waarbij het wel goed gaat (zie de Viz thread)?
Zoals het er nu voorstaat:

Viz: Heeft last van de krimpende markt, maar heeft nog altijd veel sterke producten. Ik denk dat we het ergste van de stopzettingen nu wel gehad hebben.
Vertical: Doet het ondanks de markt prima. Dit heeft alles te maken met hun voorzichtige werkwijze. In het slechtste geval worden releases met een paar maanden vertraagd.
Dark Horse: Kent ook tegenslagen, maar is nog altijd een stabiele uitgeverij. Ze profiteren nu van de nieuwe CLAMP-edities.
Seven Seas: Na was stevig hakwerk in met name de lightnovelcatalogus, staat het bedrijf er nu best aardig voor. Ze zetten zelfs wat series van ADV en Tokyopop voort in de vorm van omnibussen. Seven Seas staat dicht bij de fans en doet z'n best om het fans naar de zin te maken.
Kodansha USA: Heeft grote plannen de Amerikaanse markt en zal deze zomer agressief door proberen te breken met zowel nieuwe series als series uit de oude Del Rey catalogus.
Yen Press doet het toch ook prima?
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Tamara »

Yep (op vertalen na dan, wat een houterige, letterlijke rommel!). Er zijn er zoveel, het is makkelijk om er eentje te vergeten :)

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by pietel »

Tamara wrote:Yep (op vertalen na dan, wat een houterige, letterlijke rommel!). Er zijn er zoveel, het is makkelijk om er eentje te vergeten :)
Ik ben heel tevreden van de Yotsuba-vertaling, maar meer ken ik ook niet van Yen Press.
Image

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Britt_ »

Gezien ik er een week tussenuit was: is er al nieuw over de series van tokyopop? Gaan er overgenomen worden of gaan ze almaal fataal worden afgevoerd?

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Kira »

Namen Kondansha en Dark Horse er niet wat over? Ik weet het niet zeker.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Tamara »

Kira wrote:Namen Kondansha en Dark Horse er niet wat over? Ik weet het niet zeker.
Nope, er is nog niets bekend. Kodansha heeft natuurlijk al een paar jaar terug flink wat titels teruggehaald, dus er zit nu niets meer van hen tussen.

Ik denk eerlijk gezegd dat vooral Yen Press z'n slag zal slaan.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

Wat gebeurt er eigenlijk met de Nederlandstalige uitgaven?

Zouden die boekjes van Avatar nog verdergaan?

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Kira »

NeeNee wrote:Wat gebeurt er eigenlijk met de Nederlandstalige uitgaven?

Zouden die boekjes van Avatar nog verdergaan?
Waren ze niet gestopt na 8? (Een vriend van me heeft ze gespaard...)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

^ Hm, zonde. Ik wilde nummer 13.

The Blue Spirit is mijn favoriete episode. :)

*checkt Bookdep*
Oh, maar de Engelse reeks is ook gestopt. Dan kunnen ze natuurlijk niet verder doen.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Drazic »

NeeNee wrote:Wat gebeurt er eigenlijk met de Nederlandstalige uitgaven?

Zouden die boekjes van Avatar nog verdergaan?
Dat was toch gewoon een andere uitgever die te lui was om het tokyopop logo van de boekjes af te halen? Niet tokyopop zelf toch?

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Bart »

Vandaag toch nog een pleister op de wonde gekregen, ook al is het niet van Tokyopop zelf.

The Book Depository laat weten dat ik 10% korting krijg op mijn volgende order omdat ze mijn Tokyopop-voorbestellingen (delen 5 en 6 van Tachibana Higuchi's 'Portrait of M & N') niet kunnen leveren.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

Het valt mij nu pas op hoeveel Engelse uitgevers er de laatste tijd gestopt zijn. :?

Gaat het daar echt zo slecht? Of is er gewoon een overaanbod? Ik had toch de indruk dat manga nog steeds populairder wordt...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Tamara »

De markt is de afgelopen jaren een beetje gekrompen, maar een deel van de groei was sowieso al een illusie. Tijdens de goede jaren is de markt zo volgepropt met meuk, dat het leek alsof het beter ging dan eigenlijk het geval was.

Post Reply