TOKYOPOP stopt ermee!

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

Jullie hebben het waarschijnlijk allemaal al wel gehoord: de topman van Tokyopop heeft besloten om de boeken dicht te doen. Tokyopop zal vanaf eind mei geen manga meer uitbrengen in het Engels. De Duitse dochtermaatschappij blijft wel bestaan.
http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... g-division

Reactie van Britt:
Britt_ wrote:Even gewoon stoom aflaten/mijn hartje luchten. Als iemand dit effectief leest: wel proficiat :lol:

Ok ik baal enorm! Maar echt enorm! tokyopop stopt er dus mee wat iedereen al wel zal weten. En geen probleem want ik volg enkel Loveless nog echt bij hen en ik was al van plan de Franse versie een kans te gaan geven.. Maar nu realiseerde ik me: Junjou Romantica wordt bij hun Blu-label uitgegeven. Nee, kan stom zijn maar hier was ik echt een halve dag niet goed van (omdat Nakamura mijn favo mangaka is en ik haar tekenstijl en humor echt geweldig vind!). Ik had echt het gedacht: "En nu ben ik klaar met manga/anime". Ik zat zelfs te denken al mijn manga te verkopen. Ja ik ben drastisch. Junjou wilde ik eventueel ook in het Frans aanschaffen, maar nu komt het ergste. Ze hebben die buiten Japans enkel in het Duits :cry: Echt zo zonde. Tokyopop zou wel de komende weken aangeven wat ze met bepaalde titels gingen doen, dus ik denk dat er in sommige titels toch nog toekomst zit bij een andere uitgever. Ik hoop echt dat Junjou hierbij zit, want anders betekend dit voor mij een serieuze slag in mijn gezicht op mangagebied!

Klinkt almaal mss stom, vooral omdat Junjou een Yaoi manga is. Voor mij betekend deze echt heel veel, vooral omdat ik mij in een bepaald personage helemaal kon herkennen en deze manga (of toen was het nog de anime die ik volgde) mij erg geholpen heeft toendertijd een zwart gat van mijn leven op te vullen. *fingers crossed dat Junjou geadopteerd wordt door een andere uitgever*.

En moest iemand effectief tot hier gelezen hebben: zijn er nog mensen die series bij tokyopop volgden? Hoe kijken jullie hier tegenaan?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Koen »

Tja, sucky natuurlijk, maar ik denk dat iedereen wel al meerdere series heeft gevolgd die zijn stopgezet? Ik volg de Franse markt en daar zijn ook al uitgeverijen failliet gegaan of series stopgezet. Dat is nu eenmaal altijd een risico, en geldt trouwens niet alleen voor manga's maar ook voor strips, tv-series, etc. Niet dat dat het minder erg maakt ma bon, we delen allen dezelfde smart ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

Ik vind het zeer irritant. Ik ben nu aan het nazien hoeveel series van Tokyopop ik volgde, en dat zijn er toch zeker een stuk of 10-15. De meeste waren wel al OOP, maar toch. Nu moet ik de rest waarschijnlijk zo snel mogelijk gaan opkopen...

Het is voor mij ook zeer onverwacht, want het was toch wel een actief bedrijf. Ik kreeg elke week een nieuwsbrief is mijn mailbox, met regelmatig aankondigingen van speciale acties en zo. Ik dacht dat ze goed bezig waren, misschien zelfs van plan om uit breiden; ze hebben zeker niet laten vermoeden dat ze van plan waren om te stoppen. Langs de andere kant hoor je dan weer dat veel van de slechtverkopende series stopgezet werden, maar een totale stop is voor mij toch een verrassing.

Ik vraag me ook af of er nu nog manga op het Boekenfestijn gaan liggen. Die waren bijna allemaal van Tokyopop.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Britt_ »

Haha. Jaj ^-^ Ik vind het gewoon kut dat het altijd bij mij gebeurt. Altijd als ik iets leuk vond werd het stop gezet, ging het failliet of erger, dood. Ik heb nog maar weinig kunnen afronden in mijn leven, vandaar dat ik gewoon heel erg baal omdat ik echt van Junjo ging houden.

Maar idd, we delen almaal dezelfde 'pijn' ^-^

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Koen »

Nu vind ik dit natuurlijk wel erg, maar als hier een gans bedrijf stopt, failliet gaat, hou ik me altijd voor (lees: probeer ik me altijd voor te houden ;)) dat het nog veel erger is voor de werknemers dan voor ons (lees: jullie). Ik vond het bericht hieronder in de VIZ thread veel moeilijker om dragen. VIZ die slechtverkopende reeksen stopzet. Allez, VIZ = Shueisha/Shogakukan en die gaan eens wat series stopzetten, terwijl ze in andere landen uitgeverijen verplichten slechte verkopen te blijven voortzetten. Hum, hum. Hoe gaan ze die politiek aanhouden en kunnen rechtvaardigen op termijn?

Beetje offtopic misschien... Vergeef het mij, in deze tijden van eieren en chocola die uit de lucht komen vallen.
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Britt_ »

Ja ik weet het, was ff heel egoïstisch bezig. Maar ik had echt een kutdag en dan kwam die realisatie. Ok dat praat het niet goed. Ik vind het zeker ook heel erg voor de werknemers. En ook voor de economie in het algemeen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Koen »

Dat mag wel eens he, egoïstisch zijn. En als je al niet speciaal veel reeksen volgt zoals jij, en er stopt één prematuur, dan is het wel héél kut.

Ik ben ook nog niet over bepaalde vroegtijdige stopzettingen heen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Britt_ »

^Uhu, my baby :cry:

Ja vroegtijdige stopzettingen kunnen echt kut zijn. Alle stopzettingen zijn rot. Zeker bij cliffhangers of als een serie net vlot begint te lopen.

NeeNee: Succes met de series die je nog moet ^-^

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

Oh, dit is handig.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_To ... blications
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Tokyopop_titles

Een snelle check leert mij dat er ongeveer 40 series zijn die ik volg(de), en 25 die ik nog wilde lezen/verderzetten. Dat is dus de helft van mijn collectie. *diepe zucht*

Het universum is tegen mij. -_-

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Britt_ »

Dat is echt wel rot NeeNee! Te hopen dat een deel naar andere uitgevers gaat dan..

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Hercule »

deze manga (of toen was het nog de anime die ik volgde) mij erg geholpen heeft toendertijd een zwart gat van mijn leven op te vullen.
Dat had ik met Gintama. Het was de reeks die ik altijd in het ziekenhuis las en de treinreis er naar toe. Het was geen pretje daar maar de humor van Gintama zorgde altijd voor de nodige afleiding.
Vandaar dat ik extra baalde toen ik las dat men juist die reeks stop zet.

Persoonlijk was er trouwens geen een reeks van Tokyopop die ik volgde, ik was van plan aan Deadman wonderland te beginnen maar ik denk niet dat dat nu nog zin heeft.
Heb weinig zin in een volgende School Rumble, Yozakura Quartet, Ichigo 100%, Shana of Gintama.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Weertangel »

Dat is klote om te horen, maar iets wat de verkoper bij de Eppo in Eindhoven laatst zei helpt misschien, hij zei dat het gerucht gaat dat Tokyopop overgenomen wordt door Kodansha! zou resulteren in wat trager uitkomen van volumes maar wel een groter assortiment.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Hercule »

Laat Kodansha eerst maar eens alle titels van Del rey overnemen voor dat men Tokyopop overneemt :?
Image

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Britt_ »

Weertangel, dat zou gewoon betekenen dat Junjou verder gaat en Sekaiichi Hatsukoi toch wordt uitgegeven? Alsook kans dat Loveless eindelijk zijn vervolg krijgt. :o Dat zou geweldig zijn, maar ik hoop er niet teveel op :( geruchten blijven slechts geruchten. Ach tokyopop ging zelf nog de komende weken de toekomst van hun titels 'posten'. Dat hebben ze in elk geval op FB gepost. Nuja fingers crossed en hopen op het beste, maar voorbereid zijn op het slechtste. En hopen dat al die arme stakkerds die hun baan kwijt zijn ergens anders terecht gaan kunnen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Weertangel »

Niettemin, we zien wel hoe het gaat, maar ik probeer positief te blijven, dus niet te veel wanhopen Britt!
Keep on Smiling! :D

Post Reply