TOKYOPOP stopt ermee!

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by MrXarnus »

Is er wel eigenlijk ook maar 1 Amerikaanse manga uitgever waarbij het wel goed gaat (zie de Viz thread)?
Gelukkig gaat het steeds beter met de Europese uitgevers :D .

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Weertangel »

En een nieuw gezicht! welkom!
En, weet jij meer over deze kwestie? we willen allemaal wat goed nieuws horen:)

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by MrXarnus »

Weertangel wrote:En een nieuw gezicht! welkom!
En, weet jij meer over deze kwestie? we willen allemaal wat goed nieuws horen:)
Ik weet het niet zeker maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat een andere uitgever Tokyopop ging overnemen of toch in in ieder geval enkele series.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Bart »

MrXarnus wrote:Ik weet het niet zeker maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat een andere uitgever Tokyopop ging overnemen of toch in in ieder geval enkele series.
Ik neem aan dat je hier naar het Kodansha-verhaal verwijst? Reeksen die Tokyopop uitgaf en in Japan onder Kodansha's hoede verkeren worden of werden stopgezet omwille van de nauwere samenwerking tussen Random House en Kodansha. (Denk o.a. aan Del Rey Manga dat nominaal ook Kodansha werd.)

Dit wordt aangehaald als een van de belangrijkste redenen waarom Tokyopop ermee ophoudt.
Last edited by Bart on Mon Apr 18, 2011 14:14, edited 1 time in total.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Tamara »

/doet de 'ik zei het toch!'-dans.

Dit is geen nieuws. Dit zagen we al in 2009 aankomen. Het verbaast me dat Tokyopop het nog zo lang heeft volgehouden met DJ Milky's wanbeleid.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Een ex-Tokyopoptekenaar over wat er zoal misging binnen het bedrijf: http://speedking.deviantart.com/journal/39894563/
barbapapa wrote:Een beetje achtergrond ivm Tokyopop mss ;) reviews over het bedrijf van mensen die er gewerkt hebben:
http://www.glassdoor.com/Reviews/TOKYOP ... E17364.htm

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

Ik hoop dat Wild Adapter door iemand overgenomen wordt. Die wil ik graag verder lezen, als hij nog doorgaat tenminste.

Vampire Game en King of Thorn ga ik opkopen, Tactics heb ik stopgezet (het is toch niet volledig). Elemental Gelade las ik al half in het Frans, dus dat is geen probleem.

Weet er iemand of Saiyuki Reload volledig is? Ik kan niet vinden hoeveel delen er zouden moeten zijn in het Japans. ('k Weet wel dat er intussen een derde vervolgserie van loopt.)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Koen »

Saiyuki Reload telt 10 volumes en is afgelopen. Is die derde serie misschien Raiden? Die is ook afgelopen na 4 volumes.
motivatiedip. help!

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by SilverOwls »

NeeNee wrote:Ik hoop dat Wild Adapter door iemand overgenomen wordt. Die wil ik graag verder lezen, als hij nog doorgaat tenminste.
Indd. Ik hoop het ook.


Vind het eigenlijk best jammer dat ik Chobits niet compleet heb. grrr :evil:
Image

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Drazic »

SilverOwls wrote:
NeeNee wrote:Ik hoop dat Wild Adapter door iemand overgenomen wordt. Die wil ik graag verder lezen, als hij nog doorgaat tenminste.
Vind het eigenlijk best jammer dat ik Chobits niet compleet heb. grrr :evil:
http://www.darkhorse.com/Books/16-633/C ... dition-TPB

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by NeeNee »

Koen wrote:Saiyuki Reload telt 10 volumes en is afgelopen. Is die derde serie misschien Raiden? Die is ook afgelopen na 4 volumes.
In het Engels zijn er 9. Dan zijn ze dus één volume voor het einde gestopt? Beu zeg. :(

Zijn alledrie de series in het Frans uit?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Brook500 »

De tweede serie is bijna gedaan in 't frans. Het voorlaatste deel kwam vorig maand uit. :wink:
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Tamara »

Is er wel eigenlijk ook maar 1 Amerikaanse manga uitgever waarbij het wel goed gaat (zie de Viz thread)?
Zoals het er nu voorstaat:

Viz: Heeft last van de krimpende markt, maar heeft nog altijd veel sterke producten. Ik denk dat we het ergste van de stopzettingen nu wel gehad hebben.
Vertical: Doet het ondanks de markt prima. Dit heeft alles te maken met hun voorzichtige werkwijze. In het slechtste geval worden releases met een paar maanden vertraagd.
Dark Horse: Kent ook tegenslagen, maar is nog altijd een stabiele uitgeverij. Ze profiteren nu van de nieuwe CLAMP-edities.
Seven Seas: Na was stevig hakwerk in met name de lightnovelcatalogus, staat het bedrijf er nu best aardig voor. Ze zetten zelfs wat series van ADV en Tokyopop voort in de vorm van omnibussen. Seven Seas staat dicht bij de fans en doet z'n best om het fans naar de zin te maken.
Kodansha USA: Heeft grote plannen de Amerikaanse markt en zal deze zomer agressief door proberen te breken met zowel nieuwe series als series uit de oude Del Rey catalogus.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Koen »

Interessant, zo'n overzichtje van de US uitgeverijen. Seven Seas had ik zelfs nog nooit van gehoord... :oops:
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: TOKYOPOP stopt ermee!

Post by Tamara »

Seven Seas was lange tijd een onderdeurtje, maar het is de moeite waard om ze nu in de gaten te houden. Vooral die omnibusuitgaven zijn waar voor je geld. Drie delen manga voor $16,99 of minder? Nice. Het zijn nog eens nette edities ook.

Er zijn er nog een paar, maar die zitten fijn in hun eigen niche en lopen daarom weinig risico. Bandai kiest zoals voor manga gebaseerd op games. Deze zomer geven ze bijvoorbeeld wat Tales of the Abyss-manga uit, waarschijnlijk omdat Tales of the Abyss voor de 3DS dit jaar ook nog zal verschijnen. DMP heerst over het yaoi-segment en heeft dus een groep trouwe lezers die over het algemeen aardig wat geld te spenderen hebben. Koppel dat aan het feit dat hun series kort zijn en relatief lage licentiekosten hebben, en het is wel duidelijk waarom ze het niet slecht doen.

Post Reply