All About Clamp

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: All About Clamp

Post by Koen »

Ik vind crossovers bij Clamp net een nadeel. En net omdat ze zo divers zijn qua genre, onderwerp, doelpubliek... Als ik al zin heb hier en daar een reeks van hen uit te kiezen, moet ik direct bijna hun gehele catalogus aanschaffen om alles ten gronde te begrijpen.
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: All About Clamp

Post by Britt_ »

Hmmm.. Dat begrijp ik volkomen (die punten over de crossovers). Maar, hoe leg ik dit uit? ... hoe ingewikkelder het is, hoe liever ik het heb? Geen idee en misschien ben ik wat vreemd op dit gebied, maar ik wil graag een manga/boek/cursus/eender wat kunnen vastpakken en herlezen en dan zeggen: "he ik ontdek hier iets dat ik vorige keer eigenlijk helemaal zo niet zag". En dat heb ik bij Clamp wel vaak.

Maar ik moet eerlijk zijn, ja de crossovers kunnen ook irritant zijn als je niet echt volledig meebent met andere series.

@Weertangel: Tsubasa kan je echt goed volgen zonder XXXholic eigenlijk ^-^ Misschien de verkeerde van de twee uitgekozen? :lol:
Maar ik herken wel wat je zegt over het einde van XXXholic, dat had ik ook met Tsubasa.

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: All About Clamp

Post by Hinote »

Als ik mij niet vergis zat Legal Drug ook mee in de crossover van Tsubasa en xxxHolic. Of dat was toch de bedoeling.
Bij X vond ik het niet zo erg dat het nog niet afgewerkt is bij maar Legal Drug wel want het verhaal was nog niet eens op gang gekomen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: All About Clamp

Post by Weertangel »

Hinote, ik denk dat het de bedoeling was, want ik heb geen andere connecties naar andere series gezien behalve Tsubasa.

En Britt, ik heb geprobeert Tsubasa te volgen maar het kon me op een gegeven moment niet meer intersant worden...
En in XXXholic zitten echt teveel links naar Tsubasa, wat echt iritant is naar een tijdje...
series eigen verhaal gaat ook bergafwaards zodra Yuuko verdwijnt maar dat terzijde. :(

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: All About Clamp

Post by Hinote »

Het is eigelijk eerder een kleine cross-over met xxxHolic.

Eventjes geripped van wikipedia:
Rikuo and Kazahaya have both appeared in xxxHolic; Watanuki is sent out to purchase a hangover remedy and enters the drugstore where the two work. He sees ghostly images around them and observes that there is some strong bond between the two. Furthermore, the High Moon Urn Yūko Ichihara has obtained in volume 5 from the "anything store" is actually the same vase retrieved by Kazahaya and Rikuo in volume 2 of Legal Drug. It can be also noted that in volume 2, Kazahaya walks through the space between a telephone pole and a wall, as does Watanuki in xxxHolic. So far, characters from xxxHolic have not appeared in Legal Drug.
En ja, Holic gaat inderdaad bergafwaards na Yuuko's verdwijning.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: All About Clamp

Post by Weertangel »

Hinote wrote:Het is eigelijk eerder een kleine cross-over met xxxHolic.

Eventjes geripped van wikipedia:
Rikuo and Kazahaya have both appeared in xxxHolic; Watanuki is sent out to purchase a hangover remedy and enters the drugstore where the two work. He sees ghostly images around them and observes that there is some strong bond between the two. Furthermore, the High Moon Urn Yūko Ichihara has obtained in volume 5 from the "anything store" is actually the same vase retrieved by Kazahaya and Rikuo in volume 2 of Legal Drug. It can be also noted that in volume 2, Kazahaya walks through the space between a telephone pole and a wall, as does Watanuki in xxxHolic. So far, characters from xxxHolic have not appeared in Legal Drug.
En ja, Holic gaat inderdaad bergafwaards na Yuuko's verdwijning.
Dus het zijn eigenlijk meer wat verwijzingen en cameo's, geen wonder dat ik ze niet herkende.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: All About Clamp

Post by Britt_ »

Megaspoiler: Is yuuko niet dood ipv verdwenen? Ze is dood gegaan in sakura en Shaoran hun droom als ik me niet vergis. Ze leeft in elk geval niet meer, deed ze trouwens nooit, haar tijd stond enkel stil tot Clow het over zijn hart kon krijgen haar te laten 'gaan', om het even heel snel uit te leggen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: All About Clamp

Post by Weertangel »

Britt_ wrote:Megaspoiler: Is yuuko niet dood ipv verdwenen? Ze is dood gegaan in sakura en Shaoran hun droom als ik me niet vergis. Ze leeft in elk geval niet meer, deed ze trouwens nooit, haar tijd stond enkel stil tot Clow het over zijn hart kon krijgen haar te laten 'gaan', om het even heel snel uit te leggen.
niettemin, zei was de dame waar de serie om draaide, die het vorm gaf(en die Watanuki het leven zuur maakte :mrgreen: ) nadat ze eruit was is de serie echt bergaf gegaan, teveel gelul zonder vooruitgang....

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: All About Clamp

Post by Britt_ »

Yuuko was ook belangrijk in Tsubasa hoor, maar het draaide niet echt om haar dus we kijken vanuit een ander perspectief mogelijk ^-^
Ik weet wel dat Watanuki ook heel belangrijk is voor Tsubasa. Maar ik ga niet zeggen waarom, moest je de manga nog willen lezen.

User avatar
Gurenn
Posts: 238
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: All About Clamp

Post by Gurenn »

Ik vond het ook jammer dat Yuko stierf, wat het voor mij nog kon redden was dat Domeki en Kohane erin bleven en dat Watanuki cooler werd na haar dood.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: All About Clamp

Post by Britt_ »

En ja hoor, het gerucht dat Clamp legal drug zou gaan herschrijven komt toch uit ^-^

Hopelijk werken ze er nu wel aan tot het een einde heeft? Want het zou oorspronkelijk 15 volumes moeten bevat hebben. En hopelijk krijgen we dan ook een einde voor X/1999 (al was er tevens een gerucht dat het zo verouderd is dat ze ook deze manga willen herschrijven). Oh God laat ze gewoon nog een tweetal volumes einde toevoegen ^-^

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: All About Clamp

Post by NeeNee »

^ Is dat herschrijven of gewoon verdergaan?

Want het artikel zei alleen dat ze opnieuw aan de reeks zouden schrijven.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: All About Clamp

Post by Britt_ »

Wel het maakt mij niet uit, zolang ze hem maar eens gaan vervolledigen ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: All About Clamp

Post by NeeNee »

Britt, kende je Gate 7 al? :)

Nieuwe serie van CLAMP die ik vandaag zag liggen. Ironisch genoeg merk ik nu pas dat ik eerder deze week al een preview in de mail gekregen heb. :lol:

http://www.darkhorse.com/Books/16-367/G ... 07-link-4-

Himechi
Posts: 13
Joined: Wed Nov 16, 2011 12:00
Location: Lede

Re: All About Clamp

Post by Himechi »

Ik ben een redelijk grote fan van Clamp kvind het een redelijk goede groep.

Maar ik moet wel iedereen gelijk vinden dat Tsubasa en XxXHolic echt slechte eindes hebben.
Ze zaten gewoon met die stomme deadline om aan Gate 7 te beginnen en dan ronden ze Tsubasa en Holic gewoon in 123 af...
Ze zijn gewoon te bekend aant worden en hun werk wordt er slordig van.

Maar ik blijf gewoon een gigantisch fan!! Kben niet voor niet naar Japan Expo geweest 2 jaar geleden voor een handtekening te hebben van hun :p

Ik heb al veel gelezen van Clamp en de beste series van hun vind ik toch Clover, RG Veda en Card Captors Sakura.
Aan de crossovers heb ik mij niet echt gestoord maar ik heb ook de twee series tegelijkertijd gelezen dus voor mij was dat niet echt een probleem.

Ik hoop echt dat Gate 7 goed is!!!! Want anders word ik zot..... :robot:

Post Reply