Viz

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Viz

Post by Hercule »

Het lijkt niet goed te gaan met Viz. Waar er vroeger nog twee pagina's stonden met nieuwe manga in de Shonen Jump is het er nu nog maar 1.
Ook zijn een groot aantal titels flink vertraagd. Hayate the Combat Butler komt nu bijvoorbeeld nog maar 2 keer per jaar uit terwijl de serie in Japan ver voorloopt.
Hitman Reborn (toch een van de populairdere series) zal geen vervolg krijgen net als Ichigo 100% waar nog maar 4 volumes van moesten uitkomen (echt een schande).
Ook valt het op dat nieuwe series nog maar zelden een twee maandelijkse release krijgen. Nieuwe Bakuman komt bijvoorbeeld pas in Mei.

Maar wat is jullie mening hierover. Weerhouden het cancellen van series je ervan om een bepaalde reeks bij een bepaalde uitgever te volgen of niet.
En zorgt dit er niet voor dat mensen die geen zin hebben om maanden te wachten de serie op internet verder lezen? Ik kan me goed voorstellen dat terleurgestelde Ichigo 100% fans de reeks via internet verderlezen.
Image

User avatar
Ornitier
Posts: 14
Joined: Sun Jan 02, 2011 22:12
Location: Nederland

Re: Viz

Post by Ornitier »

Wat vervelend zeg. Dit was eerder ook al zo met Tokyo Pop, ergers zelfs, en nu kan ik mijn Getbackers serie niet compleet maken. Hitman Reborn zou toch wel een van mijn potentiële aankopen worden, maar als het betekent dat ik deze serie niet compleet kan maken, laat dan maar zitten. Ik hoop niet dat hetzelfde met Kekkaishi gaat gebeuren.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Viz

Post by Ash Ketchum »

Ik zou voorlopig je niet al te veel zorgen maken, huidige Viz heeft tot nu alle series afgemaakt die ze zijn begonnen. Zelfs manga met afgrijselijke verkoopcijfers als Firefighter! Daigo of Fire Company M en Saint Seiya.

En met afgrijselijk bedoel ik bijvoorbeeld dat Daigo, een serie van 20 volumes, in totaal (dus de hele serie) minder dan 2000 delen heeft verkocht.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Viz

Post by barbapapa »

Ash Ketchum wrote:Ik zou voorlopig je niet al te veel zorgen maken, huidige Viz heeft tot nu alle series afgemaakt die ze zijn begonnen. Zelfs manga met afgrijselijke verkoopcijfers als Firefighter! Daigo of Fire Company M en Saint Seiya.

En met afgrijselijk bedoel ik bijvoorbeeld dat Daigo, een serie van 20 volumes, in totaal (dus de hele serie) minder dan 2000 delen heeft verkocht.
Heh, cool om te weten dat ik welgeteld 1% van alle gedrukte Daigo boekjes heb dan. 8)
Last edited by barbapapa on Thu Feb 10, 2011 10:28, edited 1 time in total.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Viz

Post by Hercule »

2000 is echt niet veel. Dat is wel netjes dat ze die serie hebben afgemaakt.
Vraag me alleen wel of dat niet in een periode was toen het nog beter ging met Viz.
Laatst hebben ze ook een groot aantal medewerkers moeten ontslaan en in 2009 is de prijs van manga verhoogd.
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Viz

Post by barbapapa »

Hercule wrote:2000 is echt niet veel. Dat is wel netjes dat ze die serie hebben afgemaakt.
Vraag me alleen wel of dat niet in een periode was toen het nog beter ging met Viz.
Laatst hebben ze ook een groot aantal medewerkers moeten ontslaan en in 2009 is de prijs van manga verhoogd.
Ik denk dat ze gewoon verplicht waren van Shogakukan die reeks volledig uit te geven, omdat de Japanners er zo trots op waren indertijd. (en terecht ook wel)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Viz

Post by Tamara »

Ash Ketchum wrote:Ik zou voorlopig je niet al te veel zorgen maken, huidige Viz heeft tot nu alle series afgemaakt die ze zijn begonnen. Zelfs manga met afgrijselijke verkoopcijfers als Firefighter! Daigo of Fire Company M en Saint Seiya.

En met afgrijselijk bedoel ik bijvoorbeeld dat Daigo, een serie van 20 volumes, in totaal (dus de hele serie) minder dan 2000 delen heeft verkocht.
Die tijden zijn ondertussen ook voorbij, maar dat betekent niet dat we ons echt zorgen moeten maken. De bubbel is gebarsten en de uitgeverijen die te actief zijn geweest, moeten nu het kaf van het koren scheiden. Vooral Viz en Tokyopop dus. Viz zal niet snel series stopzetten, maar zal wel voorzichtiger zijn met het beginnen aan langere series en het uitgeefschema vertragen.

Ik denk dat ze gewoon verplicht waren van Shogakukan die reeks volledig uit te geven, omdat de Japanners er zo trots op waren indertijd. (en terecht ook wel)
Nah, die Japanners zijn op veel trots, maar zo trots zijn ze nu ook weer niet. Dit was meer een belofte van Viz aan hun lezers. Dat kon toen ook nog. In de tijd van Daigo werd gewoon van alles gepubliceerd en werd vooral naar de totale verkopen gekeken. De Daigo's en Seiya's werden wel gecompenseerd met de Inu Yasha's en Naruto's. Nu moet elke serie zichzelf bewijzen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Viz

Post by Weertangel »

Nou, laten we hopen dat ze alles nog compleet maken,want ik wil Ichigo 100% toch wel compleet hebben!!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Viz

Post by Britt_ »

Ik volg eigenlijk enkel Ouran bij Viz. Oh god laat ze die alsjeblieft afmaken, Het zijn niet veel volumes meer! Maar het ziet er voor die serie wel goed uit gezien er nieuwe releases gepland zijn. Verder is het inderdaad wel rot dat ze bepaalde series gewoon cancelen of niet meer verder vertalen zoals bij Tokyopop gebeurt is (wacht nog steeds op Loveless 9 en KH II 3 en 4). Ik hoop dat ze dan op zijn minst door een andere uitgever opgepakt worden.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Viz

Post by Hercule »

Gintama en Shakugan no Shana zijn ook gecancelled.
Gaat lekker met Viz.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Viz

Post by Kira »

Gingen die dan zo slecht?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Viz

Post by MrXarnus »

Zolang ze de rechten op de populaire shonen's als Naruto enz. hebben zal Viz niet snel verdwijnen denk ik.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Viz

Post by Hercule »

Kira wrote:Gingen die dan zo slecht?
Blijkbaar. Ik vind het alleen wel een beetje de schuld van Viz zelf.
Hun best verkopende reeksen (Naruto, Bleach en Yu-Gi-Oh) staan iedere maand op de Shonen Jump cover en ook in het blad zelf wordt volop promotie gemaakt maar over Gintama is in het blad geen een keer gesproken.
Een heel klein beetje reclame maken (zoals bij het toen teleurstellend verkopende One Piece) had geen kwaad gekund en iedere maand Naruto of Ichigo op de cover van de SJ begint eentonig te worden.
Zolang ze de rechten op de populaire shonen's als Naruto enz. hebben zal Viz niet snel verdwijnen denk ik.
Over Viz zou ik me geen zorgen maken. Naruto en Bleach alleen al zijn genoeg reden dat Viz zal blijven bestaan.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Viz

Post by Tamara »

Viz is nu aan het leren dat je series individueel moet promoten als je wilt dat ze slagen. Dat doen ze nu aardig met de IKKI-titels en het nieuwe Shounen Sunday-assortiment, maar voor veel Shounen Jump-titels is het te laat.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Viz

Post by Hercule »

maar voor veel Shounen Jump-titels is het te laat.
Voornamelijk voor titels die onder de Shonen Jump Advanced tak vallen.
Hieronder staan de titels die men op dit moment uitgeeft en die gevaar lopen:

Blue Exorcist
Bobobo-bo Bo-bobo SJ Advanced Edition
Claymore
D.Gray-man
Eyeshield 21
Genkaku Picasso
Hunter x Hunter
I"s
JoJo's Bizarre Adventure
Kurohime
NORA: The Last Chronicle of Devildom
Ral Ω Grad
Reborn! (Gecanceld)
Rosario+Vampire: Season II
Strawberry 100%
Ultimate Muscle

De lijst zal misschien niet helemaal 100% kloppen want sommige reeksen zijn misschien al voltooid maar je kunt er zeker van zijn dat een groot aantal van de bovenstaande reeksen niet afgemaakt zal worden.
Voor geen van deze reeksen wordt ook maar een enkele vorm van reclame gemaakt in wat voor vorm dan ook.
Image

Post Reply