Bleach vs Naruto vs One Piece

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke is de beste?

Bleach
3
16%
Naruto
5
26%
One Piece
11
58%
 
Total votes: 19

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by NeeNee »

De "Grote Drie" van het moment. Waarom zijn ze zo populair? Wat zijn de voornaamste gelijkenissen en verschillen? En welke vind je zelf de beste, en waarom?

Geen scheldpartijen, please. :P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Brook500 »

Voor mij is het overduidelijk, met enorme voorsprong :) , One Piece.

One Piece is namelijk de betere omdat het qua verhaallijn enorm goed ineenzit. De personages zijn leuk om te volgen & ook 't feit dat de plotdevelopment beter & beter wordt, maakt van deze shonen een meesterwerk.
Als er leden zijn die de serie up-to-date volgen, kunnen mijn reden zeker begrijpen. :wink:
Iedere arc van OP is niet onbelangrijk voor het verhaal. Er gebeurt altijd wel iets waardoor de lezers daarna grote ogen zullen trekken.

Naruto is ook een goede shonen. De personages zijn goed uitgewerkt & het verhaal is zeker interessant.
Maar na deel 44 zijn er nog maar een paar goede momenten & voor de rest is het momenteel enorm irriterend: veel te lange 1-tegen-1-gevechten & dan nog iets waar ik de forumleden die niet up-to-date zijn kan over vertellen.
Het is zowat een serie met ups & downs.

Bleach tenslotte was bij mij een zeer goede shonen, ik vond hem destijds zelfs op momenten beter dan Naruto. Maar na deel 20 was het verhaal wat verzwakt (alhoewel de training met de vizards nog leuk was). het enigste leuke na deel 20 waren de gevecht tegen de Espadas in de Heco Mundo-arc (ondanks het feit dat die arc heel lang geduurd heeft).
En dan kwam de grote Aizen-battle eraan. En dan maakte Bleach een enorme vrije val naar beneden. De plotdevelopment was zoek, duurde nog langer dan anders & Kubo was precies maar wat aan 't tekenen voor de serie onnodig te doen uit te strekken.
Ik heb nu eigenlijk nog maar één reden waarom ik deze serie volg & dat is namelijk omdat ik gewoon het einde ervan wil weten. (Ook al gebeurd het pas na 50 jaar :P )
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Berserker500 »

Ik ben het met Brook eens dat One Piece overduidelijk de beste is.
Het heeft zeer goed uitgewerkte personages en ik heb me nog nooit verveeld in deze reeks.
De plot wordt steeds beter en je hebt nooit van die super lange gevechten zoals in Naruto of Bleach.
One Piece blijft na zoveel delen nog altijd de meest spannende reeks van de 3 om te volgen.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Edward »

Wat ik zelf een opvallend verschil vind is dat bijvoorbeeld Bleach, een serie is die een verhaallijn (bijv. hueco mundo arc) over zoveel volumes kan uitsmeren..
Je hebt 20 volumes nodig om een hele arc door te komen, dat vind ik toch gruwelijk veel :lol: ... Bij Naruto merk ik daar zelf vinden van, maar Naruto
is voor mij ook een stukje nostalgie, ik volg die serie sinds chapter 240 ofzo... ik lees al 300 chapters wekelijks (dat is verdorie 6 jaar al). Bleach ben ik pas later
aan begonnen.

One Piece vind ik meer bijzonder omdat het creatieve ludieke personages voorwerpen etc heeft. En One Piece heeft een bepaald niveau van droge humor die Bleach en Naruto
minder hebben. One Piece heb ik een tijd aan de kant laten liggen, meer omdat de serie al zo lang was en ik al zoveel series volgde :lol: ... Sinds de uitgave van Glénat (je had toen
die promopacks van 2 delen voor 9.95) ben ik ermee begonnen, deel 1 t/m 7 ineens. Maar wat een heerlijke serie...

Op dit moment zeg ik nog Naruto, maar gezien de development van One Piece, zou het vast niet lang meer duren totdat die mijn favoriet wordt :lol: :lol:

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Tamara »

One Piece. Constante kwaliteit, goede mix van actie, avontuur en humor en het neemt zichzelf niet te serieus.

Bleach was leuk, de eerste vijftien delen of zo, maar sinds we de we de dertig gepasseerd zijn, heb ik eigenlijk geen flauw idee meer waat Tite Kubo mee bezig is. Hijzelf waarschijnlijk ook niet. Hij introduceert constant personages, maar weet vervolgens niet meer waar hij ze moet laten.

naruto, ja, het is wel goed, maar ik heb het gevoel dat de serie zichzelf soms te serieus neemt. Dat maakt het voor mij moeilijker om de drama serieus te nemen. Wat nogal een groot probleem is, aangezien het dramagehalte sinds vlak voor de timeskip behoorlijk hoog is.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by pietel »

One Piece tekenstijl is veruit het lelijkst, maar ook het creatiefst. Dankzij de zeer typische stijl, krijgt de wereld van One Piece een heel eigen karakter. En zijn de personages zeer geschikt voor humor.
Naruto heeft een hele mooie tekenstijl, gedetailleerd en toch helder.
Bleach heeft vooral een coole stijl, hoekig en dynamisch.

One Piece is veel meer gericht op alle leeftijden. Het is feel-good en heel braaf. De verhalen en motieven zijn vaak heel eenvoudig.
Naruto is iets donkerder, iets gewelddadiger, maar heeft dankzij het vrolijke onbekommerde hoofdpersonage een tof evenwicht gevonden.
Bleach is een typische jongensserie. coole kerels en mooie meisjes en de meest gewelddadig van de drie.

hmm ik wil nog wel een paar verschillen zoeken, maar ik heb een deadline voor een ontwerp... :crazy:
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Wimpuls »

Van de drie vond ik Naruto de meest vloeiende reeks om mee te beginnen. Maar zoals ik hier al een paar keer hoorde: de schwung gaat eruit. Na het gevecht om Konoha is er enkel nog de jacht op Sasuke. Los van alle zijverhaaltjes komt het daarop neer. Er komt een soort troosteloze, kille sfeer over het verhaal. Alle onschuld is verloren, mja. Dat geeft een heel andere smaak aan die anders kleurrijke gevechten. 'Halt, snodaard! Wij vechten voor het concept 'Konoha' , een dorp dat intussen herleid is tot een gat in de grond en waarvan de helft van het bestuur eigenlijk tegen ons is. En onze vriend van weleer wil het vernietigen en heeft in sommige opzichten meer dan gelijk.' Naruto is de sarariman, Sasuke de deadline. Toffe boel. En toch zal ik het voorlopig blijven lezen, puur om het vervolg te weten.

Bij Bleach had ik iets meer moeite om er in te komen: ik had de eerste paar anime-episodes gezien en op basis daarvan de reeks onterecht afgeschoten. Maar de stijl, de humor, het tempo, de personages: alles zat goed tot en met de Soul Society arc. Maar daarna... B-personages die plots een paar hoofdstukken in de kijker staan, een heel blik nieuwelingen, veel gezwets... Weg tempo, weg Wim.

One Piece heb ik het langst van de drie genegeerd. En zoals zo vaak: onterecht :) . Ik denk dat ik pas van Arlong en co dacht van: 'he, dit is echt goed'. Los van alle superkrachten en epische gevechten is het verhaal zo veel menselijker dan de andere 2. 'Goed, eerst een stukske eten, en dan zullen we verder zien.' Prachtig! De humor is ook zo eigenzinnig, de personages zijn goed uitgewerkt,... Elke boekje straalt gewoon plezier uit.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Koen »

Het is nooit eenvoudig reeksen te vergelijken… Ik heb ook al veel meer gelezen van Naruto dan van One Piece en Bleach die ik nu pas ontdek met de NL-versie. Ik ga dus eerlijkheidshalve de eerste 10 à 15 volumes vergelijken. En dan vond ik Naruto de leukste lectuur. Bleach komt traag op gang, heeft dan enkele sterke volumes maar ik merk nu al dat het op de lange duur niet m’n favoriet zal blijken (repetitieve, lange gevechten en een overdaad aan personages). One Piece komt niet echt traag op gang maar wel redelijk saai. De eerste tien volumes waren goed maar hadden nu ook geen overtuigend wow-effect op mij. Alleen merkte ik bij de Arlong arc al goede punten en leek de nieuwe arc in volume 11 me wel enorm te bekoren. Te bekijken hoe dit evolueert. Naruto vond ik de eerste volumes veel te klassiek, maar puur op leesplezier was het wel m’n favoriet van de drie. Ook Naruto wist me niet volledig te overtuigen dus, maar bij gebrek aan instant favoriet wint Naruto alsnog het pleit. In Naruto worden de minpunten van het begin echter hoe langer hoe meer uitvergroot (drama, ernst, Kishimoto’s personages nemen zich allemaal zo fucking serieus). Op termijn geef ik dus enkel One Piece een kans zich nog te bewijzen als reeks die me écht overtuigt. Maar dat valt nog af te wachten.

In het genre van erg klassieke avontuurlijke actieshonen vind ik HXH, Dragon Quest, Dragon Ball en waarschijnlijk nog enkele andere die me nu ontgaan in elk geval veel betere manga’s dan de drie huidige toppers. Om dan nog maar te zwijgen van de titels die buiten het actie/avontuur genre vallen.
motivatiedip. help!

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Gilles »

Ik koop ze alle drie in het Nederlands... Maar ik weiger een keuze te maken.
Het is een jaar geleden dat ik nog One Piece las, waardoor ik een stuk van het verhaal vergeten ben en sowieso nog veel te gaan heb. Naruto vind ik leuk, en lees ik wel liever dan Bleach.

User avatar
Ornitier
Posts: 14
Joined: Sun Jan 02, 2011 22:12
Location: Nederland

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Ornitier »

Vond ze alledrie supergoed beginnen, maar Bleach is echt downhill gegaan in mijn ogen. Om nu weer opnieuw met een verhaal te beginnen na een saaie arc waarin ik hoopte dat alles nu duidelijk zou worden is toch echt geen goed idee in mijn ogen. Maar ja, aangezien de serie zo populair is zou het stom zijn om al te stoppen... kwantiteit boven kwaliteit. :(

Naruto begint me nu zo langzamerhand ook te vervelen en de tekenstijl is er door de jaren heen zeker niet beter op geworden. :(

One Piece vind ik nu nog steeds zo goed als het was. Het lijkt misschien een oneindigende verhaallijn, en de formule van bad guys vechten, sterker worden, en nog meer bad guys bevechten wordt wel telkens herhaalt, maar er is genoeg vernieuwing, en het blijft gewoon interessant en grappig. One Piece blijft innovatief en is daarmee nog steeds mijn grote favoriet.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by barbapapa »

Ik vind niet dat Bleach en Naruto veel weerwerk weten te bieden aan One Piece.
Zelf Dragonball vervalt na de grote timeskip in uitrekken en repetitieve gevechten zonder enige emotionele inhoud.
One Piece weet het beste fris te blijven, als langste van ze allemaal.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Brook500 »

barbapapa wrote:Ik vind niet dat Bleach en Naruto veel weerwerk weten te bieden aan One Piece.
Zelf Dragonball vervalt na de grote timeskip in uitrekken en repetitieve gevechten zonder enige emotionele inhoud.
One Piece weet het beste fris te blijven, als langste van ze allemaal.
:D Mooie woorden van jou, Barbapapa. 8)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by NeeNee »

Als ik moest kiezen, zou ik eigenlijk moeten zeggen dat ik Bleach het beste vind. In het begin was ik daar af en toe behoorlijk van onder de indruk, vooral als je van die wow-momenten hebt zoals waar Ichigo met zijn zwaard slaan en de volgende pagina zie je pas dat de hele grond openligt. Of als je via korte flashbacks stukje bij beetje de actergrond van een personage te horen krijgt terwijl hij op de voorgrond aan het vechten is... zulke momenten vind ik goed, en dat zie je bij One Piece niet, of veel te weinig (Naruto volg ik niet echt, maar volgens de paar albums die ik gelezen heb komt het daar ook niet echt voor).

Daar komt bij dat One Piece eigenlijk een beetje te onnozel is naar mijn smaak. Ik houd meer van woordspelingen dan van slapstick, en dan is Bleach toch nog net iets subtieler. Dit is natuurlijk gebasseerd op de eerste 15 delen of zo, daarna gaat Bleach zwaar achteruit en heb ik One Piece nog niet gelezen (kom óp, Glenat)... en volgens wat ik hier gelezen heb, wordt het alleen nog maar slechter, dus ja. :mrgreen:

En toch hoop ik dat ik vanavond Bleach 35 in mijn bus vind. Hij zou opgestuurd moeten zijn...

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by pietel »

NeeNee wrote:.. en volgens wat ik hier gelezen heb, wordt het alleen nog maar slechter, dus ja. :mrgreen:
grapje? of probeert ge gewoon dit topic leven in te blazen?

wel ja, als ge shonen leest voor de gevechten, dan is Bleach een goeie keus. De gevechten zijn daar oneindig. en de power-ups ook.
Dat moet je Tito Kube wel nageven, hij kan coole gevechten tekenen. maar hij valt snel door de mand als je er een deftig verhaal achter zoekt.

Misschien is de grootste troef van Bleach wel de "drive". Het is onmogelijk om te genieten van één Bleach-hoofdstukje (er gebeurt ook te weinig),
je moet er ineens tientallen lezen, steeds verder opbouwend naar grotere climaxen.
One Piece bouwt veel trager op en biedt in elk hoofdstukje wel een beetje drama, een beetje humor, een kleine revelatie...
oh lap nu ben ik toch op uw provocatie ingegaan.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by NeeNee »

pietel wrote:
NeeNee wrote:.. en volgens wat ik hier gelezen heb, wordt het alleen nog maar slechter, dus ja. :mrgreen:
grapje? of probeert ge gewoon dit topic leven in te blazen?

wel ja, als ge shonen leest voor de gevechten, dan is Bleach een goeie keus. De gevechten zijn daar oneindig. en de power-ups ook.
Dat moet je Tito Kube wel nageven, hij kan coole gevechten tekenen. maar hij valt snel door de mand als je er een deftig verhaal achter zoekt.

Misschien is de grootste troef van Bleach wel de "drive". Het is onmogelijk om te genieten van één Bleach-hoofdstukje (er gebeurt ook te weinig),
je moet er ineens tientallen lezen, steeds verder opbouwend naar grotere climaxen.
One Piece bouwt veel trager op en biedt in elk hoofdstukje wel een beetje drama, een beetje humor, een kleine revelatie...
oh lap nu ben ik toch op uw provocatie ingegaan.
Ik had het over Bleach, hoor, niet over One Piece. :) Je laat je een beetje te rap provoceren.

Al vind ik Bleach het beste in het begin, ook ik moet toegeven de steeds langer wordende gevechten de reeks geen deugd doen, en als ik hier dan dingen lees als "na het einde van de Hueco Mundo arc gaat het verhaal echt achteruit" (terwijl ik daar nog niet eens zit), dan vrees ik voor de toekomst. Het verbaast me dan ook dat de reeks nog steeds zo populair is.

Post Reply