Bleach vs Naruto vs One Piece

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke is de beste?

Bleach
3
16%
Naruto
5
26%
One Piece
11
58%
 
Total votes: 19

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Brook500 »

ook ik moet toegeven de steeds langer wordende gevechten de reeks geen deugd doen, en als ik hier dan dingen lees als "na het einde van de Hueco Mundo arc gaat het verhaal echt achteruit" (terwijl ik daar nog niet eens zit), dan vrees ik voor de toekomst. Het verbaast me dan ook dat de reeks nog steeds zo populair is.
Dat blijft voor mij ook een raadsel. :?
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Weertangel »

Zullen wel teveel fans hebben die het einde TOCH willen weten.... :?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Zullen wel teveel fans hebben die het einde TOCH willen weten.... :?
Ik volg de reeks ook nog altijd omdat ik wel eens nieuwsgierig ben naar 't einde. Niet als fan maar als mangaliefhebber. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by NeeNee »

Het einde lijkt mij nochtans vrij evident, nee? Het goede wint altijd. :mrgreen:

Maar daarom wil je 't natuurlijk nog wel lezen.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Hercule »

Dat blijft voor mij ook een raadsel.
Bleach is vooral erg populair in Amerika. In Japan verkoopt de manga nog steeds erg goed maar in de ranking van de Shonen Jump bungelt Bleach al een tijdje bij de laatste 10.
Al zou het feit dat een zekere shinigami met wit haar al een tijdje niet in de manga zit hier iets mee te maken kunnen hebben.
Zullen wel teveel fans hebben die het einde TOCH willen weten....

Ik lees het omdat ik het nog steeds leuk vind :lol:
Naruto vind ik op dit moment iets leuker maar van alle Shonen manga staat Bleach voor mij op de tweede plek.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by pietel »

Afgelopen week is van elk van deze series een nieuw volume uitgekomen in Japan, een shonen-topweek. Ter referentie de top 6 van het aantal verkochte manga die week..
1. One Piece 63 2,119,401
2. Naruto 57 716,937
3. Hunter x Hunter 29 693,458
4. Bleach 51 400,346
5. Bakuman 14 318,535
6. Katekyo Hitman Reborn! 35 231,321

Op zich zijn deze verkoopscijfers niet zo verschillend van vorig jaar. One Piece is serieus gegroeid omdat het heel wat media-aandacht heeft gekregen door de records die het breekt en de succesvolle 10de film.
Bleach is een beetje aan het wegzakken, maar is nog altijd heel populair. Enkel een supertopreeks zoals HxH scoort meer, de rest beduidend minder.
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Marv »

Is Bakuman een shounen? Nog niet verder dan het eerste hoofdstuk gelezen maar ik kan wel inzien dat de structuur van obstakel => Jezelf overstijgen => overwinning => ... daarin voorkomt.

Anyway, voor zover ik de manga gelezen heb van de 3 "grote" reeksen, heb ik het meeste plezier gehad aan One Piece. Het was fris, origineel, grappig,... Naruto vond ik ook heel leuk en ondanks de anime al gezien te hebben, wist de manga me nog te raken.
Bleach vind ik overduidelijk de zwakste. Begint heel erg goed, manga en anime, maar na Soul Society gaat het zo hard bergaf dat ik de reeks heb opgegeven. Echt bagger².
De Naruto anime met zijn fillers is om de haren van uit te trekken en ook al zit het verhaal goed ineen (Kishimoto heeft ver vooruit gedacht of is enorm goed in verhaallijnen aaneenplakken) het niveau van de dialogen en moraallessen zijn echt voor 10-jarigen geschreven. Dat irriteert nu wel wat.
One Piece wil ik nog altijd opnieuw lezen maar dan in het Japans. Spijtig genoeg een van de langste reeksen dus het zal niet voor binnenkort zijn. De engelse volumes werden me ook te duur dus die heb ik verkocht met spijt in het hart. :P
En andere shounens zoals HunterXHunter en Kekkaishi vind ik ook wel heel erg goed.

Nu ja, ik krijg met de jaren minder en minder geduld voor shounen reeksen. Bij de nieuwere reeksen zie je zo goed dat alle verhaal-elementen volgens de conventies geschreven worden en zelfs de hoofdpersonages bitter weinig originaliteit bevatten (om maar te zwijgen over de verplichte stereotypes in nevenfiguren). Het uitzicht van de manga mag dan wel veranderen, het blijft dezelfde rommel in een ander jasje. Dat is wel hard gezegd natuurlijk maar het is dan ook een genre voor kinderen dus dan valt dat te vergeven. En ondanks het doelpubliek zijn er toch een pak kwalitatieve reeksen imo.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by The Donkey »

geweldig om te zien daar hier One Piece er wel bovenuit torent:P
in de UK was One Piece echt zwaar onpopulair...
njaa zelfde geld volgens mij voor de VS.

vrienden van gamen die ik ken en rond de 30 zijn zijn vaak wilt van One Piece, echt grappig om te zien dat er juist een iets ouder publiek mee gepakt word:P

Naruto is een waardige 2e en zou die serie zeker niet willen zien verdwijnen. bleach daar in tegen kan me momenteel niet veel boeien en volgens mij met mij steeds meer mensen:P

noot
Posts: 47
Joined: Sun Jul 09, 2006 21:54

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by noot »

-
Last edited by noot on Wed Jul 05, 2017 9:16, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by NeeNee »

^ Dat is ook de reden waarom ik Bleach nog steeds volg. Maar Pietel heeft gelijk, de reeks is eigenlijk niet geschikt om per volume te lezen. Vroeger kocht ik ook vaak meerdere delen tegelijk, maar ik heb ze ingehaald.

One Piece maakt nog steeds weinig indruk op mij, vreemd genoeg. Ik lees het wel, maar ik vond Bleach in het begin toch veel beter. Ik zit natuurlijk ook nog niet zo ver (en als het aan Glénat ligt, zal dat nog heel lang zo blijven).

Naruto heb ik nooit echt gevolgd, maar aangezien we het nu zowaar op tv :shock: krijgen, zal ik het maar eens een kans geven... :mrgreen:

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by PrIEsTER »

Naruto is een must :D Het verhaal blijft boeien en zit sterk ineen. In het begin moet je je wel kunnen verzoenen met het feit dat het hoofdpersonage een irritant, hyperactief eikeltje is (= One Piece). Maar je begint veel sneller mee te leven met zijn problemen dan in Bleach en OP. Ook zitten er vele supersterke confrontaties tussen.

PS Neenee: Brook verkoopt zijn Naruto's :wink:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by Brook500 »

PrIEsTER wrote:PS Neenee: Brook verkoopt zijn Naruto's :wink:
Ik heb de eerste 16 delen nog TK. Voor meer info mag je altijd een pm'tje sturen. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:
PrIEsTER wrote:PS Neenee: Brook verkoopt zijn Naruto's :wink:
Ik heb de eerste 16 delen nog TK. Voor meer info mag je altijd een pm'tje sturen. :wink:
Ik ben niet direct van plan om de manga te gaan lezen, hoor. :) Ik ga wel de anime een beetje volgen, eens zien of het echt zo indrukwekkend is als ze zeggen. :wink:

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:^ Dat is ook de reden waarom ik Bleach nog steeds volg. Maar Pietel heeft gelijk, de reeks is eigenlijk niet geschikt om per volume te lezen. Vroeger kocht ik ook vaak meerdere delen tegelijk, maar ik heb ze ingehaald.

One Piece maakt nog steeds weinig indruk op mij, vreemd genoeg. Ik lees het wel, maar ik vond Bleach in het begin toch veel beter. Ik zit natuurlijk ook nog niet zo ver (en als het aan Glénat ligt, zal dat nog heel lang zo blijven).

Naruto heb ik nooit echt gevolgd, maar aangezien we het nu zowaar op tv :shock: krijgen, zal ik het maar eens een kans geven... :mrgreen:
lol geen wonder dat One Piece je niet veel doet, als je Naruto niet eens geprobeert hebt:P
dan zijn die super mainstream shonen manga's gwn niet je ding.
bij mij (en iedereen die ik ken die One Piece gelezen/gezien heeft) was ik na een paar afleveringen al verkocht:P
maar ik moet toegeven dat de serie onweis veel beter word als ze naar arabasta gaan, dan zijn ze eindelijk klaar met het introduceren van nieuwe personages en hun achtergrond verhaal (was leuk, begrijp het niet verkeerd, maar het miste wat spanning:P)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach vs Naruto vs One Piece

Post by NeeNee »

the donkey wrote: lol geen wonder dat One Piece je niet veel doet, als je Naruto niet eens geprobeert hebt:P
dan zijn die super mainstream shonen manga's gwn niet je ding.
Ik heb één volume geprobeerd. Maar ik vond het een beetje vergezocht allemaal.

En ik volg wel Bleach, Dragon Ball, Yu-Gi-Oh, Black Cat, Inuyasha, YuYu Hakusho, Kekkaishi, Blue Ecorsist, etc. Dus mainstream shonen zijn wel degelijk mijn ding. :wink:
bij mij (en iedereen die ik ken die One Piece gelezen/gezien heeft) was ik na een paar afleveringen al verkocht:P
maar ik moet toegeven dat de serie onweis veel beter word als ze naar arabasta gaan, dan zijn ze eindelijk klaar met het introduceren van nieuwe personages en hun achtergrond verhaal (was leuk, begrijp het niet verkeerd, maar het miste wat spanning:P)
Ik zal de uitzondering zijn die de regel bevestigt. :mrgreen:

Nee, sorry, ik vind het wel leesbaar, maar het staat absoluut niet bij mijn favorieten. Het is gewoon een beetje te onnozel naar mijn smaak. Ik houd wel van random humor in alle soorten situaties, maar het moet subtiel zijn, geen slapstick.

Post Reply