Favoriete mangatekenaar

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Favoriete mangatekenaar

Post by Brook500 »

Naar aanleiding van de topic favoriete mangaka, is hier de topic favoriete mangatekenaar.
Wie zijn voor jullie de beste qua tekenstijl?

Mijn favorieten:

Oh Great! : Met Air Gear weet hij de vrouwelijke personages knap weer te geven. Zijn eerdere topper (nu reeds gedaan) Tenjo Tenghe was in 't begin wel wat minder, maar hij evolueerde er toch heel snel in.

Obata Takeshi: Hikaru No Go, Death Note, Bakuman. Allemaal toppers in shonenmanga & één van dé tekenstijlen in dit genre. Obata weet de lezer te imponeren met z'n tekenstijl. Vooral de manier hoe hij de kledij van de personages kan tekenen kunnen maar weinige hem nadoen. Kentaro Yabuki (Black Cat, To Love Ru), waarvan Obata z'n senpai was, komt het dichtst in de buurt.
Ook Obata's idee over kledingstijl & accessoires zijn briljant.

Kentaro Miura: Hoe hij alles in detail kan tekenen, verbluffend. In Berserk heeft hij dat zovele malen bewezen. Vooral die draak was prachtig.

Oku Hiroya: Gantz. Als zijn tekenstijl in deze serie niet zo goed was, dan was 't maar een saaie reeks geweest voor mij.

Konomi Takeshi: In Prince Of Tennis was de tekenstijl één van de kleppers. Maar buiten dat had de reeks nog andere sterkere punten.

Inoue Takehiko: Vagabond. Een realistische tekenstijl die iedere liefhebber van chanbaraseries moet gezien hebben.

Katsura Masakazu: Iedere serie die hij op papier tekend heeft een prachtige tekenstijl. Vooral de vrouwelijke personages. Ook Kawashita Mizuki's tekenstijl is hier ook passend bij.

Yoshizumi Wataru & Watase Yuu: Beide zeer getalenteerd in de shojowereld.

Hier is ook een link naar de topic favoriete mangaka: viewtopic.php?f=4&t=300
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Favoriete mangatekenaar

Post by Berserker500 »

Hiro Mashima mag je ook zeker niet vegeten want ik vond de art in Fairy Tail toch altijd zeer goed.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Favoriete mangatekenaar

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Hiro Mashima mag je ook zeker niet vegeten want ik vond de art in Fairy Tail toch altijd zeer goed.
Dito. :)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Favoriete mangatekenaar

Post by Weertangel »

Persoonlijk kijk ik nooit naar de tekenaars van comics/manga, en laat ik het resultaat liever voor zich spreken, al zal ik meestal wel een serie bekijken als ergens staat"van de tekenaar van" gewoon om te zien of het ook zo geslaagd is als zijn vorige serie.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Favoriete mangatekenaar

Post by barbapapa »

ik had ze pas al eens in een andere topic gepost
Masakazu Katsura: ik heb het op old school, klassieke tekeningen, dit in combinatie met zn vrouwelijk schoon maakt hem moeilijk te vergeten
Shinkichi Katoh: gewoon vreselijk sterke tekenaar
Taiyou Matsumoto: herdefiniëert voortdurend zn eigen stijl, en Takemitsu Zamurai is echt een pareltje. Ontzettend sterk ook in "actie" weer te geven. Dichter bij animatie geraken tekeningen gewoon niet.
Minoru Furuya: er is niemand die grappigere gezichtsexpressies kan tekeningen

noot
Posts: 47
Joined: Sun Jul 09, 2006 21:54

Re: Favoriete mangatekenaar

Post by noot »

-

Post Reply