Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

GTO 6

Onizuka moet een examen afleggen om toch nog als leerkracht te kunnen blijven werken door de verkeerde houding bij de leidster van de ouderraad.
Bij 't examen moet hij wel, voor hem dan toch, een bijna onmogelijke resultaat behalen.
Azusa wil hem helpen & laat hem voor een tijdje bij haar logeren :D . (En dat zorgt alweer voor wat grappige scenes :) ).
Weer eens een leuk deel dat zo goed als volledig de aandacht trekt van het examen.

Vagabond 4

Na de uitdaging & de onverwachte brand in de Yoshioka-school, is Musashi serieus gewond geraakt.
Maar na hij herstelt is, gaat hij op weg naar de Hozoin-tempel waar de monnikken een bekende speergevechtstijl gebruiken.

Magic Kaito chapter 1-28

Mangareeks van Gosho Aoyama.
Het verhaal volgt het leven van Kaito Kuroba die, vooral bekend in Detective Conan, als Phantom Thief Kid door het leven gaat om de moordenaar van zijn vader te zoeken & zijn ambities verder te zetten.
't is momenteel al enkele jaren in haitus omdat Aoyama vooral nog bezig is met zijn meesterwerk Conan.
De personages in deze serie lijken enorm op die van Conan, maar later komen er nog een paar bekende tevoorschijn zoals Kudo Shinichi & Hoofdinspecteur Megure.
Een aanrader voor de Conan & Kaito Kid-fans, alhoewel de iets wat minder tekenstijl in 't begin wel even wennen is. :wink:
Last edited by Brook500 on Sun Mar 13, 2011 15:58, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1443
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2011

Post by Ash Ketchum »

Magic Kaito is niet Aoyama's eerste werk, wel zijn eerste serie (Chotto mattete is zijn debuutwerk).

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Ash Ketchum wrote:Magic Kaito is niet Aoyama's eerste werk, wel zijn eerste serie (Chotto mattete is zijn debuutwerk).
Oeps, sorry. Ik zal 't even aanpassen. :oops:
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Fullmetal Alchemist 26

Episch! Alles beweegt nu naar de conclusie, maar er zijn eigenlijk amper vragen beantwoord. Die gags achteraan zijn altijd subliem, ook deze keer.

Kekkaishi 26

Oef, elk volume moet ik weer nadenken wie nu weer wie was. Dit gaat ook naar een conclusie, denk ik.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Kekkaishi 26

Oef, elk volume moet ik weer nadenken wie nu weer wie was. Dit gaat ook naar een conclusie, denk ik.
De reeks zelf telt nog minstens 7 volumes als ik me niet vergis.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Love Hina 13 en 14
Blijft een vermakelijke reeks en het einde met dan nog eens een epiloog vond ik mooi uitgewerkt.
Ik vond het wel leuk hoe de personages waren ontwikkeld naar het einde toe.

Vagabond 01 en 02
De art is gewoon prachtig in deze reeks.
Dit is toch wel een reeks waar veel doden vallen en Takezo doet me wel wat aan Guts denken met zijn kracht en uithoudingsvermogen.
Tonkam moet toch eens leren hun pagina's beter uit te lijnen want net als in Gantz heb je hier regelmatig tekst die je niet goed kan lezen omdat het van de rand valt. Maar waarom zijn reeksen zoals Gantz en Vagabond waar niet zo veel tekst in staat zo duur?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Maar waarom zijn reeksen zoals Gantz en Vagabond waar niet zo veel tekst in staat zo duur?
De twee redenen die ik kan vinden is 't feit dat 't seinenreeksen (of young) zijn & het papier (vooral nu dan) van beter kwaliteit is. :?
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Syndrôme 1866 - 5 en 6

Zeer goed, alweer. Miroku kent geen moment van rust meer en redeneert zich overal vast. De sfeer is nu helemaal herkenbaar van in Schuld en Boete.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Brook500 wrote:
Berserker500 wrote:Maar waarom zijn reeksen zoals Gantz en Vagabond waar niet zo veel tekst in staat zo duur?
De twee redenen die ik kan vinden is 't feit dat 't seinenreeksen (of young) zijn & het papier (vooral nu dan) van beter kwaliteit is. :?
Hoe komt het dan dat je Young reeksen hebt van 8 euro en van 9 euro?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:
Brook500 wrote:
Berserker500 wrote:Maar waarom zijn reeksen zoals Gantz en Vagabond waar niet zo veel tekst in staat zo duur?
De twee redenen die ik kan vinden is 't feit dat 't seinenreeksen (of young) zijn & het papier (vooral nu dan) van beter kwaliteit is. :?
Hoe komt het dan dat je Young reeksen hebt van 8 euro en van 9 euro?
:?

GTO 7

Onizuka is zwaargewond geraakt door de Yakuza toen hij een schoolmeisje van hen gered heeft.
De resultaten van het examen is zeer geschokwekkend voor iedereen, maar er ontstaat twijfel of 't eerlijk is verlopen.
Onizuka ontmoet ondertussen Urumi. Een scholiere met de bijnaam Terrorist Scolaire & met een IQ van over de 200!

Vagabond 5

Gion daagt na de monniken ook Musashi uit.
Maar het gevecht wordt onderbroken door een zeer indrukwekkende inval van Inshun, de 2de generatie meester van de Hozointempel.
Daarna komt het tot een spannend gevecht tussen hem Musashi.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Ovenvers 2011

Post by Hercule »

Maar waarom zijn reeksen zoals Gantz en Vagabond waar niet zo veel tekst in staat zo duur?
Gantz heb ik altijd te duur gevonden maar bij The bookdepository.com zijn ze gelukkig niet zo duur en daar heb ik de eerste 8 volumes gekocht.
http://www.bookdepository.com/search/ad ... Hiroya+Oku
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

MW 2
Een einde met een duistere knipoog. Uiteindelijk is het toch een niveau lager dan Kirihito of Ayako in mijn ogen, maar zonder twijfel een waardige Tezuka.

Oishii Kankei 1
Nieuwe josei ontdekt, en het is weer een culinaire manga. Leest in elk geval zalig weg!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Code: Breaker 1

Manga van Akimine Kamijyo (Samurai Deeper Kyo).
Wanneer Sakura, het knapste meisje van haar school, op een avond met de trein voorbij een park rijdt, ziet ze een jongen van haar leeftijd vechten tegen bendeleden. Hij verbrandt ze echter met vlammen die blauw van kleur zijn.
De volgende dag is ze verrast dat diezelfde jongen, Ogami, haar nieuwe klasgenoot wordt. Ze wil hem meteen ondervragen maar hij bekend niet.
Wanneer zij 's avonds het leven van een hond probeert te redden van een bendegroepering G-Falcons, wordt zij op haar beurt gered door Ogami.
Zeer interessante manga die ik zeker verder zal bestuderen. Het onthouden van de namen is, in tegenstelling tot SDK, toch wel wat makkelijker. Vooral die van Sakura (achternaam is bijna 'tzelfde :) ).
Ook het feit dat de hoofdpersonages geen mietjes zijn maakt de serie nog leuker. :D

Vagabond 6

Musashi komt alweer zwaardgewond van een gevecht terug & de oude man probeert zijn angst te bezinnen.
Wanneer Denshichiro graag wilt dueleren tegen Yagyu, vindt Matahachi eindelijk zijn geluk door de naam van een gestorven persoon te gebruiken.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Vagabond 03-05
Musashi reist naar Kyoto om een bekende dojo uit te dagen maar dan ondekt hij dat er toch veel sterke mensen in de wereld zijn.
Om sterker te worden gaat hij naar de Hozoin tempel waar de moniken bekend zijn om hun krachtige speertechniek.
Het komt tot een spannend gevecht tussen Musashi en Inshun.
Zeer spannende gevechten maar ik vraag mij wel af of Musashi eeuwig met zijn houten zwaardje gaat blijven strijden.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

GTO 8

Onizuka kan niets beginnen tegen Urumi's manipulaties.
Maar dan gebruikt Onizuka zijn 'harde manier' om haar toch nog te bedwingen.
Urumi's verleden, met een voormalige lerares van haar kindertijd, komt aan bod.

Vagabond 7

Na zijn training komt Musashi weer in contact met Inshun.
Het verleden van onder andere Yagyu & In'ei hun gevecht wordt verklaard.
Weer een goed deel. Alleen de eeuwig wachtende aanval van Musashi & Inshun duurde wel heel lang. :(
Image

Locked