Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Immortal Rain 2
Hm, best mooie plaatjes. Dat is wel nodig ook, want het emotionele conflict is nogal klassiek en de sfeerschepping kan ook beter. Maar toch, vrij mooi in beeld gebracht.

Wat het verhaal betreft, ik ben in blijde verwachting, want tot nog toe doen ze niets anders dan weglopen. Maar dat schijnt nu beter te gaan worden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

barbapapa wrote:Ik ga voor het eerst sinds lang nog eens Piano no Mori (volume 10) lezen zonder dat ik er zelf iets mee te maken had! Als ik de snelheid zie van de nieuwe groep, ben ik toch wel extra gerust dat ik deze reeks laten gaan heb als scanlator.
Ah, dan moet ik hier ook eens naar op zoek. PnM was met Bakuman de enige reeks die ik volgde in scanlations, en aangezien Kefi ermee ophield...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Gantz 31
Ik ben nu echt wel overtuigd dat 2012 het einde van de wereld zal inluiden. Ik had immers meer dan een kwartier nodig om dit volume van Gantz uit te lezen. Ongezien! :shock:

Dream Team 3
Ik blijf dit een lekker weglezend reeksje vinden. Spijtig dat die andere basketreeks ook binnenkort z'n opwachting zal maken want dan zie ik mezelf beide reeksen weer eens door elkaar halen, hum ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Pandora Hearts 06-08
In één trek door mijn overige volumes gevlogen en nu hopen dat de rest van archonia snel aankomt.

Sacrée mamie 04
Dit blijft super ontspannende lectuur om te lezen en net als Koen begin ik nu ook een zwak te krijgen voor plattelandsmanga.

Step up Love Story 16
Kyoko heeft eindelijk de grote stap gezet en heeft haar maagdelijkheid verloren.
Ik heb toch medelijden met hare vent want dat is toch echt een "meesteres-slaaf" relatie.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Vinland Saga 10

Wanneer Thorfinn en Einar hun tarweveld volledig vernield zien. Kan die laatste zijn woede amper nog de baas. Thorfinn probeert hem te kalmeren.
De serie smaakt altijd naar meer. Ook de Valhöll-chapter was adembenemend om te volgen. 8)
Hopelijk gaat Kurokawa niet te lang wachten met deel 11 uit te geven, want hun uitgaves zijn een zaligheid. :D
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Yotsuba 10
Spelen met de blokken en pannenkoeken maken. Zalig als altijd!

H2 - 32
De kwartfinales zijn fun maar alle nadruk wordt nu reeds gelegd op dé halve finale. Komt die er deze keer wel?
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

GTO 01
Deze reeks is gewoon hilarisch.
Hoe hij die klas deed gehoorzamen in yakuza stijl was zalig.
Met Onizuka valt niet te spotten. :lol:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Pandora Hearts 4

Dat armworstelduel was grappig om te volgen. :lol:
Oz en Gil proberen na Alice's verdwijning haar terug te vinden en komen in contact met de Kat van Cheshire.
Er komen een paar nieuwe, interessante characters bij. Reeks blijft evolueren. :)

Video Girl AÏ 11

Aï gaat telkens op ziekebezoek bij Natsumi. Die laatste wilt graag haar lief terugzien, maar dat blijkt een bijna onmogelijke taak. Wanneer Aï wat later terugkomt krijgt zij de volle laag van Natsumi.
Heel emotionele momenten en reeks blijft topper van formaat. Katsura rules! 8)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

H2 - 33
Den bats begint. Oké, het einde van deze reeks is echt wel ijzersterk (voorlopig toch).

Ichi the Killer 4
Gatschieter! Yuckie...

Ping Pong Dash 13
Nu er met Dream Team weer een erg leuke sportmanga verschijnt vallen de mankementen van deze iets meer op natuurlijk, maar bon, het einde is in zicht!
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Piano no Mori 10
Ik had al zo een gevoel, maar ik kan er toch meer van genieten als je niet met het hele scanlation-proces er van bezig bent. Leuk weerzien met Takako!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Nura, le Seigneur des Yokai 06
Ik was wel beetje teleurgesteld met de confrontatie tussen beiden Yokai chefs.
Wel leuk dat Rikuo zich steeds meer als een echte chef begint te gedragen.
Kana trakteert ons op informatie over de anime.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Basara 1
Ik ben niet meer écht allergisch aan shojo, en ik ben 100% voorstaander van old school tekeningen... Maar het gaat hier wel enorm van de hak op de tak, of denk ik dat maar? Transities tussen scenes komen heel verwarrend over.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

barbapapa wrote:Basara 1
Ik ben niet meer écht allergisch aan shojo, en ik ben 100% voorstaander van old school tekeningen... Maar het gaat hier wel enorm van de hak op de tak, of denk ik dat maar? Transities tussen scenes komen heel verwarrend over.
Ik had er niet echt last van? Sommige personages zijn wel een tikkelje moeilijk uit elkaar te houden.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

NeeNee wrote:
barbapapa wrote:Basara 1
Ik ben niet meer écht allergisch aan shojo, en ik ben 100% voorstaander van old school tekeningen... Maar het gaat hier wel enorm van de hak op de tak, of denk ik dat maar? Transities tussen scenes komen heel verwarrend over.
Ik had er niet echt last van? Sommige personages zijn wel een tikkelje moeilijk uit elkaar te houden.
Eén moment is Sasara (sp?) onderweg om die "Rode Koning" te gaan bestrijden op een paard, en een luttele pagina's erna zit ze opeens ergens onder een waterval met diezelfde kerel die niet doorheeft dat zij het is? :crazyeyes:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Ah, ja, dat was wel een beetje vreemd. Die watervaldinges schijnen altijd een beetje onverwachts te komen. Maar na een keer of twee ben je daar wel aan gewend.

Locked