Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Dragonball Perfect Edition 14

Na een tijdsprong van 5 jaar leeft Goku gelukkig met Chichi en zijn zoontje Gohan. Maar wanneer Raditz, een buitenaards wezen, afkomt en Gohan ontvoert, zit er voor Goku niets anders op dan samen te werken met Piccolo. :)
De strijd tegen Raditz was er één om van te smullen. Tijdens de periode dat hij op Aarde aangekomen is, komt er een verrassende plot en characterdevelopment dat smaakt naar meer. :o
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Het is alsof het de eerste keer is dat je het leest. :lol:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Het is alsof het de eerste keer is dat je het leest. :lol:
In de manga wel. Maar ik heb het begin van de anime al meerdere keren bekeken vroeger. :P
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

Een stralende hemel - Taniguchi. Oké, ik heb besloten dat ik zo snel mogelijk alles wat ik van Taniguchi ga vinden, ga kopen. Ik heb bijna een traantje moeten wegpinken, terwijl ik helemaal geen persoon ben die snel weent ofzo :D. Heel mooi.
Icare - Taniguchi & Moebius. Deze had heel veel potentieel, maar jammer genoeg is er veel niet uitgewerkt kunnen worden. Maar toch een paar geniale stukjes, het begin met de geboorte van Icare bijvoorbeeld vond ik zalig en als ze hem proberen vangen met hun touwgeweren. De tekeningen van Taniguchi komen hier goed tot hun recht op de mooie paginagrote tekeningen die er soms zijn. Alleen is dynamiek niet zijn sterkste punt denk ik. Het einde is wel nogal teleurstellend, er had van mij nog wat meer achter mogen komen.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Qua Taniguchi in het Nederlands wordt het stilaan moeilijk kiezen welke het meest imponeert. Een Stralende Hemel was zeer goed, maar Herinneringen en Dagboek van mijn Vader waren nog een stapje hoger als je het mij vraagt. En dan is er nog Dierentuin in de Winter, die je zeker ook niet mag laten liggen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Berserk 17

Guts ontsnapt uit zijn onaangename situatie en neemt Farnese als gijzelaar.
Wanneer hij een nogal verontrustende nachtmerrie krijgt, gaat hij terug naar de smid Godo en daar staat hem nog meer miserie te wachten.
Een deel met evenveel gebabbel als gevechten. En we komen Zodd ook nog eens tegen, maar hij krijgt het aan de stok met de Valk. 8)
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Hellstar Remina
Junji Ito does it again. 8)
Kwalitatief misschien niet de meest hoogstaande, maar genoeg "over the top"-heid verpakt in een apocalyptisch verhaaltje. (een planeet die andere planeten opeet, en de gevolgen navenhand)

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Bloody Monday 05
Fujimaru ontmoet de strateeg 'J' van de terroristen groep en wat is dat toch een zalig personage.
Veel actie in dit deel en ondanks de grote hoeveelheid tekst blijft het boeiend lezen.

Happy! Edition Deluxe 07
Het niveau ligt een pak hoger dan in het vorige deel en hopelijk wordt dat behouden.
Maar ik blijf dit toch echt wel een feel-bad manga vinden.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Histoires Courtes de Naoki Urasawa

Een bundel kortverhalen van één van mijn favoriete mangaka.
Het bijna 600 (!) pagina's dikke boek zit vol met allemaal verhaaltjes die over het algemeen humor bevatten.
De meest interessantste vond ik de langste (7 chapters) met de perverte jonge politieman. Maar eigenlijk was alles leuk om te lezen. :wink:
Een echt hebbeding voor de fans van Urasawa en voor diegene die graag van humor houden. :)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Deadman Wonderland 06-08
Dit blijft toch echt een serie vol geschifte personages.
Die gemaskerde tegenstanders voor de deadman vond ik wel cool.
Nu komen zelfs de bewakers mee in opstand tegen die krankzinnige directeur.

Pandora Hearts 03
We komen meer te weten over hoe Gil bij Nightray is terechtgekomen en we ontmoeten zelfs zijn broer, Vincent.
Ook in dit deel was Alice gewoonweg hilarisch. :D
Ik wordt steeds meer in het verhaal gezogen en het blijft beter worden met elk nieuw deel.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

Dragonball Viz Big onmibus 2-3: Dr. Slump stukje was zalig.
Lady Snowblood 2-3: Jammer dat er maar 4 delen zijn, lady snowblood is awesome :)
Dagboek van mijn vader: Ik vond herinneringen toch wel beter, maar nog altijd goed.
Battle Royale 1-3: Niet echt mijn ding.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Life 20
Heel sterk, mooi einde van één van de beste, recente shojo manga.

Wolf Guy 10
Mja, blijft weer wat tripperig, maar einde maakt me alvast benieuwd naar wat volgen mag...
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Pandora Hearts 04-05
Met die armworstelwedstrijd om Gil zijn hoed terug te winnen kwam ik niet meer bij van het lachen. :lol:
De verschijning van Jack Versalius die eventjes op de samenkomst van de dukes komt aankondigen dat Oz ten allen koste beschermd moet worden was gewoonweg zalig. Dit leest gewoon als een trein en ik ben er verslaafd aan geraakt, zo goed vind ik het. :D

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Code: Breaker 4

Wanneer Ogami en Sakura een aanslag op de Eerste Minister meemaken verschijnt Hitomi, de voormalige Nr 1 Code: Breaker, ten tonele. Hij heeft de organisatie zonder duidelijke reden verlaten en heeft een zeer onaangename kracht.
Alweer eens een deel met veel actie en humor. Heinke's kracht vind ik wel leuk om te zien. Ook de extra chapters op het einde staan in het belang van Valentijnsdag en Whiteday. Die waren hilarisch. :lol:
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Ik ga voor het eerst sinds lang nog eens Piano no Mori (volume 10) lezen zonder dat ik er zelf iets mee te maken had! Als ik de snelheid zie van de nieuwe groep, ben ik toch wel extra gerust dat ik deze reeks laten gaan heb als scanlator.

Locked