Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2011

Post by Ginrai »

Weertangel wrote:Negima!
volumes 15 tm 19 gelezen, een heerlijke read waarin de Mahora School festival arc groots wordt afgerond en we zien dat Negi's obsessie met zijn vader Asuna dwingt om een club te stichten om hem te helpen(en om hem uit de problemen te trekken) met Eva als adviseur! die iedereen dwingt om eens goed te gaan trainen!

deze serie blijft goed al zijn sommige woorden wel erg bizar vertaald! (voorbeeld)
de naam van een de bij-personages is (goed vertaald) Cononel Sanders, maar ze hebben het vertaald als Kú:nel Sanders! slaat echt nergens op! en zo zijn er wel meer dingen...

dit is niet een slechte vertaling maar eerder een binnengrap/referentie op het fonetische element tussen japans en engels.
dit soort grap werd o.a eens gebruikt in shakugan no shana.

oh en btw cononel sanders is die rare texaan van Kentuky Fried Chicken XD.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Slam Dunk 03-06
Het komt tot een vriendschappelijke wedstrijd tussen Shohoku en Ryonan.
Zeer spannende wedstrijd om te volgen en naar het einde toe mocht Sakuragi zelfs meedoen.
Deze reeks is één van mijn favorieten aan het worden. :D

Bloody Monday 03-04
Het was weer zeer spannend naar het einde toe.
IK ben eens benieuwd hoe Fujimaru zich nu gaat weten te redden uit de situatie waar hij in verkeert.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Ginrai wrote:
Weertangel wrote:Negima!
volumes 15 tm 19 gelezen, een heerlijke read waarin de Mahora School festival arc groots wordt afgerond en we zien dat Negi's obsessie met zijn vader Asuna dwingt om een club te stichten om hem te helpen(en om hem uit de problemen te trekken) met Eva als adviseur! die iedereen dwingt om eens goed te gaan trainen!

deze serie blijft goed al zijn sommige woorden wel erg bizar vertaald! (voorbeeld)
de naam van een de bij-personages is (goed vertaald) Cononel Sanders, maar ze hebben het vertaald als Kú:nel Sanders! slaat echt nergens op! en zo zijn er wel meer dingen...

dit is niet een slechte vertaling maar eerder een binnengrap/referentie op het fonetische element tussen japans en engels.
dit soort grap werd o.a eens gebruikt in shakugan no shana.

oh en btw cononel sanders is die rare texaan van Kentuky Fried Chicken XD.
Ik weet wie die gast is, maar om die grap/referentie nu de hele tijd te gebruiken is ook een beetje te veel van het goede..

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Gurren Lagann 02-03
Nu er ondertussen ook andere verzetsstrijders bij de groep zijn gekomen beginnen de gevechten beter te worden.
Spannend einde waardoor ik verlang naar de volgende hoewel ik toch vind dat deze mecha reeks langs geen kanten kan tippen aan Neon Genesis Evangelion.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Highschool of the dead chapters 28-30.

Ze bereiken en doorzoeken het politiestation waar Rei's vader werkt en vinden info over een evac op de school waar Kotaru's moeder werkt!
Ondertussen vinden ze ook rei's moeder en krijgt Saya haar eerste Vuurwapen!

goede hoofdstukken met veel spanning erin! kijk uit naar de rest! :)

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Saint Seiya Edition Deluxe 01
Zeer mooie uitgave met kwaliteitspapier en kleuren pagina's en ik denk zelfs een nieuwe vertaling.
De tekenstijl vind ik wel wat wennen maar ik vind het toch een leuke reeks om te lezen.
Seiya beland in een toernooi samen met de 9 andere ridders en als hij wint zou hij misschien zijn verloren zuster kunnen terug vinden.
Vooral Seiya en Hyoga vind ik leuke personages en de gevechten beloven spannend te worden in het volgende deel.

Nura Le Seigneur des Yokai 01-02
Rikuo is voortbestemd om na zijn grootvader de 3de seigneur des yokai te worden maar hij heeft maar voor 1/4 Yokai bloed waardoor hij
alleen s'nachts instaat is in een Yokai te veranderen.
De dienaren die de jonge meester moeten beschermen vind ik wel grappig om te volgen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Vagabond 09-10
Musashi wilt de Yagyu meester uitdagen maar krijgt het aan de stok met zijn sterkste vier leerlingen.
En het komt eindelijk tot een ontmoeting tussen Musashi en Otsu.

Slam Dunk 07-10
Shohoku levert een spannende strijd tegen Shojo maar wanneer het tij begint te keren voor Shohoku zet Shoyo hun topspeler in.
Blijft spannend om te lezen en Rukawa blijft een zalig personage.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Frontier 2 - 3 (Einde)

Yun wordt ontvoerd door de vijand.
Meguro komt ter hulp.
Uiteindelijk komen we het doel van de vijand te weten & even een flashback van de Vietnamoorlog.
Veel actie & bloed. Alhoewel dat het verhaal redelijk blijft, vind ik de personages wel cool uitgewerkt. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Slam Dunk 1

Wanneer Sakuragi voor de zoveelste keer wordt afgewezen besluit hij zich aan te sluiten bij de basketbalclub van zijn school om indruk te maken op Haruko.
Enorm goed begin van deze populaire reeks.
Vind het begin zelfs even goed als Prince Of Tennis. Alleen dat SD humoristisch is & PoT is meer serieuzer. :D
Ik ben eens benieuwd hoe deze serie gaat evolueren.

GTO 10

Miyabi bezorgt Onizuka grote problemen. Maar Onizuka bedenkt dan opeens een plan voor een plezierreisje met de hele school te maken.
Daarvoor moet hij wel eerst een pak geld bijeen zien te krijgen in 7 dagen.
De serie blijft mij vermaken & de humor blijft hilarisch. Het leestempo gaat er alleen niet op verbeteren. zoveel tekst :crazy: .

Saint Seiya 3

Tijdens Shun's gevecht komt Phenix zich opeens moeien.
Hij creëert zwarte klonen om tegen de Chevaliers te vechten & probeert het Gouden Harnas in zijn macht te krijgen.
Weer eens een goed deel. Met zelfs een flashback van enkele chevaliers van wanneer ze uitverkoren waren.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Slam Dunk 11-16
Deze reeks wordt steeds beter en ik gewoon niet stoppen met lezen.
Ik begin te begrijpen waarom dit één van Koen zijn favorieten is.
Kana geeft ons 3 delen achter elkaar een lang interview met Takehiko Inoue.
Hop naar de volgende spannende match. :D

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Slam Dunk 2-6

Na de training neemt Shohoku het op tegen Ryonan in een vriendschappelijke match.
Zalig om te volgen. Vooral met enkele topmomenten waar je meteen kunt zien hoe goed de spelers van beide ploegen zijn.

Vagabond 10

Musashi neemt 't op tegen de leerlingen van Yagyu.
Hierbij maakt hij zelfs even gebruik van 2 wapens. 8)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Slam Dunk 17-21
De match tussen Ryonan en Kainan was wel spannend en er waren zelfs verlengingen nodig en de uitslag was niet wat ik verwacht had.
In de laatste match komt de clash tussen de rivalen Shohoku en Ryonan en dan moeten ze bij Shohoku nog eens tijdens de match hun trainer missen.
Ik kijk al uit naar de Nationals. :D
De extra's van Kana met regelmatig brieven van fans vind ik wel leuk om te lezen.

Beelzebub 01
We maken kennis met Oga een vechtersbaas op een school dat vol uitschot zit.
OP een dag wordt hij uitgekozen om zorg te dragen over een baby die het kind van de duivel blijkt te zijn.
Ik vind deze reeks hilarisch om te volgen.
Last edited by Berserker500 on Mon Apr 18, 2011 14:48, edited 1 time in total.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by pietel »

Ik ben dan ook maar op Slam Dunk-kar gesprongen zodat ik een beetje mee ben.
kzit nu aan boekje 17, amai dat leest snel die dingen, weinig tekst en heel meeslepend.
Hetgeen me soms wel opvalt is dat een aantal hoofdstukken lang één speler ongelooflijk goed is en alle aandacht krijgt, maar dan gaat het daarna weer een hele tijd over de spannende confrontatie tussen twee andere spelers en dan verdwijnen die ongelooflijk goede spelers helemaal naar de achtergrond en lijkt het alsof ze geen enkele inbreng hebben.
Maar zeker een topper. Hanamichi is een zeer sympathiek hoofdpersonage en de tekeningen zijn soms heel indrukwekkend.
.. en ik leer wat basketbaltheorie ondertussen.. (wel ja tien minuten wikipedia zou me waarschijnlijk al meer hebben geleerd, maar de manga doet het leuker)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Slam Dunk 7-8

Na de ontmoeting tussen Sakuragi & Ryota, komen de twee al snel op de vuist. Maar wanneer ze elkaars geheime liefdes weten, wordt het al een pak beter tussen hun.
Later komt er een oud lid van de ploeg opdagen, maar het loopt anders af dan z'n kennissen dachten.
Weer eens leuke delen gelezen. :D Vooral het verleden van Mitsui was zalig om te volgen.

Wolf Guy 4

Bij de bijeenkomst wordt 't al snel duidelijk wat iedereen denkt over Akira. Maar dan komt de stoere kerel zelf af nadat z'n naam constant wordt geroepen.
Een van Haguro's bendeleden zorgt voor een ravage.

Code Breaker 2

Wanneer Rei Toki, een andere Code Breaker, tegenkomt, komt 't even tussen kleine ruzie tussen de 2.
We komen te weten dat er nog meer CB zijn & Toki laat in hetzelfde deel zijn coole superkrachten zien.
Damn weer eens zo'n zalig deel. :D
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Life 17
Alsnog geloofwaardige wending. De eindstreep is in zicht maar hoe het zal aflopen is vooralsnog een vraagteken.

Wolf Guy 6
Een wending in het verhaal en best wel wat onthullingen. Dit blijft zalige lectuur...

Vinland Saga 9
Ondanks de twee vorige manga's die al erg hoog scoorden is dit de beste lectuur van de dag. VS blijft elk volume verbazen en boeien.
motivatiedip. help!

Locked