Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Bart »

NeeNee wrote:
Bart wrote:(De laatste weken/maanden zijn mijn bestellingen bij Book Depository ook geregeld beschadigd. 'Usagi Drop' nu net niet, aangezien ik die elders en in 't Frans bestel, maar andere boekjes dan weer wel.)
Ik heb er nog geen andere gehad... maar ik heb de laatste tijd dan ook niet zoveel gekocht.

Over welke series gaat het zoal?
Ondermeer 'Haruhi-chan' (deuk in rug en achterkant), de 'Mardock Scramble' novelomnibus (snede van 2-3 cm door cover en eerste paginas, alsof het met een breekmesje is bewerkt - het pakje kwam ook geopend aan), de nieuwe 'Sailor Moon'-uitgaven (lichte beschadiging aan de rug), maar ook relatief wat non-manga, waaronder een deel van de 'Cerebus'-reeks waarvan de cover en enkele pagina's gescheurd/geplooid waren.

Ik heb wel eens de indruk dat de kans op beschadiging aanzienlijk stijgt zodra een boekje het A5-formaat overstijgt of iets dikker is, hoewel dat geen absolute regel lijkt... Misschien bestel ik gewoon veel te veel en ligt alleen het absolute aantal beschadigingen hoger? (>.<)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Bij mij was het aantal beschadigingen ongeveer 2%, Bunny Drop niet meegerekend.

Dat was op ongeveer 200 boeken... ik heb ook vrijwel elke keer een nieuwe gehad.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Ovenvers 2011

Post by Hercule »

Tot nu toe is het bij mij maar een keer voorgekomen dat ik een manga kreeg die flink beschadigd was en dat was Soul eater volume 4. Bunny drop 4 en Soul Eater 7 hadden lichte beschadigingen aan de kaft maar dat is alles.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Nura, Le Seigneur des Yokai 05
Nu dat Rikuo nog altijd veel tegenstand ondervind in de clan besluit hij om zelf een Yokai leger op de been te helpen.
Op het einde komt het tot een confrontatie tussen beide legers en hoe Rikuo in demon vorm door het leger van de vijand wandelde richting de leider terwijl zijn vertrouwelingen hem beschermden deed me denken aan Strong World. :D

Hotel
Mooie verzameling kort verhalen met een goede dosis SF.
Dat verhaal waar de tonijn was uitgeroeid vond ik één van de beste.
Het laatste verhaaltje was zelfs volledig in kleur wat misschien de hoge prijs verklaart.
Ik kijk al uit naar Sanctum van dezelfde mangaka dat in januari verschijnt bij Glénat.

Pandora Hearts 02
De plot blijft op razend tempo vorderen en ik was wel verrast van de ware identiteit van Raven.
Als het op dit tempo blijft evoluren wordt dit een topper.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Hotel
Mooie verzameling kort verhalen met een goede dosis SF.
Dat verhaal waar de tonijn was uitgeroeid vond ik één van de beste.
Het laatste verhaaltje was zelfs volledig in kleur wat misschien de hoge prijs verklaart.
Ik kijk al uit naar Sanctum van dezelfde mangaka dat in januari verschijnt bij Glénat.
Heb ik vandaag ook gelezen. :) Ik deel dezelfde commentaar als Berserker.
Ook de arrt van Boichi vind ik geslaagd. Ik zal de andere reeksen ook wel eens willen kopen als ik een gaatje vind. :wink:

Video Girl Aï 10

Yota zit met twijfels over zijn gevoelens voor Moemi en AÏ. Moemi wilt een stapje verdergaan om haar angst te overwinnen.
Ondertussen krijgt Aï meer en meer bezoek van Takashi en die heeft hoe langer hoe meer gevoelens voor haar.
Reeks blijft in stijgende lijn lopen. 8)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Basara 1-2
Oude stijl, maar het heeft wel iets (al vind ik die ontmoetingen met de koning wel een beetje geforceerd :?). Het is ook echt duidelijk shojo, ondanks de actie.

Gauw nog wat extra albums verzamelen voor ze van de markt verdwijnen... Archonia heeft ze nog steeds in korting staan. :Fade-color

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Mijn mangaboer kon ze al niet meer bestellen, damnit :( En iemand heeft Archonia's voorraad geplunderd :p

Ik moet er nog 15 hebben. Ga ik ervoor of verkoop ik mijn volumes voor grof geld? ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Koen wrote:En iemand heeft Archonia's voorraad geplunderd :p
Ja, ikke. :P
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Jij?! Ik dacht NeeNee! Damnit, dan moet NN nog passeren :o
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Aangezien mijn aankomende bestelling juist volledig betaald was. Heb ik gauw deze avond een nieuwe gemaakt en daar steken alle delen (een stuk of 9) na deel 3 in.
Ook heb ik van Scrapped Princess (die niet meer te verkrijgen is) alle 4 delen erbij gestoken. :)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Ik wist dat ik dat niet had moeten zeggen. :roll:

Nou ja, ik vind ze nog wel ergens. Amazon heeft er nog een hoop, en die hebben meestal meer dan één album op voorraad. En ik ga ook eens proberen om die "Out of Stock" te bestellen, kijken wat er gebeurt (waarschijnlijk krijg ik het geld gewoon terug, maar het helpt met de kortingsactie :wink:).

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:Ik wist dat ik dat niet had moeten zeggen. :roll:
Ik had ze nochtans juist voor jij het gepost hebt besteld. Je hebt gewoon pech gehad dat mijn betaling van de vorige bestelling aangekomen was. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Mijn betalingen zijn altijd instant, dus dat soort probemen heb ik niet. :wink:

Voor hoeveel heb je trouwens gekocht? Vanaf €100 wordt het pas echt interessant.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Mijn betalingen zijn altijd instant, dus dat soort probemen heb ik niet. :wink:

Voor hoeveel heb je trouwens gekocht? Vanaf €100 wordt het pas echt interessant.
Al zeker boven € 100. Maar ik ben nog op zoek naar enkele Ki-oon en Kaze-delen die op Archonia goedkoper zijn en niet bij de koopjes staan. En ook nog naar een paar DVD's (misschien de Evangelion movies in Blu-ray :? ).
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Ik ga voor de €200. €22 korting is tenminste al eens de moeite. :lol:

Bunny Drop 2
Dat stuk met die moeder is minder erg dan ik gedacht had (ik had deel 3 eerst gelezen). Ik begrijp haar wel enigzins. Als is het toch raar hoe ze over haar zwangerschap praat; blijkbaar heeft ze gedurende de hele periode geprobeerd om haar gevoelens uit te schakelen.

Locked