Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Ik doelde minder op het uiteindelijke einde (dat was te voorzien, inderdaad) en meer op de methode die hij gebruikte om alles op te lossen. Die was nogal... simpel, naar mijn smaak, en eigenlijk gewoon een anticlimax.

Ik moet hier echt dringend eens een thread over maken.

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2011

Post by TomCat »

Het voelde natuurlijk iets minder groots dan voorgaande battle-of-wits and tactische deducties, omdat we het uiteindelijke resultaat daarvan nooit te zien krijgen, maar gezien Narumu's onvermijdelijke lot was dit een van de dingen die ik verwachtte van de ontknoping (iets wat op de lange termijn zou gaan gebeuren) – en ben daarom geenszins teleurgesteld in dit einde.

Nou ja, misschien alleen dan dat er met gemak nog één volume bij geschreven had kunnen worden, waarin we het volledige plot hadden zien ontraffelen.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

In mijn ogen ging het ongeveer zo:

**SPOILER**

Grote broer: Jij bent door de goden voorbestemd om Hizumi en mij te doden, en de Blade Children zullen met jou ten onder gaan. Er is niets wat je kunt doen om aan je lot te ontsnappen.
Kleine broer: Ik doe toch niet wat jij wilt. Lekker, puh.
Grote broer: ... Okeee, dan heb ik het waarschijnlijk helemaal fout en moeten we vanaf nu maar doen wat jij zegt. Jup, zaak opgelost.

Het kostte veel meer woorden dan dat, maar geef toe, daar kwam het op neer. Voor een ultieme strategie is dat wel erg.. basic, zeker voor een reeks als deze.

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2011

Post by TomCat »

Ja, ja, late reacties, maar ik was met zoveel dingen tegelijk bezig dat ik spontaan dit forum was vergeten. :oops:

Je stelt de situatie in jouw voorbeeld wel heel simplistisch en een tikkeltje kinderachtig voor, hoewel je niet helemaal ongelijk hebt, maar het was bijna onvermijdelijk gezien het einde waar de serie naar toe begon werken.

Heeft jouw teleurstelling misschien te maken met het feit dat de serie een beetje door zweefde, in plaats van een radicaal einde? Had je bijvoorbeeld liever de ontknoping gezien waarin het speelbord volkomen leeg was (waar naar gehint werd in voorgaande delen)?
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Nee... ik zei al, het effectieve einde stoorde mij niet. Dat was te voorzien.

*spoiler*
Ik had liever gezien dat Ayumu zijn broer had verslagen door iets te doen. Iets tastbaars. Om dit moment wint hij eigenlijk door helemaal niets te doen, en -hoewel ik aanneem dat het hem veel moeite kostte- dat voelt uiteindelijk toch nogal als een anti-climax. Als hij gewoon vanaf het begin had gezegd "Spookjes over God en de Duivel? Daar geloof ik niet in, iedereen maakt zijn eigen lot. Ik ga naar huis, de groeten", dan was het resultaat in essentie hetzelfde geweest. Vandaar dat ik het gevoel heb dat alles wat daarna gebeurde, en in het bijzonder het laatste album, eigenlijk vrij nutteloos was. Het was belangrijk voor Ayumu om verder te kunnen gaan, maar voor de rest maakte het eigenlijk verdomd weinig uit - als hij gewoon in bed was blijven liggen, hadden ze ook wel kunnen zien dat hij zijn zogezegde lotsbestemming niet vervuld had. Vandaar dat ik het allemaal een beetje veel drukte om niets vond.

Maar ja, ik heb dan ook sowieso de pest aan verhalen over voorbestemdheid en het lot. De reeks was voor mij eigenlijk al verpest op het moment dat ze Ayumu tot god bombardeerden. Ten eerste is het vanaf daar geen detective meer, en ten tweede is hij altijd zo ver op de rest vooruit dat het eigenlijk niet leuk meer is, want hij heeft sowieso toch alles al voorzien. Je moet er eens op letten, vanaf album 11 is zijn antwoord op alles "Ik wist het al". Er is absoluut niets meer dat hem nog verbaasd, want hij had het elke keer al van tevoren uitgedokterd. Dat wordt op den duur ook saai, en de finale was voor mij dan ook vooral meer van hetzelfde. Nog een reden waarom ik er uiteindelijk niet zo veel aan vond.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Une Sacrée Mamie 01-02
Koen heeft gelijk, deze reeks is echt een absolute aanrader.
De mamie van Akihiro is zalig en de humor werkt ook zeer goed.
IK kijk al uit naar het vervolg. :D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Elementar Gerad 6
Dit is een goed album. We komen eindelijk te weten wat er met Firo aan de hand is, en ze slagen erin te stoppen voor het zeemzoeterig wordt (het is niet alle mangaka gegeven).

Ik overwoog om de reeks stop te zetten, maar nu ga ik weer verder lezen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Chobits 01-08
In een wereld in de nabije toekomst hebben de computers menslijke vormen aangenomen.
We maken kennis met student Hideki die op een dag in het vuilnis zo'n compuer vind die hij later Tchi noemt omdat er in het begin geen ander woord uitkomt.
Het is wel leuk om Tchi te wereld te zien ervaren. Deze reeks werpt wel een mooi concept waar in vraag word gesteld voor de mogelijkheid van relaties tussen computers en mensen. Het was wel mooi gedaan van Pika dat je bij elk deel een mooi kaartje kreeg.
Al bij al vond ik het wel een goede reeks maar het einde kon beter.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Gyo 1-2
Maf idee iets te ver genomen, resultaat = gieren. :lol:
Soms eng, maar voornamelijk entertainment.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Claymore 11-13
Er is nu al 7 jaar verstreken sinds de oorlog in het noorden en niet veel Claymores hebben het overleefd.
Claire en haar bondgenoten die zich al die tijd verborgen hebben gehouden voor de organisatie trekken naar het zuiden waar ze dan een paar Claymores te hulp komen die in een gevecht waren verwikkeld met Riful de l'Ouest.
Ik begin me toch wel eens af te vragen hoe ze ooit die Priscilla klein gaan krijgen.
De 2 bonus verhaaltjes van Miria en Thérèse vond ik wel leuk om te lezen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Claymore 14-16
Miria onthuld al de informatie die ze is te weten gekomen over de organisatie.
Later maken we kennis met het nieuwe wapen van de organisatie.
Met al die onthullingen wordt het steeds interesanter en ik niet wachten op het vervolg.

Angel Voice 01-02
Dit noem ik echt een Slam Dunk cloon.
Je moet alleen het haar van het hoofdpersonage rood maken en je hebt precies Sakuragi.
In het begin komt het traag op gang en doen ze niet anders dan op mekaars bek timmeren
maar nu ze langzaam meer leden krijgen voor het team begint het wel leuk te worden.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

To love Ru:Darkness chapter 7.5
Mikan krijgt Celine's stuifmeel op haar (die ervoor zorgt dat men op Rito verliefd wordt) en probeert haar emoties onder controle te houden tot het effect weg gaat maar Momo heeft andere plannen..

Behoorlijk heftig chapter!
Hoop alleen dat het geen incest kant opgaat...

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Freezing chapters 43-45

Bridget's jonge broertje duikt op op Aoi's en bridgets vakantie, en probeert haar weer tot slaaf te maken zoals hij vroeger ook deed..

Dit is behoorlijk zware kost en niet voor iedereen geschikt, zelfs ik schrok ervan. :?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Les Gouttes Des Dieu 1

Wanneer Shizuku's vader plots overlijd komt hij te weten dat hij een broer heeft door adoptie & dat een testament met een zoektocht naar de 12 grootste, beste wijnen.
De twee moeten daarvoor individueel er als eerste in slagen om dat tot een goed einde te brengen & dan krijgt de winnaar de hele wijncollectie van de beroemde wijnmaker.
Een zeer indrukwekkende eerste deel. Mooie art, interessante personages plus af & toe wat humor die best wel grappig is.
Op 't eide van ieder deel komen er extra's aan te pas die minstens 10 pagina's documentatie bevatten over alles wat over wijnen gaat (logisch :wink: ).
Het proeven, schenken, de etiquette, de oogst, enz...
Allemaal best wel interessant voor diegene die van wijn houd of graag wilt lezen. :)

Une Sacrée Mamie 1-2

Wanner Akihiro van zijn moeder naar zijn grootmoeder verhuist, ontdekt hij het plattelandsleven van dichtbij. Al snel past hij zich eraan & leert hij nieuwe dingen & vrienden kennen.
Zalige lectuur. De humor is fantastisch. Gewoonweg hilarisch. :D
Op momenten vind ik deze serie nog leuker dan Yotsuba. Dat belooft dus.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Angel Voice 03-04
Ze zijn er eindelijk in geslaagd aan een voltallig team te raken. :D
Vooral het super talent Inui vond ik wel cool toen hij alle spelers van de tegenpartij voorbij dribbelde en dan nog eens een doelpunt maakte.
Deze reeks kan op geen enkel vlak tippen aan Slam Dunk maar blijft wel vlot weglezen.
Nu hun volgende tegenstander de nr 2 van Japan is ben ik wel eens benieuwd.

Locked