Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Negima! chapter 345
Het Mahora Sport Festival is begonnen! en Negi wordt het doel van zijn hele klas die zijn loverboy gedoe zat zijn!
Een leuke arc die laat zien dat er niet altijd een bad guy hoeft te zijn voor grote aktie :)

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Nura, Le Seigneur des Yokai 04
Na de aanval op Nurarihyon is het volgende doelwit Rikuo wie op school omringt wordt door zijn bodyguards.
Met deze oorlogsverklaring is de oorlog tussen beide clans aan het losbarsten.
Al die Yokais blijf ik machtig vinden in deze reeks en er is nooit een gebrek aan coole personages. :D

Ichi the Killer 04
Kakihara is verbannen en sticht dan maar zijn eigen onafhankelijke clan om naar zijn eigen zin terreur te zaaien.
In dit deel merk ik wel op dat Tonkam is afgestapt van het mooie witte glanzende papier.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

Solanin uitgelezen. Interessante thema's, maar ik had meer verwacht denk ik, mocht nog wat dieper gaan, maar zeker de moeite.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:Solanin uitgelezen. Interessante thema's, maar ik had meer verwacht denk ik, mocht nog wat dieper gaan, maar zeker de moeite.
In dat genre vond ik Sing Yesterday For Me nog net iets beter. Het voelt minder geforceerd, op de een of andere manier, en ik vind de tekeningen mooier.

Ik heb van allebei wel maar een paar hoofdstukken gelezen, dus ik kan ze niet als geheel beoordelen.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

Ik snap wat je bedoelt met het geforceerde, om een of andere reden voelt het toch niet helemaal, nja, echt ofzo.
Bedankt voor de tip, maar ik kan niet teveel van dit soort lezen, anders word ik depri :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:Ik snap wat je bedoelt met het geforceerde, om een of andere reden voelt het toch niet helemaal, nja, echt ofzo.
Bedankt voor de tip, maar ik kan niet teveel van dit soort lezen, anders word ik depri :)
^ :lol: Daarom dat ik ook alleen de beste verder lees.

Heb je Bunny Drop al eens geprobeerd? Superschattig. Als je een "slice of life" zoekt die niet depri maakt, dan is dat zeker een aanrader. :)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

NeeNee wrote: Heb je Bunny Drop al eens geprobeerd? Superschattig. Als je een "slice of life" zoekt die niet depri maakt, dan is dat zeker een aanrader. :)
Ik heb er al van gehoord, en gehoord dat het goed is, maar verder weet ik er niet echt veel van.
Heb er nu juist wat over opgezocht en lijkt me wel interessant, zal het tevoegen aan mijn altijd te lange verlanglijstje. Misschien eens volume 1 van de bookdepository halen om te zien wat ik er van vindt, maar eerst moet ik Tekkon Kinkreet, die wil ik al langer dan een jaar kopen en ik heb besloten dat het er nu eindelijk eens van moet komen! Maar daarvoor moet ik eerst nog wat meer lezen wat ik al heb liggen, anders wordt die hoop ook nooit kleiner.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:Misschien eens volume 1 van de bookdepository halen om te zien wat ik er van vindt,
Ik zou het niet bij Bookdep halen. Of als je dat wel doet, laat me eens weten of het ook beschadigd is, zoals al mijn delen van Bunny Drop daar.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

NeeNee wrote: Ik zou het niet bij Bookdep halen. Of als je dat wel doet, laat me eens weten of het ook beschadigd is, zoals al mijn delen van Bunny Drop daar.
Ah ja, had ik inderdaad gelezen van jouw delen :?. Ik denk dat ik wel het risico wil nemen om 1 volume te proberen bij tbd, als het dan tegenvalt kan ik de rest nog altijd ergens anders halen. Wel vreemd dat zo een hele reeks beschadigd toekomt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:
NeeNee wrote: Ik zou het niet bij Bookdep halen. Of als je dat wel doet, laat me eens weten of het ook beschadigd is, zoals al mijn delen van Bunny Drop daar.
Ah ja, had ik inderdaad gelezen van jouw delen :?. Ik denk dat ik wel het risico wil nemen om 1 volume te proberen bij tbd, als het dan tegenvalt kan ik de rest nog altijd ergens anders halen. Wel vreemd dat zo een hele reeks beschadigd toekomt.
Ja, he? En toen ik nieuwe vroeg, waren die ook beschadigd. :?

Het is niet dat ze onleesbaar zijn of zo, maar toch redelijke deuken in de rug.

Het resterende nummer heb ik bij Amazon gehaald, en die was wel in orde. Ik heb wel ook deel 5 bij Bookdep gepre-orderd, ik ga ervan uit dat het probleem bij hun bestaande stock ligt en dat nieuwe delen wel beter zullen zijn.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

NeeNee wrote:Ja, he? En toen ik nieuwe vroeg, waren die ook beschadigd. :?

Het is niet dat ze onleesbaar zijn of zo, maar toch redelijke deuken in de rug.
Er zal waarchijnlijk een of andere lompe bij tbp het rek met de Bunny Drop's omgegooid hebben dan ofzo :) Tis te hopen dat ze al door de voorraad van de beschadigde heen zijn dan. Was het lang geleden dat jij de jouwe had besteld?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:
NeeNee wrote:Ja, he? En toen ik nieuwe vroeg, waren die ook beschadigd. :?

Het is niet dat ze onleesbaar zijn of zo, maar toch redelijke deuken in de rug.
Er zal waarchijnlijk een of andere lompe bij tbp het rek met de Bunny Drop's omgegooid hebben dan ofzo :) Tis te hopen dat ze al door de voorraad van de beschadigde heen zijn dan. Was het lang geleden dat jij de jouwe had besteld?
*zoekt op*

Midden september. En de vervangingsexemplaren nog eens een maand later of zo.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

Sgt Frog 1 - ontspannend en makkelijk leesvoer
NeeNee wrote: Midden september. En de vervangingsexemplaren nog eens een maand later of zo.
Dat is natuurlijk nog niet zo lang geleden, maar het zal ook niet voor onmiddelijk zijn dat ik mijne zou bestellen, dus gewoon fingers crossed en hopen op het beste dan.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Bart »

(De laatste weken/maanden zijn mijn bestellingen bij Book Depository ook geregeld beschadigd. 'Usagi Drop' nu net niet, aangezien ik die elders en in 't Frans bestel, maar andere boekjes dan weer wel.)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Bart wrote:(De laatste weken/maanden zijn mijn bestellingen bij Book Depository ook geregeld beschadigd. 'Usagi Drop' nu net niet, aangezien ik die elders en in 't Frans bestel, maar andere boekjes dan weer wel.)
Ik heb er nog geen andere gehad... maar ik heb de laatste tijd dan ook niet zoveel gekocht.

Over welke series gaat het zoal?


King of Cards 1
Ahaha! :lol: Dit is gewoon een Yu-Gi-Oh! rip-off met stukjes Hikaru no Go erin gemengd (hoewel die laatste twee van dezelfde periode zijn). Een scholiere koopt een beginnerspakje van het kaartspel Chaos en blijkt opeens de zeldzaamste kaart uit het hele spel (Saghan the Mighty Sorcerer) in handen te hebben. Iedereen wil die natuurlijk graag te pakken krijgen, dus er komen van heinde en ver goedbedoelende en minder goedbedoelende verzamelaars op haar af om de kaart te kopen/stelen/haar uit te dagen voor een duel. Zij weigert hem echter op te geven omdat ze gelooft dat de kaarten een ziel hebben ( :lol:) en dat Saghan haar gekozen heeft. Om haar te helpen de uitdagingen aan te kunnen, geeft Saghan haar in haar dromen speladvies. :roll:

Niet echt vernieuwend dus. Ik kan niet zegggen dat het slecht is, maar voor mij zat de amusementswaarde toch vooral in de herkenbaarheid. :mrgreen: Voor de rest is het vrij gewoontjes.

Locked