Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Ace Attorney Phoenix Wright 4
Dat nichtje van Maya is nog irritanter dan Maya zelf. Ik heb medelijden met onze advocaat. :?

Wel een goede zaak. Erg mooi uitgewerkt. Beetje vreemd dat ze haar daarna gewoon laten vertrekken, maar ik neem aan dat een systeem waar mensen veroordeeld worden nog voor de resultaten van het lab binnen zijn zich ook niet bezighoudt met futiliteiten als poging tot moord. :roll:

De tweede zaak begint ook fascinerend, al zijn de character designs echt wel karikaturen. Gauw het volgende (en laatste) deel kopen.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2011

Post by kolemijn »

Aangezien er hier een doel moet bereikt worden blijkbaar zal ik maar nog eens posten.
Herinneringen 1-2 uitgelezen, super goed!
Moet dringend eens lezen in de andere Taniguchi's die ik nog heb.
Maar eerst Solanin uitlezen, heb ik toch ook al bijna een jaar denkek :?

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Pandora Hearts 01
Zalige personages in deze reeks waar vooral Alice één van mijn favorieten aan het worden is.
De humor is gewoon zalig en met al die mysteries die nog opgehelderd moeten worden kan het nog heel interresant worden.
Ik kijk al uit naar de volgende.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Alive Last Evolution 16

Eindelijk nog eens een deel kunnen lezen. Weer eens veel actie waaronder de 3 topsoldaten het opnemen tegen Taisuke, Nami en Yura.
De rematch van Nami en D4 is het boeiendste om te volgen. :D
Ondertussen probeert Yukie de manipulatie die Aoi ondergaat tegen te houden.
Nogal een geluk dat er nog maar 5 delen moeten uitkomen, maar een half jaar wachten op een volgend deel is wel heel lang. :(

Bloody Monday 7

Fujimaru probeert zijn vel te redden wanneer Mai hem op de hielen zit.
De organisatie van "K" heeft nog meer onderdanen die opdagen.
Net als Alive heeft BM veel actie in dit deel, maar die laatste heeft toch veel meer tekst zoals gewoonlijk. Ook de computertermen maken het lezen niet altijd makkelijk. :|
Alhoewel deze reeks toch een enorme goede reeks blijft. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Kazan 1
Ondergewaardeerde serie over een jongen die zijn familie en dorp verliest en op zoek gaat naar zijn ontvoerde vriendin. Veel fantasy-elementen, met een mix van Oosterse en Westerse invloeden. Slechts 7 delen, dus zeker de moeite waard als je er nog ergens aan kunt geraken.

The Other Side of the Mirror 1
Slice-of-life manga over twee mensen aan de rand van de maatschappij. Veel miserie en wanhoop, maar ook ontroerende en vrolijke momenten tussendoor. Niet slecht, maar je moet van het genre houden.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Tower of God ch 1-74
Deze serie heb ik vandaag eens helemaal gelezen tot het huidige hoofdstuk en het is goede Manhwa die echt wel wat meer aandacht verdient, al is het rare online leesformaat( je volgt de plaatjes omlaag in plaats van naar links of rechts) wel even wennen!
Oh! en hij is helemaal in kleur!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Ace Attorney Phoenix Wright 5
Die eerste zaak is teleurstellend. Ik bedoel, die 'onthulling' had ik aan het einde van het vorige deel ook al door. Zonde om daar nog eens 1/3 album aan te besteden.

En de tweede zaak is ook al niet veel bijzonders. Nou ja, gemiddeld. Beetje te simpel (het wordt voorspelbaar) en te repetitief qua uitleg. :? Maar al bij al best een aangename reeks om te lezen. Ik vind het wel spijtig dat hij gedaan is.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Bloody Monday 6
Fujiboy doet z'n best om de tijd tegen te virusklok te winnen maar op de achtergrond lijken de bad guys hem telkens een stap voor te zijn, tot je als lezer volledig op het verkeerde been wordt gezet. Het leest niet vlot maar het blijft wel boeien...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Bloody Monday 7
Mja, eigenlijk wel leuker als je zo wat meer in het verhaal zit... Het blijft een reeks die me enorm boeit maar al die tekst... lol
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Psychic Power Nanaki 1
Detective/actiemanga over een jongen die opeens over paranormale krachten blijkt te beschikken en wordt ingelijfd door een geheime onderzoeksorganisatie (ja, origineel, ik weet het). Niet vernieuwend, wel leuk. Vooral de eerst-nogal-moeilijke-maar-dan-langzaam-verbeterende relatie tussen het hoofdpersonage en zijn nieuwe werkpartner is best interessant om te volgen.

De detectivezaken zijn weliswaar niet erg ingewikkeld (de nadruk ligt veel meer op de actie), maar ik heb me er toch mee geamuseerd. :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Simple comme l'amour 8
De sfeer die deze sfeer uitademt blijft zalig, de rest gezapig zonder meer ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Psyren 4

Na een paar trainingen worden de personages geteleporteerd naar de volgende stage.
De eerste training viel mee en de andere was wel beter met die kleine 'lieve' kindertjes. :)
Actie blijft wel op een laag vuurtje maar de plot gaat wel opeens met een boost vooruit. Altijd interessant. :D
Hopelijk gaat het eindelijk bevestigd worden in het volgende deel. :?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Ben je daar nou ook al overgestapt op het Frans? Ze lopen maar één album voor... :?

Lees je eigenlijk nog iets in het Nederlands?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Ben je daar nou ook al overgestapt op het Frans? Ze lopen maar één album voor... :?

Lees je eigenlijk nog iets in het Nederlands?
Al vanaf het eerste deel. Ik volg nog alleen One Piece en Bleach in het nl. Plus dat ik de EPO-delen ook nog koop. :wink:
Als er een nieuwe Taniguchi en Tezuka op de nl-markt (en ik heb die nog niet in het frans) dan zou ik die ook nog wel kopen. Tenzij het een Tezukareeks is die bij Tonkam is. :)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Simple comme l'amour 9
Erg poëtisch volume, als je de reeks leest met vrij hoofd gaat ze er makkelijker in ;)
motivatiedip. help!

Locked