Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Pii Natsu ga Ippai 2-3
Elke dag een boekje shoujo voor het slapen gaan. :lol:
Nee sorry, maar dit vind ik al meer naar josei gaan. De executie is gewoon heel volwassen, het thema gaat alleen over een meisje dat een beetje blind verliefd wordt. Leuke ontwikkeling in volume 3: Rui beslist om enkel nog te door te gaan als model als Natsume zijn manager wil worden!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Drôle de père 7
Heel erg opwaartse kwaliteit weer in dit zevende volume. Subliem en aanrader van formaat.

Maiwai 2
Kabbelend begin maar dan heel erg sterk naar het einde van het volume toe. Veelbelovend ook. Alleen is de prijs echt wel hoog maar ja, we mogen content zijn dat we de reeks kúnnen lezen, zullen we maar denken.

Happy 5
Wat een feel bad manga... Dit is weer zo'n volume waarin de tegenslag echt wel teveel doorslaat naar het enerverende uiterste. Benieuwd of dit me gaat blijven boeien tot het einde...

Professeur Eiji 7
Een reeks die overeind blijft nu al 7 volumes lang. Erg goede én leuke lectuur. Deze keer iets korter want op het einde eindelijk het verhaal uit Protagonists verleden.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Under the Same Moon 3-4

Don-chan maakt een yakuza-vriend voor het leven en besluit om nu toch serieus voor zijn Emi te gaan.
Zalige nineties-realistische stijl, overigens.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Sora No Otoshimono chapter 46
Tomoki loopt Chaos tegen het lijf en probeert haar op zijn eigen perverse manier bij te brengen wat liefde is.
met een grote cliffhanger aan het einde!

Lijkt erop dat Chaos misschien een nieuw main character wordt, wat best wel intersant kan worden!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Dossier A - 7
Ik had juist min of meer besloten deze reeks stop te zetten, is dit toch wel een vermakelijk volume zeker :P Eindelijk eens wat meer actie dan theorieën die ons toch niet verder brengen.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Under the Same Moon 5-7 (einde)

Er worden veel levens gebeterd, al dan niet door dood te gaan. Nogal een haastig einde, maar sowieso een fijn verhaal.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Bakuman 4
Alweer een erg boeiend volume, enkel de bonuspagina's op het einde hadden iets interessanter ingevuld kunnen worden, vind ik. Bleef erg basic allemaal.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Syndrôme 1866 - 4

Ik zou een prijs moeten krijgen voor 'slechtste beslisser als het aankomt op het tijdelijk stopzetten van een reeks'. Waarom heb ik deze weeral laten liggen!?
Sterke lectuur.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Wimpuls wrote:Syndrôme 1866 - 4

Ik zou een prijs moeten krijgen voor 'slechtste beslisser als het aankomt op het tijdelijk stopzetten van een reeks'. Waarom heb ik deze weeral laten liggen!?
Sterke lectuur.
Iedereen heeft van die dagen, dus je komt er wel door ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Gundam Seed Destiny 3-4
Helaas, ook dit zegt mij weinig. Zelfs als er mensen doodgaan (of lijken dood te gaan, want driekwart van de keren is het vals alarm) doet het mij eigenlijk niets. Dat kan ook te maken hebben met het feit dat er zoveel verschillende groepen zijn dat het verwarrend wordt, en dat de personages amper uit elkaar te houden zijn (in veel gevallen kun je zelfs niet zien of het om een jongen of een meisje gaat), maar dan nog, als ik mij na twee van de vier album nog niet in het minst betrokken voel, dan komt het vast niet meer. Blijkbaar is de mangaka gewoon niet getalenteerd genoeg.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Pii Natsu ga Ippai 4-6 (einde)
Interessante ontwikkelingen naar aanleiding van een mooi slot. Zeker aan te raden voor mensen die graag shoujo/josei lezen, of die geen voorkeur hebben en gewoon een goed verhaal willen lezen.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Kazan 6-7 (einde)
Jep, dit was een super tof reeksje. Het weet van het begin meteen waar het naar toe gaat, en wijkt nergens af.
Bepaalde personages dienden wel een beetje als opvulling, en werden dus niet uitgewerkt, maar het geheel is zo strak qua tempo dat je geen tijd hebt om er echt bij stil te staan.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Code Breaker 1-2
Twee volumes en het is nu al repetitief. :?

Het concept is interessant, maar de uitwerking laat te wensen over. Het meisje is veel te naief; ik vind ook dat mensen doden niet goed te praten is, maar ik ben mij er wel van bewust dat er grijze zones zijn. Zij schijnt dit niet te zien (of niet te willen zien) en daardoor gaat een deel van het morele dilemma verloren. Bovendien zijn de schurken (bijna) altijd superslecht en gebruiken ze altijd hetzelfde trucje, waardoor het na een tijdje heel erg voorspelbaar wordt.

Het hoofdpersonage is wel cool, maar het is het soort coolheid dat je in zoveel manga ziet. Zelfs de mysterieuze, zwijgzame Noble Demon gaat op den duur vervelen als je er niets origineels mee doet. Ik houd normaal erg van dit type, maar hier heb ik een beetje het gevoel dat ik het allemaal al eens eerder gezien heb.

Kortom, Code Breaker heeft een veelbelovend opzet maar laat wat steken vallen qua uitwerking en originaliteit. Misschien dat dit voor nieuwelingen niet zoveel stoort, maar ik ben ervan overtuigd dat er binnen het genre wel beter te vinden is.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Sanctuary 4-7
Jep, nog steeds zeer stoer. Al moet ik wel zeggen dat ik meer fan ben van de yakuza-avontuurtjes, dan de politieke.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Ovenvers 2011

Post by Hercule »

Astro boy volume 7

Ligt het aan mij of zijn de pagina's waarin Osamu Tezuka een inleiding vertelde verwijderd in de engelse uitgave?
In ieder geval ben ik blij dat ik eindelijk weet hoe het verder ging na volume 6.
Triest vond ik het om te zien dat de originele Astro Boy is vernietigd maar gelukkig hebben we er een nieuwe voor in de plaats gekregen.
Image

Locked