Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Gogo Monster
Subliem! Licht surrealistisch, prachtige beelden. Matsumoto op zn best!

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by SilverOwls »

the donkey wrote: jup stond in deel 19 geloof ik, hij was iets wat per ongeluk gecreerd was door de meester van hohenheim. het was de zwart gas wolk in de fles en werd toen door die huge mutatie cirkel door heel het land in een copy van hohenheims lichaam gezet. wat zijn motieven zijn en hoe hij precies gecreerd is weet ik niet, maar ik heb pas tot deel 22 gelezen:P
Ahn. Ik ga die dan straks eens herlezen :D
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Step Up Love Story 6

Makoto & Yura krijgen nieuwe buren. Het koppel staat al een jaar droog. :lol:
Yura laat zien dat ze serieus uit de hoek kan komen als ze jaloers is. :wink:
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Number Five 1-4 (einde)
Ja schitterend hoor. Het meest epische werk van Matsumoto, een beetje zijn Akira ook wel. Veel tussen de lijntjes lezen, en genieten van de tekenstijl en fantasie.
De oudere werken vn Matsumoto zijn vaak nog hit & miss voor mij, maar de post-2000 werken zijn gewoonweg AF.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Step Up Love Story 7

Makoto verjaart & hij heeft zijn eigen originaliteit om dat te vieren. Yura wilt voor hem een franse menu klaarmaken, maar dan wordt zij plots ziek.
Daarna gaat het koppel met Akira & zijn vrouw naar de onsen. Jun maakt 't uit met haar vriend.
Weer eens een leuk deel. Het stukje dat Yura teveel gedronken had was hilarisch. :lol:

Bloody Monday 6

De vader van Fujimaru probeert de terroristen (nadat ze hun demonstratie hebben laten zien) op de voet te volgen.
Intussen krijgen Fujimaru & de rest weer een mol op hun dak.
Topdeel met veel tekst ('puf'). Fujimaru was weer eens leuk om te volgen, vooral op 't einde was hij zo cool. :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Step up Love Story 12
De tips die Makoto kreeg van Akira werpen zijn vruchten af.
Op het werk krijgt Makoto een nieuwe vrouwelijke collega die totaal geen intresse heeft in sex.
In dit deel bereikt Yura eindelijk haar eerste orgasme. :D

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2011

Post by The Donkey »

One Piece 50-53
yayayayayayayayay!
krijg hier geen genoeg van!
toch nog een voordeeltje aan lang ziek zijnXD
het verhaal komt nu echt in een stroom versnelling, nu we eindelijk klaar zijn met de saaie thriller bark arc gaat het meteen los!
het verhaal over sanji's dubbelganger was echt hilarischXD
de sabaody arc neemt het meteen naar een hoger level, al die grote krachten in de one piece wereld verzameld?!!:D
en tjaa amazon's lilly arc is VEEL beter dan verwacht:P
ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het een filler in de anime was, maar damn het is echt mega tof:)
op naar impel down:D

Bakuman 4
had hier veel meer moeite mee om doorheen te komen dan de eerdere delen...
njaa komt ook door aandachtsgebrek en het lange lezen (ben dyslecties dus lees nogal traag) koste me iets van 4 uur om het uit te lezen!
(nomale manga als one piece kost iest van 1.5 uur, bakuman deed ik meestal iets van 2 uur over, maar dis echt van de zotten!XD)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Step Up Love Story 8

In dit deel maken we onder andere kennis met de ouders van Yura. Vooral de moeder is grappig op momenten (of de situaties waarin ze zich soms bevindt :) ) .
Wanneer Yura ontdekt dat ze enkele dagen over tijd is, maken beide families al grote plannen.
Weer eens een deel zoals anders: heel informatief. Dat stukje dat Makoto & Yura in de badkamer waren vond ik erg geslaagd. :lol:

Liar Game 7

Het volgende spel wordt gespeeld met 2 groepen van 3 spelers. De eerste ronde van het spel is Russische roulette & daarna krijgen we poker voorgeschoteld.
Weer eens een topdeel, alleen snap ik het nut niet van Nao's beslissing op 't einde van de eerste ronde. Op 't einde van dit deel speelt Shinichi mee. :D
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Cross Game 1-4
Pfoe, eindelijk nog eens een Adachi begonnen. Katsu ooit half gelezen, H2 idem, en Short Program boekje 2...
Ik heb zn stijl wel altijd kunnen appreciëren, maar alles voelt echt wel in hetzelfde universum. Hoe dan ook, het is lang geleden dat ik er nog eentje gelezen heb dus Cross Game is zeker te pruimen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Step Up Love Story 9

Door een ongeval komt Makoto in 't ziekenhuis terecht waar hij 10 dagen moet verblijven. 10 dagen geen seks dus, maar Makoto vindt er wel iets op. :o
Het meeste hilarische moment was het bezoekje bij Yura's grootmoeder & seks in de auto! :lol:
Weer eens een deel vol humor & Yura laat weer eens haar wat jaloerse & boze kantjes zien. :wink:

Vinland Saga 1

Thorfinn is een jonge Vikingkrijger die zijn vader wilt wreken nadat hij gedood is door Askeladd.
In het eerste deel al komen we op 't einde van de tweede chapter al in het verleden van Thorfinn & zijn vader, Thors.
Hierbij komen we te weten dat er volgens een legende een land bestaat dat het Paradijs moet zijn voor de Vikings: Vinland.
Erg leuk & interessant verhaal. Met de nodige actie, humor, leuke & coole personages heeft deze serie het potentieel om een echte topper te zijn. :D
Eens benieuwd naar de volgende delen.
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Vinland Saga is waanzinnig; ik heb pas nog het 11e volume gelezen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Ben deze week begonnen aan de serie TO ARU MAJUTSU NO INDEX (A certain magical Index) die gaat over Touma Kamijyou, een student die in Academy City leeft, een stad waar bijna alle studenten bovennatuurlijke krachten hebben die ze via expereimenten gekregen hebben.

Het verhaal begint als Touma op een ochtend een jonge non op zijn balkon vindt genaamd Index die op de vlucht is voor een groep tovenaars omdat ze de kennis in Index haar hoofd willen, namelijk alle 103,000 verboden texten van de Katholieke kerk...

Een hele leuke serie die wat rommelig op gang komt maar toch intersant is om te volgen :)

Heeft zelfs al een spinn-off genaamd A Certain Scientific Rail Gun die de de avonturen van Mikoto volgen (de Railgun uit de titel), een van de bij-personages uit A certain magical Index.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Na Cross Game te hebben uitgelezen, ben ik nu voorbij halfweg Rough.
Deze laatste vind ik, na een trage start, toch nog sterker uit de hoek komen. Door een omgeving te creëren met maar mondjesmaat baseball, kan Adachi zich concentreren op de relaties tussen zijn personages. En hier blijft hij wat mij betreft het sterkst in.
Ami is trouwens ook een pak leuker dan Aoba, die soms iets té hard koppig deed.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Angel Voice 08 en 09
Het team van Ichiran traint heel de zomer intensief met als doel om het snelste team van Japan te kunnen worden.
Wanneer de 2de ronde van de eliminaties rondes eindleijk begint neemt Ichiran het op tegen Chiba Nanko.
Ze ondervinden grote moeilijkheden vermits ze voor het eerst op een grasmat spelen.

Saint Seiya Edition Deluxe 04
Het gevecht tussen Seiya en Ikki bereikt zijn conclusie.
Later maken we kennis met de zilveren chevaliers die zijn gekomen van het heiligdom om de bronzen chevaliers te straffen.
Het ziet er naar uit dat onze vrienden pas rust gaan kennen wanneer ze alle zilveren chevaliers verslagen hebben.
Ik vraag me toch af hoelang al die verschillende groepen van chevaliers nog tegen mekaar gaan vechten.

Vinland Saga 08
Wanneer koning Sven, Askelad zwaar beledigd slaan zijn stoppen door en ontstaat er waar bloedbad.
Zeker de onthulling van Askelad zijn echte naam vond ik zalig.
Later zien we Thorfin terug als slaaf in Denemarken maar veel strijdlust zit er niet meer in.
Deze reeks blijft subliem en het verhaal blijft op super tempo verder lopen en ik kan niet wachten op de volgende delen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Fairy Tail 18
Natsu neemt het samen met Happy in een lucht gevecht op tegen Cobra van de Oracion Seis.
Nu moeten ze wel nog een manier vinden om nirvana te stoppen.
De tekstjes van de mangaka en vragenhoek met Lucy en Mirajane blijven wel zalig om te lezen.

Beelzebub 02
Oga ontmoet de mooie Aoi wie nogal sterk is met haar houten zwaard.
Op het einde komt het tot een confrontatie tussen Hilda en Aoi.
Deze reeks blijft hilarisch om te volgen.

Locked