Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Vagabond 15

Jisai gaat tegen zijn wil in zijn zwaarden weer nemen om met Fudo af te rekenen. Maar Kojiro & zijn nieuwe vriend Tenki komen er als eerste aan.

Capital 1

Het eerste deel herlezen maar dan van de franse versie. Mooie uitgave van Soliel die op een snel tempo de Manga de Dokuha-reeksen uitgeeft (al 3 delen zijn er uit & volgende maand komen er nog eens 3 delen bij van de in manga verwerkte romans) :) .

Step Up Love Story 3

Makoto & Yura vinden steeds nieuwe ervaringen te ontdekken om hun seksleven aangenamer te maken. Samen met de collega's van Makoto gaan ze de Onsen bezoeken.
Op 't einde van dit deel heeft Jun een vriendje.
Last edited by Brook500 on Mon Aug 29, 2011 14:15, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Beelzebub 2

Oga komt Hilda & zijn makker redden uit de klauwen van Himekawa.
Tijdens het gevecht gebeurt er iets vreemds met Oga's rechterarm.
Daarna ontmoet Oga de leider van de Red Tails & één van mijn favoriete personages tot nu toe: Aoi Kunieda. :D
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Gisteren eens wat series opgezocht waar ze de anime van lieten zien op Abunai, en ben zo op Seikon no Qwaser gestoten, een aktie shonen die veel ecchi bevat en die SM en Bondage, met borstvoeding als een belangrijke plot element. :?

De serie gaat over de studente Oribe Mafuyu die op een dag de zilverharige Sasha tegenkomt, een jongen die zegt een Qwaser te zijn, iemand die de gave heeft om metalen(staal in zijn geval) of anderen elementen met zijn wil te buigen.
Echter, qwasers hebben daarvoor speciale energy nodig, soma, die ze zuigen uit de borsten van bepaalde vrouwen via borstvoeding(i kid u not..)

Ik heb veel series gelezen maar nog nooit een bizarre serie zoals deze..
+18 only, echt.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Beach Stars 03 en 04
Het regionale eliminatie toernooi vind eindelijk plaats.
Iruka en Kotomi zijn verre uit mijn favoriete team en ze stoten zelfs door naar de kwart finale.
Met nog maar 3 delen te gaan ben ik wel eens benieuwd hoe snel de matchen gaan opvolgen.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2011

Post by Ginrai »

crime&punishment v01
Deze manga kan je het beschouwen als een onofficiële toevoeging op de "manga de dokuha"-collectie.

Miroku, een veel belovende universiteits-student laat zijn studies vallen en dwaalt neer op het pad van zelfdestructie,waarbij hij zijn dagen zit te slijten als een NEET.
Wanneer hij het nieuws verneemt dat zijn zus gaat trouwen met iemand uit de hogere klasse,voor o.a de kosten te kunnen dekken voor miroku's zijn onbestaande universiteitsleven,slaan de stoppen bij hem door.

Enkele dagen hierna komt hij in contact met Risa, een scholiere die haar avonden slijt door prostitutie uit te voeren op oudere mannen.
Maar bij hun 2de ontmoeting blijkt het enkel dat ze dit doet voor bevriend te blijven met Hikaru,die haar vriendschap met Risa ten volste misbruikt en haar heeft doen aansporen om zich te voegen bij een prostitutie-ring,waarvan hikaru de touwtjes in handen heeft!

Wanneer deze feiten aan het ligt komen bij Miroku,zweert hij wraak op de maatschappij en mensen zoals Hikaru!
Met de eerste stappen in zijn plan moet hij zelfs het criminele milieu betreden en in contact komen hikaru en haar prostitutie-ring.

persoonlijk vind ik deze manga een aanrader en hoop ik dat deze in de nabije toekomst zal worden uitgebracht in het Engels.
de reeks is wel beschikbaar in het frans onder de naam syndrome 1866[uitgeverij delcourt].

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Ovenvers 2011

Post by Jarus »

Berserker500 wrote:Beach Stars 03 en 04
Het regionale eliminatie toernooi vind eindelijk plaats.
Iruka en Kotomi zijn verre uit mijn favoriete team en ze stoten zelfs door naar de kwart finale.
Met nog maar 3 delen te gaan ben ik wel eens benieuwd hoe snel de matchen gaan opvolgen.
Wist je dat het al weer een vervolg heeft??
En dat heet heel orgineel THE beach stars 8)
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Negima! Chapter 335, eindelijk het einde van de Magic World Arc!
ben benieuwd hoe het nu verder gaat, want het einde lijkt nog lang niet in zicht!
En de nieuwe anime film die uitkomt geeft blijkbaar ook een altenatief einde. dus spanning!! :D

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Vagabond 16

Kojiro si gegroeid tot een sterke vechter. Op 't einde een coole showdown tussen hem & een handvol sterke tegenstanders. I like his smile in Battle. 8)

Capital 2 (einde)

Friedrich Engels neemt de fakkel over van Karl Marx & hij maakt ook (soms op een humoristische manier) een duidelijk uitleg over de waarden van bepaalde product & het verkopen naar handelaars.
Het verhaal zelf neemt een realistische wending.
Leuk om te lezen, maar Les Misérables vond ik de beste Manga de Dokuha tot nu toe. :wink:

Step Up Love Story 4

Yura wilt Makoto's 'panne' repareren. Zij vraagt raad & oefent met de banaan. :lol:
Jun & haar vriendje willen de eerste ervaring van het liefdesleven beproeven & op 't einde krijgen Makoto & Yura bezoek van Makoto's nicht die meer een wandelende seksencyclopedie is maar van ervaring niks heeft. :o
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2011

Post by The Donkey »

weer terug van vakantie en heel wat gelezen:D

Naruto 48-51
damn, deze serie is zo mainstream als maar kan, maar toch is het na One Piece mn favoriet:P heb eindelijk het stuk waar ik de anime van gezien had weer ingehaalt en de echt toffe gevechten barsten los:D

One Piece 45-49
na het gewelige avontuur van water 7 is triller bark een heftige tegenvaller. persoonlijk keek ik er juist erg naar uit, leek me wel tof hoe ze een duistere sweer aan een opgetoge serie als one piece zouden geven. maar man het was echt niets, complete verwarring, het is niet duidelijk wat er gebeurt. de personages doen maar wat en het moet het echt ff puur van de comedie hebben. brook daarin tegen is een geweldige toevoeging:D gelukkig ben ik nu bijna klaar met triller bark en impel down is niet ver weg meer (vriend van me kan er niet over op houden hoe geweldig hij die arc vond:P)

Bakuman 3
blijft een leuke serie, maar het leest wel super traag. njaa wel waar voor je geld, maar het is ff wat moeilijker om er in te komen:P

Ikigami 1-2
wou deze serie 2 jaar geleden al kopen, maar had het toen niet gedaan omdat hij wat duurder was. nadat tamara hem me aangeraden had, heb ik hem toch eindelijk op gepikt in londen en wat ben ik daar blij mee! het gegeven van de serie is nogal vreemt (iets TE vreemt imo) maar hoe het uitgewerkt word is gwn meesterlijk! doet me sterk denken aan Naoki Urosawa maar dan een wat heftigere verhalen. de tekenstijl is ook geweldig mooi, echt de perfecte stijl voor seinen. het mooiste van de serie vind ik nog wel hoe elke 3 hoofdstukken bijna los van elkaar staan en je toch helemaal meegesleurt word in het verhaal. heb ze bijde achter elkaar door gelezen in de auto (ondankt dat ik heftig last van reisziekte (motion-sickness) gelukkig hadden we er pilletjes voorXD)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Beelzebub chapters 116-122 Ishiyama is herbouwd! dus de hele groep gaat op weg ernatoe om er achter te komen dat het herbouwd is als een school voor demonen!! door Lord En!
En zo begint een hele nieuwe arc, want ze hebben 1 week om een leger te bouwen anders worden ze door Behemoths leger van 300+ demonen wegevaagd...

Deze serie blijft intersant, en de humor kan ik nog altijd waarderen :)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2011

Post by The Donkey »

Fullmetal Alchemist 19-22
wat vroeger mijn favoriete serie was heb ik dus echt VEEL te lang niet meer gelezen:P
toen het verhaal een andere richting in ging (deel 17 of 18 was dat), kwam het op een lager pitje bij me te staan.
njaa lang blij dat ik nu weer wat gekocht had! was helemaal het draad van de serie kwijt en had zelfs al 2 jaar deel 19 ongelezen staan! (zonder dat ik het wist natuurlijk:P)
anyways het verhaal gaat echt naar een eind climax toe, het gaat er hard aan toe, maar des ondanks weet arakawa het verhaal erg sterk te houden:D
jammer dat de serie intussen tot een stop is gekomen, maar je voelt het in deel 20 al aankomen (en dan hebben ze er nog 7 delen uit gehaalt:P)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Step Up Love Story 5

Onze tortelduifjes vinden meer & meer methode om hun seksleven prettiger te maken, waaronder de 'Soixante-neuf'-standjes
Het bezoek aan het pretpark was hilarisch om te volgen. :lol:

Saint Seiya 9

Shun moet zich alleen verdedigen tegen de Chevalier d'Or Gemeaux.
Shiryu breekt zowat alles tegen Masque de Mort & Seiya ontmoet Aiolia: de Chevalier d'Or Lion.
De Chevaliers proberen tijdens hun gevechten hun zevende zintuig te gebruiken.

Ikigami 3

Alleweer 2 verhalen die zowel emotioneel als hard zijn om te lezen.
Het eerste verhaal gaat over een verkiezingskanditate die haar zoon als afval beschouwd.
Het tweede verhaal gaat over het blinde meisje die nog alleen haar broer heeft als familie & die nog hoop heeft op een genezing voor haar ogen.
Beide verhalen waren heel sterk, alhoewel de eerste bijna een herhaling was van die van het eerste deel. :?
Image

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by SilverOwls »

FMA 24-25

Niet zoveel is er gebeurt in deze twee volumes. Denk dat het volgende wel epic gaat zijn. :D
Hebben ze eigenlijk al verteld vanwaar dat die ''father'' vandaan komt of heb ik dat gemist?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de vorige volumes heb gelezen. Ik ben al wat details vergeten.
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Sunny hoofdstuk 1
De nieuwste van Taiyou Matsumoto. De opzet is al lekker, beetje bekend terrein en zijn tekenstijl van Takemitsuzamurai heeft ie overgeheveld.
Gaat over een soort opvangcentrum voor achtergelaten kinderen; die een verlaten Nissan Sunny in de buurt gebruiken om te "ontsnappen" aan de harde realiteit.

Otoyomegatari 1-2 (ook bekend als "A Bride's Story")
Ik heb "Emma" van Kaoru Mori nog nooit gelezen, maar deze is behoorlijk goed. Zeer fijne tekenstijl (en dan bedoel ik niet aangenaam, maar precies en scherp), en een licht romantisch verhaal dat dagelijkse gebeurtenissen afwisselt met meer opwindende dingen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2011

Post by The Donkey »

SilverOwls wrote:FMA 24-25

Niet zoveel is er gebeurt in deze twee volumes. Denk dat het volgende wel epic gaat zijn. :D
Hebben ze eigenlijk al verteld vanwaar dat die ''father'' vandaan komt of heb ik dat gemist?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de vorige volumes heb gelezen. Ik ben al wat details vergeten.
jup stond in deel 19 geloof ik, hij was iets wat per ongeluk gecreerd was door de meester van hohenheim. het was de zwart gas wolk in de fles en werd toen door die huge mutatie cirkel door heel het land in een copy van hohenheims lichaam gezet. wat zijn motieven zijn en hoe hij precies gecreerd is weet ik niet, maar ik heb pas tot deel 22 gelezen:P

Locked