Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Bakuman 7

Interessant. Heb er wel ongeveer een week over gedaan.

Vinland Saga 9

Super.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Vamos là 2
Even wat moeite gehad om er weer in te komen. Die pagina-indeling is dan ook bijna even saai als ik. Maar eenmaal de match op gang wordt getrokken sleept het je weer wat meer mee en kom je zelfs te weten dat er zowaar ook echt gefusbalt zal worden.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Zetman 15
Ik vroeg me eerst af of ik 14 wel gelezen had, maar na enkele pagina's slept het verhaal je dan toch weer volledig mee...

Carré de ciel bleu 2
Het blijft een leuk weglezertje, met interessantere nevenpersonages dan hoofdpersonages.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2011

Post by Ginrai »

Brook500 wrote:
Weertangel wrote:op Brooks aanraden eens de serie Drifters opgezocht, sinds die van dezelfde mangaka als Hellsing is, en moet zeggen, tot nu toe een echte super serie!! goede aktie samen met een intersant verhaal, beetje Sliders] meets Gantz wat verhaal betreft, met historische figuren in de hoofdrol!!
Alleen spijtig dat er nog maar één deeltje van is (en ik denk nog maar 17 chapters). :(

de reeks bestaat voorlopig uit 22 losse hoofdstukken en de 2de bundeling zou ergens in de zomer moeten uitkomen,peins ik(de reden achter dit is dat de duitse uitgave van drifters al een datum heeft voor de 2de volume namelijk in oktober).

de Engelse uitgave van de eerste volume zou in begin september zijn.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2011

Post by The Donkey »

Rave Master 9
ben er nog altijd niet uit of ik deze serie nu echt had gekocht voor de volle prijs...
maar voor 2 euro per deel van het boekenfestijn is het zeker de moeite waard:P
toch wat apart dat de grote eindbaas zich uiteindelijk opofferd om hun een huge gevecht te besparen.
njaa vind het nu nog wat random met wat er gebeurt, maar ik vermoed dat het wel beter word hoe veder ik ben:P

Bakuman 1
ow wat is het heerlijk om dit eindelijk op papier te kunnen lezenXD (damn had echt haat aan die scans:P)
toch leuk om het begin opnieuw te lezen, ohba draait wel hier en daar wat door met dat gebeuren over wie shujin slim vind en wie niet...
het is een leuk idee maar om daar nu 5 pagina's aan te spenderen?...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Ginrai wrote:
Brook500 wrote:
Weertangel wrote:op Brooks aanraden eens de serie Drifters opgezocht, sinds die van dezelfde mangaka als Hellsing is, en moet zeggen, tot nu toe een echte super serie!! goede aktie samen met een intersant verhaal, beetje Sliders] meets Gantz wat verhaal betreft, met historische figuren in de hoofdrol!!
Alleen spijtig dat er nog maar één deeltje van is (en ik denk nog maar 17 chapters). :(

de reeks bestaat voorlopig uit 22 losse hoofdstukken en de 2de bundeling zou ergens in de zomer moeten uitkomen,peins ik(de reden achter dit is dat de duitse uitgave van drifters al een datum heeft voor de 2de volume namelijk in oktober).
Dank je Ginrai. Je maakt mij hiermee heel blij mee. Aangezien 't bij de fransen bij Tonkam is, zal ik er niet van verschieten moest deel 2 ook eind dit jaar nog komen. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

les Vacances de Jésus et Bouddha 1

Jezus & Boeddha proberen zich eeuwenlang al voor de verdraagzaaamheid & solidariteit van de mensheid in te zetten. In 't heden vinden dat ze op vakantie moeten gaan & de aarde gaan bezoeken.
Ze komen in contact met het pretpark, het openbaar zwembad & nog allemaal andere bekende dingen des levens.
Erg hilarisch!! Wat een topper van een reeks!! Wie op zoek is naar een seinen met veel humor (en niet te katholiek of boeddistisch gericht is), dan is deze reeks hetgeen wat je zoekt. :D
De reeks is in Frankrijk in maart verschenen & de maand daarachter is 't al herdrukt. :o Ben eens benieuwd naar de oplages van de reeks & kan al niet wachten op 't volgende deel. :D

Luno

One Shot van Kei Toumé.
Het verhaal gaat over het jongetje Tito die op een dag het weesmeisje Zeta ontmoet.
Wanneer hij van haar een zakhorloge die voor haar een speciale waarde heeft.
Later blijkt dat zij achtervolgt wordt door een sekte die haar ouders hebben vermoord toen ze zich bezighielden met 't herrijzen van de doden.
Erg sterke one shot, zoniet de beste in zijn genre. :D Ik heb al veel goede reviews (waaronder die van Koen) gelezen over het andere werk van Kei: Sing Yesterday for me.
Ook een serie die ik in 't oog moet houden. :)
Ook de uitgave van Kana is prachtig om te zien. En aangezien het een hardcover heeft & maar €8,5 kost, is 't zeker een aanrader om die te kopen. :wink:
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Waters (Suiiki)
Knap, compacter, en rechtlijnigere manga van de mangaka van Mushishi (Yuki Urushibara). Ik had al een gevoel dat ik deze meer ging smaken dan Mushishi; niet dat Mushishi slecht is (allesbehalve), maar het is eigenlijk een verzameling one-shots en daar ben ik nooit zo voor te vinden.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2011

Post by The Donkey »

Bakuman 2
damn wat is dit leuk:P
begon om 3 uur en had hem uit om 5 uur, das leest echt mega traag...
maar het was zeker de moeite waard daarvoor op te blijven:P
kan niet wachten tot ik de volgende delen koop:D

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Vagabond 14-20
Kanemaki Jisai, een oude teruggetrokken samoerai meester, ontvangt een verzoek van een oude leerling om voor zijn enige zoon, Sasaki Kojiro, te zorgen.
De Samoerai vindt de baby in een bootje midden op het water en besluit om hem op te voeden.
We zien Kojiro die zowel doof als stom is opgroeien tot een sterke vechter.
Kojiro ontmoet op het slagveld van Sekigahara Musashi voor het eerst.
Ik vind Kojiro een zeer leuk personage en ik zou die wel eens graag zien vechten tegen Musashi.
Al een geluk dat deze volumes tweedehands waren want je leest er zo snel door.

Saint Seiya Edition Deluxe 03
Terwijl Shiryu op weg is om de harnassen te laten herstellen leveren Seiya,Shun en Hyoga een harde strijd tegen de zwarte Chevaliers.
Op het einde moeten onze vrienden hun krachten bundelen om het tegen Ikki op te nemen maar die is super sterk.
Zeer spannend deel en ik ben eens benieuwd hoe ze Ikki gaan verslaan in het volgende deel.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Prince du Tennis 01-03
Echizen Ryoma is een tennisspeler van amper 12 jaar met zeer veel talent die zich aansluit bij de befaamde tennisclub van Seigaku.
Zijn oudere clubgenoten hebben het eerst niet zo voor dit kleine arrogante opdondertje die hen letterlijk in het stof doet bijten.
Hij gaat geen enkele uitdaging uit de weg en blijf toch één van mijn meest favoriete personages in sport manga. :D
De extra's van Kana over het reilen en zijlen in de Japanese tennisclubs vond ik zeer leuk om te lezen.

Les Vacances de Jézus et Bouddha 01
Jézus en Bouddha vinden dat na al die eeuwen zwoegen het eens tijd is om op congé te gaan.
Ze huren samen een appartementje in hartje Tokio om het er eens goed van te pakken.
Dit is gewoon hilarisch om te lezen
Vooral het stuk waar Jézus word aangezien voor Yakuza was zalig om te volgen.
Zo'n soort reeksen zou ik wel eens graag in het nl zien verschijnen want een echte humor reeks hebben we nog altijd niet.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Berserker500 wrote:Vooral het stuk waar Jézus word aangezien voor Yakuza was zalig om te volgen.
En als hij die kerels dan terugziet... Zalig inderdaad. Ook een inkadermoment is dat camerabeeld als Boeddha in de rollercoaster zit :lol:
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Koen wrote:
Berserker500 wrote:Vooral het stuk waar Jézus word aangezien voor Yakuza was zalig om te volgen.
En als hij die kerels dan terugziet... Zalig inderdaad. Ook een inkadermoment is dat camerabeeld als Boeddha in de rollercoaster zit :lol:
Inderdaad die serie is super hilarisch. :lol: Volgende maand het volgende deel. :wink:
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Brook500 wrote:
Koen wrote:
Berserker500 wrote:Vooral het stuk waar Jézus word aangezien voor Yakuza was zalig om te volgen.
En als hij die kerels dan terugziet... Zalig inderdaad. Ook een inkadermoment is dat camerabeeld als Boeddha in de rollercoaster zit :lol:
Inderdaad die serie is super hilarisch. :lol: Volgende maand het volgende deel. :wink:
Ik zal je moeten teleurstellen want het volgende deel komt pas in september.
Gezien het tempo van deze reeks in Japan vind ik het eigenlijk niet zo erg als het wat traag uitkomt.
Last edited by Berserker500 on Mon Jul 18, 2011 18:23, edited 1 time in total.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Vraagje, hoe heet die serie op zijn engels? want ik vindt het idee ervan alleen al super! en wil em echt lezen, aan al die franse namen van een serie heb ik niets...

Locked