Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Nura Le Seigneur des Yokai 03
Na het gevecht tegen Gyuki is Rikuo vastberaden om zijn grootvader op te volgen.
De gevechten worden steeds beter en steeds meer verschijningen van Rikuo zijn demon vorm.

Deadman Wonderland 05
Ganta traint met Senji omdat hij zich veel te zwak voelt.
Dat is hier precies Gantz met de doden dat hier vallen en de personages zijn allemaal gestoord.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Slam Dunk 28-31

Wat een einde. Die laatste match was epic. :D 8)
Met nog eens een zalige epiloog erbij vind ik Slam Dunk, de beste sportmanga die ik tot nu toe heb gelezen.
Alhoewel dat de reeks algemeen bekeken even goed is als Prince du Tennis. :)
Ik begin Koen te begrijpen waarom hij al jaren naar een waardige opvolger aan 't zoeken is voor SD. :o
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Vagabond 11-13
Musashi vecht tegen Tsujikaze die nu vecht met sikkel en ketting.
Ik vind het wel leuk dat je soms ook nog andere wapens buiten zwaarden tegenkomt.
Het verleden van Tsujikaze wordt op het einde onthult.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by pietel »

Slam Dunk 22-31
Amai amai ik heb zelfs een traantje moeten wegpinken van ontroering bij de laatste match. en een sterk einde, ik had best meer willen lezen, maar op een hoogtepunt stoppen is weinig series gegeven, en hier is het perfect opgebouwd en afgerond tegelijk.
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Un Drôle de Père 5-6

10 jaar verder, Rin en Daikichi doen het nog steeds op hun eigen manier goed. Zalig.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Une sacrée mamie 9
Dit blijft gewoon dé reeks van het moment. Absolute aanrader!
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Majin Devil 1-2 (einde)

Korte serie van Oh Great waarbij 2 verhalen uiteindelijk samenkomen.
Wanneer Tetsu, lid van een motorbende, op een avond door een steegje wandelt, komt hij in contact met een demon. Die neemt bezit van zijn lichaam.
Idetora (of Dekoppa), een geniale schooljongen, is stapelverliefd op de knappe Ashihara. Wanneer hij haar redt van haar vriendje (die een soort Arachne-demon blijkt te zijn), komen ze te weten dat er rare dingen gebeuren in hun school & ook over de hele stad.
Beste korte serie van Oh Great (tegenover Junk Story, Naked Star, Himiko-den). Het komt qua tekenstijl bijna gelijk met Air Gear & het niveau is ook bijna van dat caliber. :D
Het valt mij wel op dat Oh Great wel goed is in het brengen van Horrorseries. Hopelijk maakt hij er later nog wat.
Last edited by Brook500 on Sun Oct 09, 2011 19:25, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

The World God Only Knows chapter 114 to 140 gelezen!
De serie raakt in een grote stroomversnelling als Keima in zijn zoektocht naar de andere godinnen ondekt dat Kanon er een in zich heeft! en vervolgens wordt ze neergestoken door een "old Devil" met een vervloekte dolk(lord of the rings style) en moet Elsie voor haar invallen terwijl Keima naar een oplossing zoekt met Hakua!

Echt een groot en heftig begin van meer gekke dingen, met veel onverwachte twists!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Liar Game 2-3

Nog eens moeite gedaan om verder te lezen & ik heb 't mij niet beklaagd.
De serie gaat bij de 2 volgende games opeens de hoogte in qua verhaal & moeilijkheidgraad van de games zelf.
Shinichi was weer eens top. :D
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Ja, dat tweede game is best cool. Al had ik het einde wel zien aankomen.

Jammer dat Kana er zo lang over doet.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Ja, dat tweede game is best cool. Al had ik het einde wel zien aankomen.

Jammer dat Kana er zo lang over doet.
Ik lees toch alleen de franse uitgaves. Dus dat probleem heb ik niet meer. :mrgreen:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Ik doe nog eens een poging om een goede Vlaminck te zijn, maar ze kunnen maar beter geen fouten meer maken.

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2011

Post by TomCat »

Spiral – The Bonds of Reasoning, vol. 15

Het laatste deel van deze geweldige serie, waarin Ayumu Narumu zijn laatste en grootste battle-of-wits uitvecht. En zoals ik verwachtte was het een bitterzoet einde met een scheut hoop en optimisme. Ik kan er niet veel meer over zeggen zonder al te veel over de ontknoping te veradden, maar wat een geweldige serie was dit. Hopelijk gaat Yen Press snel de tweede serie in deze reeks uitgeven.

Ik heb trouwens deze serie, samen met Detective Conan, geintroduceerd bij enkele buitenlandse detective fans, en de interesse in manga is zeker aanwezig bij deze groep (eentje heeft alle beschikbare Conan (Case Closed) delen in één maand uitgelezen). Als het mogelijk was om de alleen maar de helft van deze groep series als Conan and Spiral te laten lezen, zouden ze ongetwijfeld beter verkopen dan populaire shounen series als Naruto and Bleach! En probeer je eens de reacties van de mensen bij Viz en Yen voor te stellen als dat zou gebeuren. :)
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

^ Werkelijk? Ik was er persoonlijk een stuk minder enthousiast over.

Iets te gepoogd diep-filosofisch naar mijn smaak.

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2011

Post by TomCat »

Ik denk dat mijn enthousiasme te verklaren is omdat ik een einde als deze al had voorzien. Het zag er al een paar delen naar uit dat het geen volledig grimmig nog een compleet vrolijk einde zou krijgen, maar daar, min of meer, in tussen zou blijven hangen. En het filosofische tintje kon ik wel waarderen. Spiral is altijd een serie geweest waarin logica, denken en redeneren, ongeacht de situatie, voorop stond en hoewel in Narumu's uiteindelijke plan veel aan toeval werd overgelaten, kwam het voor mij gevoel volledig overeen met de rest van de serie.

Ik blijf er bij dat het een geweldige serie is.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

Locked