Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Slam Dunk 9-13

Het toernooi is begonnen. Shohoku neemt hetna enkele wedstrijden op tegen Shoyo.
Leuke wedstrijd waarbij Sakuragi zich moet leren beheersen na z'n zware fouten van de vorige wedstrijden.
Daarna moeten ze 't tegen Kainan opnemen: de kampioen van vorig jaar!
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Syndrôme 1866 - 7
Sterk volume met op het einde de comeback van een oude bekende die waarschijnlijk de laatste rechte lijn zal inluiden.

Alive Last Evolution 15
De reeks blijft boeien maar ik snak toch naar het einde, maar aan het huidige tempo...

My first love 12
Nog een serie waar ik naar het einde snakte en dat einde ligt in de lijn van de rest van de reeks. Heel sterk begin maar nadien heel wisselvallige middelmaat.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Beelzebub 1

Oga vind op een dag een baby langs een rivier die de zoon van de duivel is genaamd Kaiser Beelzebub (ik ga de volledige naam niet vermelden want die onthou ik toch niet :P ).
Beelzebub aanvaardt Oga meteen als pleegouder & samen zullen ze in Oga's school, dat vol met uitschot zit, overmeesteren.
Zeer leuk serie. Die uitdrukkingen van die kleine zijn zalig & met Hildegarde hebben we weer een gevaarlijke mooie babe. :)
Heb er ooit eens de one-shot gelezen op scans & vond 't toen al een serie met potentiëel.

Himiko-den

One-shot van Oh Great.
Wanneer Himiko & Kutani samen naar een oude tijdperk worden getransporteerd moet ze het opnemen tegen een duistere priester.
Redelijk goed. Maar ik kon soms moeilijk met het verhaal mee (had ook te maken met de meestal onduidelijke tekst die uitgever Panini gedrukt heeft :( ).
De tekenstijl & plot was wel beter dan de andere One-shots Junk Story & (een deel van) Naked Star.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Ovenvers 2011

Post by Hercule »

Heb er ooit eens de one-shot gelezen op scans & vond 't toen al een serie met potentiëel.

Dit is denk ik echt een titel die het goed zou kunnen doen in het Nederlands. Viz geeft hem ook niet uit in het Engels dus daar zal kana geen concurentie van hebben.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Slam Dunk 22-25
Nu Shohoku het beste team van Osaka verslagen heeft moeten ze het opnemen tegen Sanno, de nummer 1 in Japan.
Ik raak echt gehecht aan de personages in deze reeks. :D

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Ping Pong Dash 11
Misschien vond ik dit volume iets minder dan anders omdat het hier constant over Slam Dunk gaat en beide nu eenmaal mijlenver liggen qua kwaliteit en beleving? ;)

H2 - 28
Eindelijk ook échte barsten in Hideo's relatie... Boeiend!
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Koen wrote:Ping Pong Dash 11
Misschien vond ik dit volume iets minder dan anders omdat het hier constant over Slam Dunk gaat en beide nu eenmaal mijlenver liggen qua kwaliteit en beleving? ;)
Zalige quote Koen. 8)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Heb gisteren Air Gear ontdekt! en vindt het een super serie! leuk thema en goede personages(en genoeg ecchii hehe :twisted: )
Een serie die ik zeker ga halen als ik wat meer plaats heb thuis en met een van mijn huidige series klaar ben.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Heb gisteren Air Gear ontdekt! en vindt het een super serie! leuk thema en goede personages(en genoeg ecchii hehe :twisted: )
Een serie die ik zeker ga halen als ik wat meer plaats heb thuis en met een van mijn huidige series klaar ben.
Hoever zit jij al in de reeks?
AG is trouwens één van de reeksen die ik binnenkort ga herlezen. :)
Ik volg nog altijd de chapters online mee. :wink:
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Nou, ik zit nu via online lezen op chapter 67, dus heb best wel al wat gelezen :)
Blijft heerlijk om te lezen!

En Simca Rulez!

Edit: net Beelzebub Chapter 104 gelezen! Hilda's back! en hoe!
die meid weet je altijd weer te verrassen!!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Nou, ik zit nu via online lezen op chapter 67, dus heb best wel al wat gelezen :)
Blijft heerlijk om te lezen!
De battle tegen Behemoth. Die is zalig om te volgen. Vanaf dan zit 't niveau echt hoog & er komen er nog betere hoor. :wink:
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by pietel »

Ik ben Honey & Clover aant lezen.
dan zit ik daar zo stom te gniffelen om alle tussendoorgrapjes, terwijl het drama vooral heel menselijk en herkenbaar is.
Het werkt beter dan de anime voor mij, daar was het maar al te vaak melancholisch en depressief, terwijl dat maar één deel is van wat de manga zo geweldig maakt.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Prince des Ténèbres 10
Man, zalig einde. Best wel ingenieus en clever ook. De serie begon degelijk en interessant maar barstte pas echt open in de tweede helft na de 'omschakeling'.

Professeur Eiji 8
Ook deze reeks blijft volume na volume overeind. De iets intelligentere, minder rechttoe-rechtaan GTO-cloon. Ook al is cloon hier total misplaatst vanwege de intrinsieke kwaliteiten van de manga.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Maiwai 3

Is z'n 11€50 zeker waard. Die stotterende Kobayakama is echt een held. Zó zweten als hij spreekt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Maiwai 3
Grogroot gelijk, Wimpuls! Hij biedt zeker een toegevoegde waarde. De reeks is zonder enige twijfel z'n geld waard, alleen leest dat formaat zo moeilijk. Of heb ik te kleine handen? Krijg zin om Dragon Head te herlezen... Maar in welke kast ligt die weggestopt?
motivatiedip. help!

Locked