Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

My girl 2
In het begin vond ik wat vreemde dingen terug (een opa die begint over de dood tegen een peuter? etc.) maar nadien wordt het weer interessanter. Toch blijft Drôle de père/Bunny Drop mijn voorkeur wegdragen. Realistischer en levensechter.
motivatiedip. help!

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Dauwdrupje »

Koen wrote:My girl 2
In het begin vond ik wat vreemde dingen terug (een opa die begint over de dood tegen een peuter? etc.) maar nadien wordt het weer interessanter. Toch blijft Drôle de père/Bunny Drop mijn voorkeur wegdragen. Realistischer en levensechter.
Lees je My Girl online, of is die intussen ook uitgegeven? Ik zit daar namelijk nogal op te wachten, Sahara Mizu is mijn favoriete mangaka...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Dauwdrupje wrote:
Koen wrote:My girl 2
In het begin vond ik wat vreemde dingen terug (een opa die begint over de dood tegen een peuter? etc.) maar nadien wordt het weer interessanter. Toch blijft Drôle de père/Bunny Drop mijn voorkeur wegdragen. Realistischer en levensechter.
Lees je My Girl online, of is die intussen ook uitgegeven? Ik zit daar namelijk nogal op te wachten, Sahara Mizu is mijn favoriete mangaka...
De serie wordt in 't frans door Kaze Manga uitgegeven, Dauwdrupje.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

What Brook said ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Dauwdrupje »

Ach, dat wist ik helemaal niet! :D Ga ik meteen eens opzoeken. Dankjewel!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Kami no Shizuku 1
Hmmm. Yakitate min humor, en wijn ipv brood. Niet echt zeker wat ik hiervan moet vinden. Was wel ok, maar 27+ volumes? Dat is me toch wat té.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

barbapapa wrote:Kami no Shizuku 1
Hmmm. Yakitate min humor, en wijn ipv brood. Niet echt zeker wat ik hiervan moet vinden. Was wel ok, maar 27+ volumes? Dat is me toch wat té.
Ah, in't frans is die serie vertaalt in Les Gouttes des Dieu. Die serie ga ik zeker eens lezen. Het culinaire gebied is af & toe wel eens leuk om te lezen. :)
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Brook500 wrote:
barbapapa wrote:Kami no Shizuku 1
Hmmm. Yakitate min humor, en wijn ipv brood. Niet echt zeker wat ik hiervan moet vinden. Was wel ok, maar 27+ volumes? Dat is me toch wat té.
Ah, in't frans is die serie vertaalt in Les Gouttes des Dieu. Die serie ga ik zeker eens lezen. Het culinaire gebied is af & toe wel eens leuk om te lezen. :)
Vind ik ook, maar dan is iets gelijk Bambino! toch veel leuker om te lezen. ;-)

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Ik ben na 7 volumes Gouttes de Dieu gestopt. De jongeman mag op zoek naar 12 legendarische wijnen en tegen dan heeft hij er nog altijd geen gevonden.
't Is inderdaad een soort Yakitate door die reactions, maar dan zonder humor. Mijn broer, de wijnfreak, was er wel voor gevonden :wink:

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Dauwdrupje »

... net zoals mijn moeder er fan van is ;) Ikzelf ben er nog steeds niet in begonnen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Bakuman 5
Dit blijven de betere volumes van de reeks, na een subliem deeltje 4 nu ook weer een leuk vijfde deel. Veel beter dan de huidige hoofdstukken alvast.
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Princess Lucia Chapter 12

De dienaren van Belze willen Lucia van hun meesteres wegdrijven! hoe? door proberen Yuta te vermoorden! met alle gevolgen van dien!

Geen slecht chapter, maar een beetje aan de korte kant, sinds het best wel gaaf zou zijn om Lucia op volle kracht te zien!!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Simple comme l'amour 6
Een leuk volume, misschien omdat het zo kort is door twee kortverhalen die het volume vervolledigen?
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

IS Infinite Stratos chapter 1-3

Een mecha-manga.
Ichika is er als eerste man in geslaagd om een IS te activeren, een mobile suit dat normaal alleen maar op het vrouwelijke geslacht reageert.
De IS-academy heeft dat opgemerkt & sturen hem naar de school waar hij in een klas vol meisjes zit.
Daar komt hij buiten zijn zus, Chifuyu, ook nog eens Houki tegen, een vriendin van zijn kindertijd.
Leuke reeks. Vooral Chifuyu & Houki zijn enorm grappig, knap (en gevaarlijk :help:).
Eens benieuwd hoe de manga zou evolueren want ik heb ondertussen ook de eerste 3 episodes van anime gezien & daar zijn ze al iets verder.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Klinkt in ieder geval intersant :) zal hem eens checken als ik er tijd voor vind.

Locked