Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Wat zou je kopen? Een gewone mangauitgave? Een Deluxe Editie? Of allebei?

Gewone mangauitgaves
5
38%
Deluxe Edities (Perfect, Integrale, Big Edition, enz. ...)
6
46%
Allebei
2
15%
 
Total votes: 13

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Brook500 »

In de mangawereld heb je veel series. En als er een bepaalde serie heel populair is, kan er in de toekomst wel eens een speciale editie van uit komen.
Je hebt er veel benamingen voor: Deluxe, Special, Perfect, Integrale, enz. ...

In de meeste gevallen is zo'n editie in verhouding goedkoper dan de gewone mangauitgave tesamen & ze hebben een vernieuwde cover & bijna altijd kleurenpagina's.

Wat is 't beste? Liever de gewone uitgave of de Deluxe Edities? Of allebei? Of koop je pas een Deluxe Editie als de gewone uitgaves niet meer worden bijgedrukt & moeilijk te verkrijgen zijn?
Last edited by Brook500 on Thu Dec 09, 2010 13:30, edited 2 times in total.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Berserker500 »

Als er een deluxe uitgave is dan zou ik die wel kopen maar als ik heel de reekse al heb waarschijnlijk niet of er moesten in de deluwe uitgaven dingen instaan die er in de gewone versie niet instaan.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Tamara »

Hangt van de serie af. Een goede, niet al te lange serie, ja, dan zie ik een luxere editie wel zitten. Maar zoiets als Bleach of Naruto? Die standaardboekjes zijn goed genoeg. Het maakt natuurlijk ook een verschil of ik de serie al heb. Ik zal iets niet snel twee keer kopen.

Zelf vind ik de Viz Big Edities echt ideaal. Je krijgt meer kwaliteit en meer pagina's voor minder geld!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Brook500 »

Ik zou zelf voor beide versie gaan.
Maar er zijn wel een paar dingen die mij dan tegenhouden.
Als 't een lange reeks is & ik heb de gewone uitgaves dan zou ik de Deluxe laten liggen (bijvoorbeeld van Bleach of Naruto), maar als 't echt mooie uitgaves zijn dan zou ik 't misschien wel eens overwegen.
Als er van een reeks de gewone boekjes niet meer te verkrijgen zijn, maar de Deluxe wel, dan koop ik direct de Deluxe.

Als ik een volledige reeks heb, koop ik de Deluxe uitgaves onder andere voor de covers, kleurenpagina's & (in de meeste gevallen) kwaliteitspapier.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by NeeNee »

Waarom is er wel een "Liever de gewone uitgaves maar als 't echt moet dan toch de Deluxe Editie" en geen "Liever de Deluxe Editie maar als 't echt moet dan toch de gewone uitgaves"? (Ik denk trouwens niet dat die opties echt nodig zijn.)

Maar ik mis wel een "Het hangt van de serie af". Er zit namelijk nogal eens wat verschil tussen luxe-uitgaves; sommige vind ik mooi en andere dan weer helemaal niet. Dat beïnvloedt mijn keuze.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Brook500 »

Ik heb de laatste optie weggelaten. Diegene die een stem hebben gemaakt, moet dit even terugdoen.
Image

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Drazic »

Aangezien ik alleen in het engels en nederlands koop kan ik sowieso vrijwel nooit kiezen maar als ik een serie nog niet heb is de kans groot dat ik hem niet nog een keer ga kopen. De nieuwe Death Note uitgave van Viz zal dan ook door mij niet gekocht worden =P. Ik ben nog wel van plan ooit is de Signature uitgaves van Gyo en Uzumaki te kopen (maar waarom is Gyo 1 zo moeilijk te vinden..?).

Als ik de serie nog niet heb ga ik dan wel meestal voor de Deluxe uitgave.

En Viz Big manga zijn dan wel mooier maar ze zijn ook goedkoper dus dat lijkt me een makkelijke keuze xD.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Weertangel »

Het ligt puur eraan wat er exstra bij gedaan is, al zal ik nooit een boek dubbel kopen tenzij ik me vergis heb of ie practisch uit elkaar valt.(gebeurt maar HEEL zelden)Heh, en als ie natuurlijk niet te duur is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by NeeNee »

Drazic wrote: En Viz Big manga zijn dan wel mooier maar ze zijn ook goedkoper dus dat lijkt me een makkelijke keuze xD.
En vreselijk onhandig.

Alsof je een telefoonboek aan het lezen bent.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
Drazic wrote: En Viz Big manga zijn dan wel mooier maar ze zijn ook goedkoper dus dat lijkt me een makkelijke keuze xD.
En vreselijk onhandig.

Alsof je een telefoonboek aan het lezen bent.
Daar kan ik ook op inkomen. Die van Vagabond in den tijd. Ik moest die gewoon op tafel leggen want anders kreeg ik er krampen van.
Image

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by lloerdy »

En de oorspronkelijke Vagabond manga van VIZ zijn super: perfect formaat, hoge kwaliteit en enorm knappe covers (maar dat ligt meer aan de talenten van takehiko inoue :P).

Ik heb de vier azumanga daioh boekjes in één grote manga en dat is inderdaad enorm onhandig.

Ik hou wel van die franse Deluxe Editions, die iets groter zijn qua formaat en een knappere cover hebben.
/Me loves his City Hunter Deluxe Edition. :pimp:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Koen »

In principe ben ik voldoende gediend met de gewone tankversie. Een echte deluxe versie is immers vaak duurder en dan wil je toch zeker zijn dat de serie het geld waard is. Meestal heb ik de tank ook al als er een luxe versie uitkomt en dan kan het zijn dat ik nogmaals investeer in de luxe versie als de serie een echte favoriet van me was of als de tekenstijl zich leent tot extra kleurenpagina’s, groter formaat en eventuele andere extra’s. Maar ik ben nog niet echt geconfronteerd met de keuze echter. Vaak kiest de uitgeverij zelf wat je moet kopen door slechts één uit te brengen of te wachten met een luxe versie tot na de gewone gedaan is.

Ik wist trouwens niet eens dat de Viz Bigs luxe edities waren. Ik dacht dat het gewoon ‘dubbele’ versies waren met twee manga’s in één.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Brook500 »

Koen wrote: Ik wist trouwens niet eens dat de Viz Bigs luxe edities waren. Ik dacht dat het gewoon ‘dubbele’ versies waren met twee manga’s in één.
Het zijn bundels van 3 delen.
Image

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Drazic »

Brook500 wrote:
Koen wrote: Ik wist trouwens niet eens dat de Viz Bigs luxe edities waren. Ik dacht dat het gewoon ‘dubbele’ versies waren met twee manga’s in één.
Het zijn bundels van 3 delen.
Ze hebben ook beter papier en kleurenpagina's. Voor zover ik weet zijn de Dragonball viz big's hetzelfde als de Dragonball ultimate uitgave qua inhoud en papier.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 26: Gewone uitgave of Deluxe Editie kopen?

Post by Hercule »

Er zitten nog wel meer extra's in de bigs van Dragonball.
In de eerste VIZBigs zaten bijvoorbeeld een Q en A met Akira Toriyama en nog extra artwork.
Wat ik trouwens ook mis in de kanzenban zijn de stukjes die Akira toriyama in iedere volume schreef.
Image

Post Reply