Hecht je waarde aan je manga?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Tamara »

...Die het direct (Nou ja, misschien niet altijd direct) lezen als ze het gekocht hebben, en het ook herlezen.
Dit doe ik weleens. Als er een doos van Archonia binnenkomt, lees ik diezelfde dag meestal nog 1-3 boekjes. Op meerdaagse conventies koop ik soms speciaal een manga of twee om op mijn hotelkamer te lezen.
...Die het altijd uiteindelijk wel lezen.
Op een uitzondering na, lees ik alles uiteindelijk wel. Die uitzonderingen zijn dan echt gigantische miskopen. Deze manga worden verkocht of gaan naar de Mangakissa.
...Die het verzamelen.
*kijkt achterom*

Eh ja, dat kun je ook wel zeggen.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Kira »

Die tuurlijk was niet sarcastisch hoor. (Anders zet ik er ''(!)'' achter :wink: )
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Koen »

Ik hecht veel waarde aan m'n manga's in die zin dat ik ze 'goed verzorg'. Ik probeer ook alles wat ik koop te lezen tegenwoordig, maar ik begrijp niet goed wat er mis zou zijn met kopen zonder te lezen. Er zijn altijd en overal 'verzamelaars' die genoegen nemen met iets te hebben. Ik denk persoonlijk dat dit meer gebeurt in het stripwereldje dan bij ons, de mangafans, maar toch...

Mocht ik de plaats hebben en het geld ik zou ook bepaalde klassiekers kopen, zonder ze daarom te lezen. Of ik zou reeksen die ik nu stopzet omdat ik ze niet snel genoeg lees ook verderkopen...
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Brook500 »

Koen wrote:Ik hecht veel waarde aan m'n manga's in die zin dat ik ze 'goed verzorg'. Ik probeer ook alles wat ik koop te lezen tegenwoordig, maar ik begrijp niet goed wat er mis zou zijn met kopen zonder te lezen. Er zijn altijd en overal 'verzamelaars' die genoegen nemen met iets te hebben. Ik denk persoonlijk dat dit meer gebeurt in het stripwereldje dan bij ons, de mangafans, maar toch...
Bij de quote moet Koen gelijk geven. Als ik zie hoeveel geluk ik heb met series die ik snel kocht, maar nog altijd niet heb gelezen.
Girls Bravo hebt ik bijvoorbeeld nog altijd niet gelezen, maar de serie is nu moeilijk te verkrijgen in 't frans.
Bij Yotsuba & Eden beb ik dan weer pech gehad.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Berserker500 »

Ik heb ook niets tegen wat meer te kopen zonder het direct te lezen maar ik kijk altijd of een reeks volledig te krijgen is voor ik het koop.
Ik heb trouwens ook al ondervonden dat je ergens een lijn moet trekken hoeveel je koopt want als ik alles moest kopen van reeksen die ik graag zou lezen dan zou ik niet meer kunnen volgen met lezen. Zeker op de Franse markt waar het aanbod zeer groot is.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Weertangel »

Ik heb alle boeken(novels,manga,comics,strips enz) bij mij in de kasten minstens 1 keer gelezen, dat is iets wat ik altijd doe, ik zal nooit iets kopen en het niet meteen gaan lezen, anders had ik hem niet gekocht.

Ik probeer ook alles in goede staat de houden, al hebben sommige leesboeken de tand des tijds niet erg goed overleeft( mijn In de ban van de ring boeken zijn nogal versleten aan de randjes.) maar probeer ik toch alles in goede staat de houden.

Het enige waar ik moeite mee heb is als ik van boeken af wil, ik krijg het soms maar niet over me heen om ze te verkopen. :?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by NeeNee »

Hertelling leert mij dat ik eigenlijk al om en bij de 100 ongelezen albums in mijn kasten had staan. Voeg daarbij die 40 van Bookdepository en vanavond nog een aantal van het Boekenfestijn...

Voornemen voor 2011: stoppen met manga kopen. :mrgreen:

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Saki »

NeeNee wrote: Voornemen voor 2011: stoppen met manga kopen. :mrgreen:
Dat lukt je nooit xD
Going to Atsusacon!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Kira »

Saki wrote:
NeeNee wrote: Voornemen voor 2011: stoppen met manga kopen. :mrgreen:
Dat lukt je nooit xD
Nope, ik had ook zoiets. Volgens mij was het een beetje sarcastisch.

Je kan ook mij nadoen: slechts 2x per jaar naar de mangaboer gaan (En dan alles kopen wat je leuk lijkt xD). Dan koop je zowiezo minder... Maar als dit een voornemen is bij een ander individu hier, is die serieus ziek waarschijnlijk. (De griep is in ons land!) :Fade-color
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by NeeNee »

Kira wrote:
Saki wrote:
NeeNee wrote: Voornemen voor 2011: stoppen met manga kopen. :mrgreen:
Dat lukt je nooit xD
Nope, ik had ook zoiets. Volgens mij was het een beetje sarcastisch.
Het is niet sarcastisch. Met uitzondering van Tsunacon en een eventuele One Piece of Conan ben ik van plan om minstens de eerste drie maanden geen (of bijna geen) nieuwe manga meer te kopen.

Dat kan niet moeilijk zijn, want ik heb net een groot deel van mijn reeksen afgewerkt en heb hier intussen over de 150 ongelezen boekjes liggen. Sterker nog, ik zou zelfs niet meer weten wat kopen, want van de meeste van mijn lopende reeksen heb ik alles inclusief pre-orders al besteld. XD

Eerst eens rustig mijn collectie doorwerken dus, en dan pas verder met verzamelen.

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Saki »

Wacht, Kana start met Liar Game en nog andere titels :p

Glénat zou ook gaan bijbenen
Going to Atsusacon!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by NeeNee »

^ De eerste Liar Game krijg ik gratis, de rest verschijnt ten vroegste in maart.

En van Glénat is One Piece het enige dat ik volg.


EDIT: Oh, ik moet ook mijn coupon van Archonia nog opgebruiken.

Gelukkig start mijn voornemen pas vanaf nieuwjaar. XD

User avatar
Kinlyu
Posts: 11
Joined: Wed Dec 27, 2006 21:34
Location: Beerse
Contact:

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Kinlyu »

Ik hou van mijn manga! [epische lichtval en sparkles]

En van sommige hou ik meer dan andere. Hoe mooier ze eruit zien bij het kopen, hoe beter ik er voor zorg XD Maar ik heb ook best veel manga liggen die ik nog niet gelezen heb (waaronder best veel Japanse manga, haha ^^; ). Ik ben nu bezig met het herlezen/uitlezen van Fullmetal Alchemist, zodat ik daarna eindelijk eens Brotherhood kan gaan kijken... en tussendoor lees ik Reborn en Otomen in het Japans, en soms nog wat andere dingen. (fff, en dan zijn er ook nog wat boeken die ik wilde herlezen. Ik zou mij beter in de zetel zetten met wat leesmateriaal XD)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Ash Ketchum »

Ik heb een gigantische backlog. Echt gigantisch. Een kleine blik door m'n kasten levert o.a. de hele Ring ni Kakero serie, MPD Psycho, Master Keaton, Black Jack en nog wel wat op. Ook nog talloze losse manga die ik moet lezen, zoals de laatste paar delen van Spiral ~suiri no kizuna~ en zo.

Zou je kunnen zeggen dat ik er geen waarde aan hecht (als waarde hechten = lezen)? Denk het niet. Het lijkt me stommer om series te laten liggen, als je ze goedkoop kan krijgen (Spiral ~suiri no kizuna~ voor niet eens 7 euro?), alleen omdat je nog ongelezen manga hebt. Het komt misschien in een backlog stapel, maar ik kom er toch wel ooit aan. Vooral in dit soort vakantie periodes gaat het best snel.

En als waarde hechten = verzorgen, dan weet ik het niet, eigenlijk. Ik denk dat veel mensen zouden schrikken van hoe mijn kasten eruit zien met al mijn dimensie-buigende krachten, maar toch ga ik er een stuk beter mee om dan de meesten zouden denken.

Post Reply