Hecht je waarde aan je manga?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by NeeNee »

Kira wrote:
NeeNee wrote:PS. De poll is een beetje eenzijdig. :P
Wat bedoel je daarmee? Geen idee wat je ermee bedoelt...
Dat iedereen hetzelfde stemt.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
Kira wrote:
NeeNee wrote:PS. De poll is een beetje eenzijdig. :P
Wat bedoel je daarmee? Geen idee wat je ermee bedoelt...
Dat iedereen hetzelfde stemt.
Vind ik ook. Het is misschien beter om die poll te laten vallen.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Kira »

Oh, jep. Ben ik eigenlijk blij om, bij het Aniwayforum zou dit zeker niet het geval zijn. (Sommige kopen 40 dingen tegelijk (Nee, niet overdreven) en zeggen dan ''Vraag me wel af wanneer ik het zal lezen, want het komende half jaar heb ik geen tijd'' en ze hadden al zo'n grote stapel ongelezen manga) Of misschien een idee voor een aanpassinkje aan de poll?

EDIT: Had het over NeeNee's post. Maar misschien moeten we het wel laten vallen ja.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Gilles »

Ik zie niet in waarom ik dingen zou komen om niet te lezen en in de kast te zetten...
Er zijn sowieso te veel dingen die ik wil kopen dat ik al genoeg moet kiezen. Dat zegt al genoeg denk ik :idea:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by NeeNee »

Kira wrote:Oh, jep. Ben ik eigenlijk blij om, bij het Aniwayforum zou dit zeker niet het geval zijn. (Sommige kopen 40 dingen tegelijk (Nee, niet overdreven) en zeggen dan ''Vraag me wel af wanneer ik het zal lezen, want het komende half jaar heb ik geen tijd'' en ze hadden al zo'n grote stapel ongelezen manga) Of misschien een idee voor een aanpassinkje aan de poll?

EDIT: Had het over NeeNee's post. Maar misschien moeten we het wel laten vallen ja.
^ Dat lijkt mij niet nodig, maar het zegt wel iets over de devotie van de mensen hier. :)

Hmm... je kunt die laatste misschien veranderen in "Ik heb best wel wat ongelezen manga in de kast staan, maar uiteindelijk lees ik ze allemaal" of zoiets?
(En geef ons meteen ook de mogelijkheid om onze stem te veranderen, anders heeft het weinig zin.)

Je mengt ook twee vragen. In twee van de opties staat er dat je amper herleest, maar een optie voor wel herlezen is er niet. Misschien moet je dat stuk dus maar gewoon weglaten en een nieuwe poll (of nieuw topic) voor maken.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Kira »

Bevoorbeeld iemand die elke maand gemiddeld 15 manga koopte, maar al 5 jaar niks meer had gelezen ervan ofzoiets.

EDIT: Oh wacht, dat was Lloerdy in 2008...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Kira »

NeeNee wrote:Hmm... je kunt die laatste misschien veranderen in "Ik heb best wel wat ongelezen manga in de kast staan, maar uiteindelijk lees ik ze allemaal" of zoiets?
Iedereen die zo'n hoop heeft staan denkt dat ie dat ooit wel eens zal lezen, maar of dat wel gebeurd. Ik bedoel: niemand denkt toch ''Pff, kga dat toch nooit lezen. Gewoon gekocht voor het hebben.''?!
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by NeeNee »

Kira wrote:Bevoorbeeld iemand die elke maand gemiddeld 15 manga koopte, maar al 5 jaar niks meer had gelezen ervan ofzoiets.

EDIT: Oh wacht, dat was Lloerdy in 2008...
Kocht. En tegen wie heb je het nu?

Kira wrote:
NeeNee wrote:Hmm... je kunt die laatste misschien veranderen in "Ik heb best wel wat ongelezen manga in de kast staan, maar uiteindelijk lees ik ze allemaal" of zoiets?
Iedereen die zo'n hoop heeft staan denkt dat ie dat ooit wel eens zal lezen, maar of dat wel gebeurd. Ik bedoel: niemand denkt toch ''Pff, kga dat toch nooit lezen. Gewoon gekocht voor het hebben.''?!
Waarom staat er dan "Veel te veel manga staat er hier dat ik waarschijnlijk nooit ga lezen..." in de poll?

Ik weet zeker dat ik al mijn manga ooit nog eens ga lezen.

noot
Posts: 47
Joined: Sun Jul 09, 2006 21:54

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by noot »

-
Last edited by noot on Wed Jul 05, 2017 9:39, edited 1 time in total.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Kira »

NeeNee wrote:Waarom staat er dan "Veel te veel manga staat er hier dat ik waarschijnlijk nooit ga lezen..." in de poll?
Kwas in de war :s Wacht; volgens mij heb je dit soort mangafanaten...

...Die het direct (Nou ja, misschien niet altijd direct) lezen als ze het gekocht hebben, en het ook herlezen.
...Idem, maar het dan niet meer herlezen.
...Die het altijd uiteindelijk wel lezen.
...Die het verzamelen.
...Die het altijd uitstellen, en het uitendelijk nog niet hebben gelezen. (Hier wou ik je niet mee vergelijken, als je dat dacht)

En volgens mij kan ik inderdaad beter die poll verwijderen ^^
NeeNee wrote:Ik weet zeker dat ik al mijn manga ooit nog eens ga lezen.
Tuurlijk ^^
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by lloerdy »

Kira wrote:Bevoorbeeld iemand die elke maand gemiddeld 15 manga koopte, maar al 5 jaar niks meer had gelezen ervan ofzoiets.

EDIT: Oh wacht, dat was Lloerdy in 2008...
uhm, ik verzamel pas sinds 2007 echt manga (daarvoor had ik er hooguit een 30-40tal, allemaal al gelezen ook) en sindsdien gaat er geen maand voorbij dat ik niet continu manga lees, dus ik vraag me af hoe ik dat zou kunnen geweest zijn >_>
Ik heb wel een tijd lang achter gestaan omdat ik een aantal grote aankopen gedaan had (groot als in de zin van 50-60 manga of meer) maar ondertussen, zoals ik zei, is er niet veel in mijn kast dat ik nog moet lezen. (ook omdat ik nu al een maand of twee geen nieuwe meer gekocht heb wegens tijdsgebrek). Er zijn zelfs redelijk wat reeksen die ik herlezen heb of aan het herlezen ben. (bij het herlezen durf ik middenweg wel 'ns stoppen :P)

Dus oftwel vergis je je schromelijk, oftwel zit iemand zich voor te doen als mij :-[

In elk geval, ik heb laatst wel een grote aankoop gedaan van 40 manga: de volledige 3x3 eyes reeks. Maar dat was tweedehands en ik kocht ze volledig omdat ze niet meer gedrukt werd. Ik hou die reeks echter om op de trein te lezen.

Edit: ik vraag me af waarom je je dat herinnert trouwens? :P 2008? en was jij toen zowat geen 10 of 11 jaar jongeman? :P

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by Kira »

Als ik een forum lees, begin ik altijd vanaf het begin... Daarom lees ik dus nooit een topic van ''Som je mangacollecitie''. En toen was ik inderdaad 11, maar heb het waarschijnlijk later gelezen. Ben al mangafan sinds mijn 11 (of misschien zelfs jonger) maar kheb me pas later op een mangaforum geregistreerd.

Maar het kan ook sarcasme zijn in je post... (Ik let nooit op sarcasme of ironie in posts...)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by lloerdy »

Je klinkt in elk geval volwassen voor je leeftijd >_> Sterk geheugen ook.

Nujah, wat mijn DVD's betreft is het iets erger gesteld. Daar doe ik echt wel 'ns aankopen waar ik jaren over doe eer ik ze bekijk. (momenteel heb ik een honderdtal dvd's die ik nog moet zien!) Zo was één van mijn eerste DVD-aankopen Ghost in The Shell, maar heb ik die film nog steeds niet bekeken (na zo'n 7-tal jaar?)... Ik moet echt in de juiste stemming zijn wil ik een bepaalde film zien, maar vroeg of laat bekijk ik ze wel.
Ik ga proberen om die Ghost in the Shell nog te zien tijdens de eindejaarsperiode :P

Edit: geen sarcasme of bijbedoelingen, eerder verbazing dat je er zo vroeg al mee begon (zowel manga als surfen op fora) en nog meer verbazing dat je je zoiets triviaal zou herinneren van toen je nog zo jong was :P.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by NeeNee »

Kira wrote:
NeeNee wrote:Ik weet zeker dat ik al mijn manga ooit nog eens ga lezen.
Tuurlijk ^^
Euh, echt hoor. Want al die manga die hier staan (op een of twee uitzonderingen na) zijn van het afgelopen half jaar of zo. Die van daarvoor heb ik allemaal netjes afgewerkt (en ik had toen ook al een voorraadje).

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Hecht je waarde aan je manga?

Post by lloerdy »

Ik zie nu ook niet in wat er mis is met wat "reservemateriaal" opzij hebben om ooit te kunnen lezen/zien/doen wanneer je 'ns wat vrije tijd hebt.

Sorry Kira, maar op jouw leeftijd had ik ook zeeën van tijd, waardoor ik alles onmiddellijk kon doen (maar dan weer niet de centen om onmiddellijk te kopen wat ik wou :P), maar nu zit ik echt krap wat vrije tijd betreft (zeker aangezien ik nog bijstudeer na mijn werkuren en momenteel met een eindwerk daarvoor bezig ben). Je zal later wel merken hoe kostbaar vrije tijd is :P
Bovendien, als ik sommige dingen niet op tijd koop gaan ze uit productie en is het enorm moeilijk om ze nog vast te krijgen (heb het al meegemaakt dat films of reeksen of manga ineens nergens meer verkrijgbaar zijn...).

Post Reply