Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by NeeNee »

Femke wrote: Ik persoonlijk zou niet echt gecharmeerd zijn met een manga als Monster, zeker niet als dit een kennismakingsmanga zou zijn. Death Note kan ik wel nog verstaan. Het verhaal kan iedereen aanspreken. De karakters in het verhaal spreken zowel jongens als meisjes aan en de spanning is vanaf het begin present. Ook een erg mooie tekenstijl en opbouw van verhaal. Ja, Deat Note vind ik een prima keuze.
Idem. Monster is mij een beetje te donker. Death Note voelt toch iets minder zwaar (zeker in het begin) en ik vind het 'dilemma' meer aanspreken dan een random seriemoordenaar.

Plus ik vind de stijl veel mooier.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by Hercule »

Ik denk dat in vergelijking met Monster, Death Note iets toegankelijker is, laatst genoemde blijft tenslotte een Shonen manga.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by NeeNee »

We hadden nog een poll moeten hebben. Death Note zou zeker winnen. :D

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by Weertangel »

In ieder geval bedankt voor de adviezen allemaal! ik ben van plan komende vrijdag naar eindhoven te gaan dus dan zal ik eens kijken of ze de NL versie ervan hebben. :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by NeeNee »

Nou, dat zijn dan weer twee opties minder. :?

Alhoewel ik aanneem dat in dat leeftijdssegment Death Note, Naruto, Bleach, One Piece en Shaman King ook wel zullen werken. Al vind ik de meeste daarvan alweer redelijk bloedering voor jonge tieners, maar ja, dat vond ik van Inuyasha en Conan ook.

Wat mij trouwens opvalt bij het herlezen van dit topic is dat niemand Dragon Ball genoemd heeft. Hoe konden we hem vergeten? Dat is de eerste serie die ik cadeau zou doen aan een kind(/tiener) dat nog geen manga kent en te jong is voor DN.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by Weertangel »

Had denk ik te maken met de vraag die ik toen gesteld had, dus dat heeft zo te zien nogal afgeleid, niettemin, heeft erg geholpen allemaal :)

En voor jonge tieners zou ik ook met Dragonball beginnen, oudere mensen(17+) zou ik echter death note aanraden, het feit dat er trouwens veel tekst in staat is geen minpunt in mijn ogen sinds veel strips het ook zo hebben(Storm,Agent 327 enz) dus het is makkelijk overstappen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by NeeNee »

Het is binnenkort weer Kerstmis, dus laat ik deze maar even bumpen.

Zijn er intussen nog nieuwe series die geschikt zijn? Het hoeft niet in het Nederlands. Gewoon series waarmee je een breed publiek zou kunnen aanspreken, of juist bepaalde doelgroepen.

Ikzelf kan niet meteen iets bedenken. Er zijn niet zoveel bekende, toegankelijke reeksen bijgekomen de laatste jaren... Of ben ik nu gewoon niet meer op de hoogte?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by Koen »

Ik weet niet of jij niet meer op de hoogte bent, maar ik ben alvast niet meer op de hoogte lol ;)

Tegenwoordig zijn dingen als Chi (met die kat) wel erg 'familievriendelijk' maar geen idee hoe recent dat écht is...
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by mangazot »

Doubt, want het is maar vier delen.
De eendelige manga's zijn meer Japanse graphic novels dan echte manga's.
Of Ikigami, omdat je die gemakkelijk per deel leest, maar het is zeker niet voor de kleinsten.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 25: Beste manga om cadeau te doen

Post by NeeNee »

^ Doubt is kort, maar het einde irriteerde mij. Ik heb niet het gevoel dat dat een goede indruk zou nalaten.

One Pound Gospel zou ik nog wel durven geven als korte romantische komedie. Of misschien Bunny Drop, maar dat einde is dan weer een beetje..

Als shonen vind ik Blue Exorcist nog steeds geweldig, maar ik heb gemerkt dat sommige mensen een beetje raar reageren op het Satan-thema. :?

Post Reply