Poll: Favoriete taal voor manga

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

In welke taal lees jij manga liefst?

Nederlands
8
26%
Frans
1
3%
Engels
8
26%
Duits
1
3%
Japans
3
10%
Andere
0
No votes
Het maakt mij niet uit, als ik de taal maar voldoende beheers
10
32%
 
Total votes: 31

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Bart »

't Was überhaupt geen kritiek op jou, hoor. Enfin, we zitten dan ook in een thread te posten die gedefinieerd is als poll.

Ciao.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Koen »

Bart wrote:
Koen wrote:En die Nederlanders die gebruiken in elke zin wel een Engels woord waar een prima Nederlands equivalent van bestaat. Bij die Vlamingen hoor je dat totaal niet.
Brook500 wrote:Ik heb op daarjuist even gevoted om te kijken hoe het daar is.
>.<
:lol:
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Brook500 »

Bart wrote:'t Was überhaupt geen kritiek op jou, hoor. Enfin, we zitten dan ook in een thread te posten die gedefinieerd is als poll.

Ciao.
Weet ik wel hoor. Maar als ik van die engelse woorden in mijn zinnen gebruik is 't de bedoeling om mijn talenkennis wat op te krikken.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Kira »

Koen wrote:En die Nederlanders die gebruiken in elke zin wel een Engels woord waar een prima Nederlands equivalent van bestaat. Bij die Vlamingen hoor je dat totaal niet.
Oh, ik dacht dat je dan gewoon oud wordt, als je Engelse woorden in je zin zet. xD
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Wimpuls »

Hm, mij lijkt het ook iets typisch Nederlands om te pochen met woordjes uit een andere taal, ipv met echte talenkennis. Dan denk ik sowieso aan 'chuderanj'. Maar soit, ik veralgemeen.

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Gilles »

Wimpuls wrote:Hm, mij lijkt het ook iets typisch Nederlands om te pochen met woordjes uit een andere taal, ipv met echte talenkennis. Dan denk ik sowieso aan 'chuderanj'. Maar soit, ik veralgemeen.
De meesten zijn gewoon in de ontkenningsfase dat ze gewoon zwak zijn in talen. Tegenwoordig is het ook in om kinderen door kids te vervangen, daar krijg ik dus kippevel van (het woord children is vast te moeilijk).
Engelse woorden zijn toch zo cool... Haha, cool... :roll:

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Tamara »

Kids... vreselijk woord. Mag alleen gebruikt worden als de laatste vier letters van Telekids en anders ook niet! Je gaat je kinderen toch geen stelletje geiten noemen? ;)

Weet ik wel hoor. Maar als ik van die engelse woorden in mijn zinnen gebruik is 't de bedoeling om mijn talenkennis wat op te krikken.
Ah, dus je doet het niet omdat je het Nederlandse woord eventjes niet kunt vinden? ;)

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Dauwdrupje »

Ikzelf gebruik meestal enkel Engelse woorden als ik ofwel gewoon in het Engels met iemand praat, ofwel in het Frans probeer te praten maar, zoals gewoonlijk, op geen enkel woord kan komen en er dan maar wat Engels tussenzwier. (Alleen vond mijn leerkracht Frans dat nooit zo leuk. Ik vraag me af waarom. )

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by NeeNee »

Dauwdrupje wrote:Ikzelf gebruik meestal enkel Engelse woorden als ik ofwel gewoon in het Engels met iemand praat, ofwel in het Frans probeer te praten maar, zoals gewoonlijk, op geen enkel woord kan komen en er dan maar wat Engels tussenzwier. (Alleen vond mijn leerkracht Frans dat nooit zo leuk. Ik vraag me af waarom. )
Dat heb ik ook nog gedaan! XD

Maar de mijne kon wel hartelijk lachen met "one semaine". :lol: :mrgreen:

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Dauwdrupje »

NeeNee wrote:
Dauwdrupje wrote:Ikzelf gebruik meestal enkel Engelse woorden als ik ofwel gewoon in het Engels met iemand praat, ofwel in het Frans probeer te praten maar, zoals gewoonlijk, op geen enkel woord kan komen en er dan maar wat Engels tussenzwier. (Alleen vond mijn leerkracht Frans dat nooit zo leuk. Ik vraag me af waarom. )
Dat heb ik ook nog gedaan! XD

Maar de mijne kon wel hartelijk lachen met "one semaine". :lol: :mrgreen:
Ik vrees dat het in mijn geval een probleem was om m'n vader als leraar Frans te hebben... ik wist op voorhand al dat hij leerlingen die Engelse woorden gebruikten omdat ze niet op het Frans konden komen afkraakte, maar toch deed ik het. xD

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Brook500 »

Tamara wrote:
Weet ik wel hoor. Maar als ik van die engelse woorden in mijn zinnen gebruik is 't de bedoeling om mijn talenkennis wat op te krikken.
Ah, dus je doet het niet omdat je het Nederlandse woord eventjes niet kunt vinden? ;)
Inderdaad Tamara.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Hercule »

Ik heb geen favoriete taal, ik koop altijd de versie die het goedkoopst is en waar ze het verst zijn.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by pietel »

Hercule wrote:Ik heb geen favoriete taal, ik koop altijd de versie die het goedkoopst is en waar ze het verst zijn.
de japanse? :D
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Poll: Favoriete taal voor manga

Post by Hercule »

Nee, allleen mijn engels en nederlands is goed genoeg voor het lezen van manga :lol:
Image

CosplaYuri
Posts: 1
Joined: Fri May 20, 2011 20:25

In het Nederlands verschenen manga

Post by CosplaYuri »

bah nederlandse manga :P in nederlands klopt een manga niet echt, in japans bestaan er veel meer woorden en zinnen en uitdrukkingen en zinnen met gevoelens om alles te beschrijven, in het engels al wat minder maar in het nederlands is het echt fail xD

Post Reply