Jommeke = Naruto?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Jommeke = Naruto?

Post by Koen »

Even wat controverse starten op het forum? Naar aanleiding van lloerdy's post die een kritische blik apprecieerde ;)

Wat denken jullie van volgende redenering... een vergelijking tussen Vlaanderen en Japan.

Naruto is de Jommeke van Japan, want een blond debiel kapsel en een goed hart, enorm populair bij de allerjongsten
Kiekeboe is de One Piece van Japan, iets ingenieuzer, nog populairder want gelezen door een breder publiek, zowaar ook volwassenen!
Evangelion is de FC De Kampioenen strip want 'de anime is toch populairder'

Hebben jullie ook dergelijke equivalenten? Zijn jullie het eens of totaal oneens met het voorgaande?
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Britt_ »

*sorry, dubbele post om een of andere idiote reden*
Nuja dan gebruik ik deze post om mee te delen hoe awesome ik dit topic vind!
Last edited by Britt_ on Wed Nov 17, 2010 18:43, edited 2 times in total.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Britt_ »

We moeten er nog eentje hebben voor suske en wiske :D (maar niet dat ik echt een vergelijking vind)

En misschien een vreemde keuze, maar misschien dat de blauwbloezen wel een soort van 'ouran' gehalte hebben. geweldig idiote humor en de grootste idioot die de pientere kerel meesleurt in iets wat hij niet wil. Het slimmere kereltje beschermt dan ook de idioot en doet het denken in zijn plaats. Ook questie van romance etc. vind ik het wel een beetje op hetzelfde gebied zitten. Eén groot verschil: ouran is een van de populairdere reeksen uit Japan, de blauwbloezen blijkt niemand hier in België te kennen :(

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Jommeke = Naruto?

Post by barbapapa »

Koen wrote:Kiekeboe is de One Piece van Japan, iets ingenieuzer, nog populairder want gelezen door een breder publiek, zowaar ook volwassenen!
:cry:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Koen »

Berserk = Thorgal? Episch, max. 1 volume per jaar en het gaat al mee sinds mensenheugenis...
motivatiedip. help!

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Dauwdrupje »

Britt_ wrote:We moeten er nog eentje hebben voor suske en wiske :D (maar niet dat ik echt een vergelijking vind)

En misschien een vreemde keuze, maar misschien dat de blauwbloezen wel een soort van 'ouran' gehalte hebben. geweldig idiote humor en de grootste idioot die de pientere kerel meesleurt in iets wat hij niet wil. Het slimmere kereltje beschermt dan ook de idioot en doet het denken in zijn plaats. Ook questie van romance etc. vind ik het wel een beetje op hetzelfde gebied zitten. Eén groot verschil: ouran is een van de populairdere reeksen uit Japan, de blauwbloezen blijkt niemand hier in België te kennen :(
Goeie! :D Nochtans, ik ken de blauwbloezen wel, hoor. En ben fan.

... maar ik vrees dat ik zelf geen inspiratie heb qua vergelijkingen. Ik vind de genoemde vergelijkingen alvast behoorlijk goed (Jommeke=Naruto is echt lachen!), en er is er zeker nog eentje nodig voor Sus en Wis. Maar wat...?

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Britt_ »

^Oh yes, nog een fan! ^-^ Een Chesterfield of Blutch fan :o

Aah sus en wis is een moeilijke. Een populaire anime, iets voor zowel kinderen als volwassenen, en liefst iets met onnatuurlijke elementen (dus niet waarheidgetrouw). Komaan zo moeilijk moet dt toch niet zijn?

edit: En de rode ridder, is dat niet iets claymore-achtig [denk even weg dat het vrouwen zijn]? Of is het te lang geleden dat ik nog een rode ridder vasthad ^^?

User avatar
angelus
Posts: 4
Joined: Sun Aug 15, 2010 8:28

Re: Jommeke = Naruto?

Post by angelus »

en urbanus ? of asterix ? iemand ideeen
Amakakeru Ryu no Hirameki

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Dauwdrupje »

Britt_ wrote:^Oh yes, nog een fan! ^-^ Een Chesterfield of Blutch fan :o

Aah sus en wis is een moeilijke. Een populaire anime, iets voor zowel kinderen als volwassenen, en liefst iets met onnatuurlijke elementen (dus niet waarheidgetrouw). Komaan zo moeilijk moet dt toch niet zijn?

edit: En de rode ridder, is dat niet iets claymore-achtig [denk even weg dat het vrouwen zijn]? Of is het te lang geleden dat ik nog een rode ridder vasthad ^^?
Blutch! :D Aan de lopende band deserteren is gewoonweg geweldig als soldaat. Maar ik vind hen gewoon het beste als team, ze vullen elkaar eigenlijk perfect aan. (Waarom klink ik altijd als een yaoi fangirl, zelfs als ik probeer het niet te zijn...?)

Ik heb écht geen inspiratie voor nieuwe vergelijkingen, dus ik hou verder m'n mond maar.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Koen »

Britt_ wrote:edit: En de rode ridder, is dat niet iets claymore-achtig [denk even weg dat het vrouwen zijn]? Of is het te lang geleden dat ik nog een rode ridder vasthad ^^?
Johanna, de rode ridder :P Johanna is zo nog echt een naam die ik ze in Claymore zie gebruiken :lol:
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Jommeke = Naruto?

Post by NeeNee »

Hmm, eens zien...

:!: Doraemon is de Jommeke van Japan, want het heeft verhaaltjes met een moraal en gekke uitvindingen, enorm populair bij de allerjongsten, en iedereen kent het.
:!: Dragon Ball is de Kuifje van Japan, voorloper van de andere reeksen, intussen al een beetje oud, maar veruit het best gekend in het buitenland.

:?: Naruto is de Suske & Wiske van Japan, want iets serieuzer & gecompliceerder, gelezen door jonge & oudere kinderen, en nog steeds enorm populair.
:?: One Piece is de Kiekeboe van Japan, want iets luchtiger & met meer humor, gelezen door zowel kinderen als volwassenen.

Ik zoek nog een onnozele reeks voor Urbanus en een "losjes gebaseerd op" voor De Kampioenen... en een Nero en een Asterix...

Maar eigenlijk klopt de vergelijking niet omdat onze strips allemaal veel ouder zijn. We zouden dus eerder naar langlopende reeksen in Japan moeten gaan kijken dan naar de manga die nu populair zijn bij ons.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Koen »

Ik dacht ook eerst aan Doraemon voor Jommeke maar Jommeke is nu nog steeds populair en Doraemon komt niet meer uit in manga, dacht ik.

Urbanus... Dr. Slump?? Ook een beetje scatologisch en debiel...
motivatiedip. help!

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Gilles »

Ik vind Astroboy meer de Japanse Kuifje. (Kuifje is trouwens de meest over het paard gehoffen reeks ter wereld als je het mij vraagt).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Koen »

Heb jij nu gans je post veranderd, NN?

Sus en Wis... dan moet je iets saai, lelijk en belerend vinden... :)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Koen »

Ik volg Gilles in z'n Astroboy/Kuifje, goed gevonden...

Voor Asterix moet je iets zoeken dat de Europese strip verkettert... Niet eenvoudig.
motivatiedip. help!

Post Reply