Jommeke = Naruto?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Jommeke = Naruto?

Post by NeeNee »

Ah, okee. Die moet ook nog ergens een rol hebben.

Nero misschien? :) Die doet ook vaak aan maatschappijkritiek, dus dat klopt.


Ooh! En Conan is Rik Ringers. :D

User avatar
reira
Posts: 9
Joined: Tue Sep 21, 2010 19:36

Re: Jommeke = Naruto?

Post by reira »

Voor Asterix vind ik Hetalia ook wel goed (wss is niemand het met me eens maar toch xD) ... Geschiedenis nemen en er spinn ofs van maken zodat het lachwekkend wordt, maar toch nog een klein beetje waarheidsgetrouw en leerrijk.

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Dauwdrupje »

reira wrote:Voor Asterix vind ik Hetalia ook wel goed (wss is niemand het met me eens maar toch xD) ... Geschiedenis nemen en er spinn ofs van maken zodat het lachwekkend wordt, maar toch nog een klein beetje waarheidsgetrouw en leerrijk.
xDDD Dat is waarschijnlijk de beste die ik al gehoord heb. *ligt in een deuk* En het is nog niet eens een slechte vergelijking... Het is allebei historische humor. Het grote verschil is waarschijnlijk dat er voor Hetalia een gigantisch fan-girl fandom bestaat, en voor Asterix bij mijn weten niet... (al zou dat niet eens zo'n slecht idee zijn. :lol: )

User avatar
reira
Posts: 9
Joined: Tue Sep 21, 2010 19:36

Re: Jommeke = Naruto?

Post by reira »

Dauwdrupje wrote:
reira wrote:Voor Asterix vind ik Hetalia ook wel goed (wss is niemand het met me eens maar toch xD) ... Geschiedenis nemen en er spinn ofs van maken zodat het lachwekkend wordt, maar toch nog een klein beetje waarheidsgetrouw en leerrijk.
xDDD Dat is waarschijnlijk de beste die ik al gehoord heb. *ligt in een deuk* En het is nog niet eens een slechte vergelijking... Het is allebei historische humor. Het grote verschil is waarschijnlijk dat er voor Hetalia een gigantisch fan-girl fandom bestaat, en voor Asterix bij mijn weten niet... (al zou dat niet eens zo'n slecht idee zijn. :lol: )
*is nihon fangirl*
daar heb je idd gelijk in. :lol:

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Jommeke = Naruto?

Post by Tamara »

Toen ik laatste Frommeltje en Viola herlas, moest ik denken aan het gezegde 'hana yori dango'. Een zak patat boven een bos bloemen! De serie heeft sowieso al het hart van een shoujo manga, vooral het derde deel.

Sjors & Sjimmie zijn eigenlijk een soort van Shin-chan, maar dan ouder en geen haar wijzer.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Jommeke = Naruto?

Post by pietel »

reira wrote:Voor Asterix vind ik Hetalia ook wel goed (wss is niemand het met me eens maar toch xD) ... Geschiedenis nemen en er spinn ofs van maken zodat het lachwekkend wordt, maar toch nog een klein beetje waarheidsgetrouw en leerrijk.
behalve dat Asterix vaak spitsvondige satire is en Hetalia gewoon uitgemolken moé cliché-grapjes.
Image

Post Reply