Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Ash Ketchum »

NeeNee wrote:Goh, dat hangt van de bereikbaarheid af natuurlijk. Voor mij is het stukken gemakkelijker om op weg naar huis even langs de winkel te gaan om dat laatste nieuwe deel mee te pakken dan om het te bestellen en laten leveren via Archonia.
Natuurlijk hangt het af van de bereikbaarheid. Voor mij, hier, is een webwinkel zoveel makkelijker. Natuurlijk, als je in de buurt een winkel hebt die qua prijs niet al teveel scheelt (als je verzendkosten erbij rekent), dan zou ik waarschijnlijk ook wat vaker daar naar toe gaan. In Japan ging ik ook gewoon naar het winkelcentrum 2 minuten lopen vanaf m'n kamer om Conans te halen, in plaats van te bestellen via Amazon of zo. Maar goed, hier woon ik nou eenmaal niet naast een stripwinkel *glares at friend*

Overigens lees ik tegenwoordig bijna alleen maar Japanse manga, dus ik ben sowieso afhankelijk van webwinkels ~_~

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Gilles »

Mijn Nederlandstalige Kana- en Glénat-reeksen koop ik gewoon in de Fnac in Brugge, of in De Striep. Ik heb een fnac-kaart en bezoek al sinds jaar en dag De Striep Brugge.
Ik heb totaal geen voordelen als ik een website zou moeten gaan zoeken om die dingen online te kopen. Comics koop ik dan weer wel online, voornamelijk bij thebookdepositry en cheap-comics.com (dat ook wel een kleine hoeveelheid manga in het aanbod heeft).

Als ik zou beginnen met een reeks manga in het Engels, is de kans zeer groot dat ik me die wel via die sites zal aanschaffen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

En hoeveel van jullie zijn dan bereid om iets meer te betalen in een winkel? Of ga je sowieso gewoon voor het goedkoopste?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Koen »

Ik ben bereid iets meer te betalen als daar iets tegenover staat. Lees: een goede service en/of een knappe verkoopster (of een aangename winkelervaring in het algemeen ;)). En iets meer mag natuurlijk geen al te rekbaar begrip zijn. Niet het dubbele of zo.
motivatiedip. help!

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by lloerdy »

Koen wrote: Lees: een goede service en/of een knappe verkoopster
Waar is de tijd van Nekomimi in Leuven... :P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

Koen wrote:Ik ben bereid iets meer te betalen als daar iets tegenover staat. Lees: een goede service en/of een knappe verkoopster (of een aangename winkelervaring in het algemeen ;)). En iets meer mag natuurlijk geen al te rekbaar begrip zijn. Niet het dubbele of zo.
Zo is het bij mij ook ongeveer (afgezien van de knappe verkoopster). Een winkel is toch nog altijd leuk om naartoe te gaan en eens rustig in de boekjes te bladeren, en daarvoor wil ik gerust 20-30% meer betalen. Ook omdat je ze meteen kunt meenemen en diezelfde avond nog lezen.

Het dubbele is inderdaad wel een beetje overdreven, als het verschil zo groot wordt laat ik ze staan. Tenzij ik ze echt absoluut nu wil hebben, dan doet de prijs er niet zo meer toe. Kwestie van prioriteiten, he. :lol:

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Kira »

Waarom winkels beter zijn? Omdat alles wat ik via het internet koop ik dubbel moet terugbetalen van men ouders als ze erachterkomen, en hetgene ik heb gekocht gaat mee met de vuilkar. Dus: LANG LEVE WINKELS!!
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Gilles »

Kira wrote:Waarom winkels beter zijn? Omdat alles wat ik via het internet koop ik dubbel moet terugbetalen van men ouders als ze erachterkomen, en hetgene ik heb gekocht gaat mee met de vuilkar. Dus: LANG LEVE WINKELS!!
Wat is me dat voor een belachelijke conservatieve houding? :|

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Brook500 »

Kira wrote:Waarom winkels beter zijn? Omdat alles wat ik via het internet koop ik dubbel moet terugbetalen van men ouders als ze erachterkomen, en hetgene ik heb gekocht gaat mee met de vuilkar. Dus: LANG LEVE WINKELS!!
Dat is geen argument, Kira.
Maar een verplichting.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Kira »

Ja, dat is eigenlijk wel. (Ik kom niet zo goed overeen met men ouders)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Brook500 »

Ja, maar deze topic gaat over het feit of je winkels wel of niet beter vindt dan onlineshops omwille van de service, keuzes, enz.
En niet omdat je ouders je verplichten te kopen in de winkel.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

En ik heb dus ontdekt dat winkels vaak effectief goedkoper zijn dan webshops als je Franse manga koopt (in mijn geval dan toch). Dat was eigenlijk wel een verrassing. :|

Hetzelfde geldt trouwens voor Nederlandse manga, ik heb ze nog steeds nergens goedkoper gezien dan in de Fnac. Wat vreemd dat het verschil voor Engelse manga dan zo groot is. :? Zijn die echt zo belachelijk overprijsd hier?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Weertangel »

De prijzen van engelse manga zijn meestal verschillend qua uitgever en ook winkel, wat ervoor zorgt dat het moeilijk is om een rechte lijn te trekken qua prijs..

Online shoppen lijkt tot nu toe het goedkoopst als je engelse manga wil.
Zolang je eerst wat sites gaat vergelijken dat is.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Drazic »

NeeNee wrote: Hetzelfde geldt trouwens voor Nederlandse manga, ik heb ze nog steeds nergens goedkoper gezien dan in de Fnac. Wat vreemd dat het verschil voor Engelse manga dan zo groot is. :? Zijn die echt zo belachelijk overprijsd hier?
Ja. Ik denk dat de gemiddelde Nl winkel een Shonen Jump volume van 10$ voor 10 euro heeft bijvoorbeeld als het al niet meer is. Dat is op dit moment dus gewoon 13$. Bookdepository heeft dezelfde manga voor 5-6 euro afhankelijk van wanneer je besteld (na de uitgave gaat de prijs vaak wat omhoog). Dat is dus gewoon een enorm verschil.

Ik denk overigens niet dat dit betekent dat de Nl winkels 5 euro winst maken per manga. Maar als je paypal of een credit card hebt ben je toch wel vrij dom bezig als je engelse manga voor Nl prijzen blijft kopen. Archonia is ook overigens vrij duur vergeleken met bookdepository, zeker door de verzendskosten die ervoor zorgen dat je niet zomaar even 1 boekje kan kopen.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by MrXarnus »

Weet er trouwens iemand een webshop die meer dan 5 % af de prijs van franse manga doet?
Bij amazon fr koop ik de meeste, maar ik wil eens een alternatief leren kennen, maar alle goedkope webshops die ik vindt hebben dan weer veel te hoge verzendkosten...

Post Reply